Direktlänk till inlägg 17 mars 2019

Nya projekt

Av Pierre - 17 mars 2019 15:19

Hallå där   

Ny dag, nya möjligheter..... har nyss skickat iväg Rasse med skolbussen så nu är det bara Maja och jag hemma. Tror hon håller på med morgongympa här, ha ha ha, hon springer runt runt i 200 km/tim, mattorna flyger. 

Tog faktiskt en bild imorse, varje morgon när Rasse ska sätta på sig overallen, är det samma sak....

 

 

Hon skyndar sig och kryper in i overallen och lägger sig där, vägrar hoppa ur. Vi får lyfta ur henne varje morgon   Hon vet så väl att han ska iväg och det vill hon nog inte, eller ska försöka följa med, va vet jag. Går bara inte att bli arg på henne, det blir alltid bråttom ut till bussen, för Maja försöker sätta stopp   . 

 

Ja... veckan då.... inte mycket att säga egentligen. Jag jobbade natt fram till fredagsmorgon. Mogge var hemma 3 dagar med förkyldning och feber, peppar, peppar klarade både jag och sonen oss från att bli smittad. 

Vardagarna rullade på med det vanliga, jobb, skola, middag, träningar m.m

 

I Torsdags var det skidkväll här. Frågade Rasmus om han ville åka skidor eller simma, han ville åka på skidkväll, så det gjorde vi, även om jag var ganska seg och trött och skulle ut på min femte natt senare på kvällen. När jag liks stod där med skidorna på... var det hur härligt som helst. Skönt väder, frisk luft, nydragna spår. Mysigt att åka på kvällen tycker jag.

 

     

 

Rasse var orolig att vi skulle stöta på älg eller varg, ha ha, jag fick inte åka ifrån honom.

- Närå... jag lovar. Det är älgstängsel här så du behöver inte vara orolig och vargar är så skygga, de håller sig undan när de hör en massa människor i skidspåret. 

Ja... vad hör jag när vi kommer i mål... det var en älgko och kalv efter spåret.

Aj då.... man vill inte komma i mellan dem, om man säger så... då jäklar blir det till att åka !! Vågade inte säga nått till Rasse, för då vill han inte åka på skidkvällar mer   .

 

Fredag vakade jag av som sagt och sov halva dagen sen åkte jag till mor och hjälpte henne med sitt, Passade på att handla i samma veva, sen tog energin slut. Köksan strejkade.... vi åkte till pizzerian   . 

Behöver väl inte säga att det blev "döläge" i soffan resten av kvällen, jag var så trött och seg. 

 

Lördag... Mogge hade "jobbarlördag", Rasse åkte till en kompis så jag hade en date med syrran. Det var trevligt, vi åkte till Eriks hjälpen, har inte varit där på år och dar. Syrran skulle kolla på en bänk till sitt aquarium. Jag skulle inte ha nått speciellt men jag fyndade. 

Mogge behöver skidpjäxor, check på den (dessutom 50% på alla vintersaker). En fjällrävenjacka till mig själv... inte klokt, 50% på den, en tröja till Rasse och 2 böcker, totalt 226 kr, jag var toknöjd över mina fynd !! 

Efteråt tog vi en fika och väntade in Mogge som slutade jobbet. 

 

 

 

På väg hem svängde vi in till Peter och Carina. det var ett tag sen vi träffades så, vi var alla lite surrsjuk. Alltid trevligt att fika och surra en stund med dem   . 

Lördagskvällen var lugn och skön, vi tittade klart på Narcos serien som vi följt ett tag, vi får hålla koll om det kommer ut fler säsonger. Vi har sett både Narcos och Narcos Mexico. Väldigt bra men rå... de är baserad på verkliga händelser. En främmande värld för en annan, helt klart... tack och lov.

 

Söndag, en hemmapysseldag. Mogge har börjat riva snetaket och tilläggisolerat.

 

 

 

Chrisses gamla tonårsrum ska förvandlas till vårt sovrum, vad det lider. Ända sen storpojkarna flyttade hemifrån (vilket är några år sen nu) har vi sagt att vi ska göra en "ommöblering" av sovrummen på övervåningen men det kom en köksrenovering ivägen först, ha ha och en viloperiod. 

Nu har vi väl samlat lite nya krafter och ska ta tag i detta. Vårat nuvarande sovrum är faktiskt det ända rum som vi inte gjort något åt sen vi flyttade hit, för typ 20 år sen och det var inte nytt då heller kan jag säga. Det är verkligen dax. Chrisses rum är det största rummet på övervåningen så vi ska flytta in dit, när det är klart. 

Vi bytte fönstren i höstas, så nu håller Mogge på med taket. När det rummet är klart, är planen att vi ska renovera "vårt nuvarande sovrum" och Rasmus ska få flytta in dit. Det kommer att bli jättebra, för han har ett så litet rum nu. Lillrummet som Rasse har nu, kommer väl i sin tur bli nått kombinerat spel/gästrum, vi har inte riktigt bestämt oss, vi får se hur det blir. 

Det är som sagt ett projekt som kommer att hålla på ett tag men vi har ingen bråska, så det får ta den tid det tar. Jag ser framemot ett fint sovrum iaf. Det är något som Mogge och jag har prioritera sist på listan under alla år, vårat eget sovrum     . 

Medans han pysslade på med taket så rensade jag tvätt, dammsög och hade en älggryta puttrande på spisen. Perfekt sånna dagar, för vem har tid med mat som tar 2-3 tim annars, inte jag iaf, men attans vad gott det blev. Rasse är rolig....

- Nej inte älgkött igen !! Ha ha ha, bortskämda unge.

- Vet du vad folk betalar för lite älgkött i södra Sverige... och vi får frysen full varje år, det är bara att äta och tiga !  .

Avslutade söndagen med Innebandy eller det blev en kombo med hinderbana och innebandy. De var svettiga och dan efteråt... 

 

 

 


Ja... måndag, har jag inte så mycket att säga om. Jag jobbade en s.k post op tur, 9-18, vi är på uppvaket då. Dessa dagar är jag hemma 18.30, så man hinner inte göra mer än att äta, räkna lite matte och läsa med Rasmus, sen är den dagen/kvällen slut. 

 

Det var allt jag hade för denna gång. Avslutar med en lunchbild från idag, satt och åt älggryta ute på vår soliga altan för mig själv.....

 

 

Njöt av solen, värmen och takdropp..... inte det sämsta   Välkommen våren. 

På återseende.... Kram från Annso   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards