Alla inlägg den 23 september 2019

Av Pierre - 23 september 2019 08:30

Go dagens... har precis skickat iväg sonen med skolbussen. Det är en kall och ruggig morgon, tror det är dax att ta fram lite varmare jackor m.m brrr....

Ja... veckan vart väl som jag befarade.... Jobbade 2 nätter av 4, sen kroknade jag av förkyldningen. I skrivandets stund hänger den fortfarande kvar, men är betydligt bättre   . 

På grund av detta, har det varit en väldigt stillsam och lugn vecka hemma. 

Jag var i väg på föräldrarmöte på skolan i början av veckan iaf. Alltid bra att höra vad som är på gång och vad de jobbar med. De skulle visst börja med kroppen nu, intressant tycker jag såklart. En föräldrer som jobbar på operation ska hälsa på och berätta om sitt jobb och visa lite "häftiga" grejer. 

- Skitäckligt, tycker Rasmus, ha ha ha som blir förskräckt över ett skrubbsår   . 

 

Det spelades en sista fotbollsmatch i veckan också, uppe i Näsåker. Mycket minnen ploppar upp när man är på "Lissvallen", dels spelade Chrisses far i klubben i många år och dels har Chrisse spelat en del matcher här i sin ungdom och varit på fotbollsskola där på sommaren. Nu är det Rasmus tur   .... och jag tror han gjorde säsongens bästa match den kvällen. En snygg nertagning av bollen och löpte förbi 3-4 spelare efter kanten och sköt en klockren passning över plan mot mål. Jag skrek ifrån läktaren, ha ha ha (ovanligt för att vara mig) han kämpade på som en tok, så glasögonen flög ut på fotbollsplan i närkamp också. 

Nej, nej, nej tänkte jag.... inte glasögonen... men det gick bra, som tur var. Ofta är det ju så, när de är på topp, är fotbollssäsongen slut. 

 

   

En sista spännande och rolig match blev det iaf, nu lägger vi fotbollsskorna på hyllan   .

 

Jag har suttit och snörvlat på badhuset också. Denna dag hade Mogge "slaktdag" hela dagen med jaktlaget så, även om jag hade velat ligga nedbäddad hemma, masade jag mig dit för sonens skull. 

 

   

Han är så rolig, för mittuppi simningen, kan han stanna upp och börja vinka till mig, gokillen   .

 

Sen blev det äntligen fredag...

Jag var till mor en kort sväng för att handla åt henne, behövde dessutom fylla på mitt eget kylskåp. Ville inte stanna så länge hos henne, för risken att smitta ner henne med förkyldning. Det finns inte mycket reservkrafter att hämta, så det vore onödigt att utsätta henne för det. 

 

Fredagkväll, blev bara lugn o skön framför tv:n, och med fredagsmys såklart. Väldigt viktigt enligt sonen, kanske veckans viktigaste tidpunkt faktiskt, ha ha ha

 

 

Ihelgen har min kära make varit ute och jagat, så honom har jag inte sett så mycket av  . Själv har jag hållit mig på hemmaplan, för att kurera mig så mycket som möjligt.

 

Lördag, höll jag på att baka en del, inför kommande födelsedag medans sonen hade en kompis på besök.

 

 

 

Söndag, var det fantastiskt höstväder ute, solen sken och blåkupa på himlen. Rasmus och jag packade med oss  fika och gjorde en liten cykelutflykt på byn. Det var härligt att komma ut i solen och jag kände mig piggare   .

 

               

 

Allt som allt cyklade vi nästan 1 mil, det kändes i benen och i rumpan!

En mysig fm hade vi iaf. På em kockade jag mest. Hade tagit fram en älgstek som jag gjorde en gryta av. Ett nytt recept med älg, fläsk, lök, morötter, selleri, syltlök, öl, kryddor m.m 

Inget man gör en vanlig vardag efter jobbet precis, men nu hade jag tid och den fick stå och puttra på spisen i ca 2 tim, det blir mört och gott. Blev en rejäl gryta, så vi får äta den i flera dagar nu   .

 

Avslutade helgen med att bubbla på kvällskvisten. Gissa om några somnade gott på kvällen, Mogge som varit ute i skogen hela helgen och vi som cyklat.

Vi, eller mogge ska jag väl säga... håller på att bygga tak över bubbelbadet. Det har kommit så mycket jakt i mellan, men förhoppningsvis ska vi väl hinna bli klar innan snön kommer.

 

 

 

Ser inte mycket ut för världen just nu men... det kommer att bli bra, när det är klart. 

 

En ny vecka är på G. Har 4 nätter som väntar sen har vi lite roligheter till helgen, eller LITE  ska jag väl inte skriva. Vi ska både på bröllop och fira en 50 åring ! Inte klokt, att det sammanföll på en och samma helg, av alla helger på året !! Inte var dag man går på bröllop, det ska bli fantastiskt roligt och spännande.  Mitt största problem denna vecka är... kläder, vad ska jag ha på mig !?! ha ha ha

Min garderob är inte "uptodate" precis. Ingen prio heller. Jag är ganska ointresserad av mode/kläder för huvudtaget men... sånna här gånger önskade jag att jag vore det faktiskt   Jaa.... det ordnar sig nog, hittar väl nått som duger förhoppningsvis.

Ha´de gott alla vänner, kram fr Annso   

 

 

   

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards