Direktlänk till inlägg 25 september 2017

Trevlig helg

Av Pierre - 25 september 2017 08:15

Vackert men farligt....

 

 

 

Denna hade vuxit upp på baksidan men sparkade bort den lite snabbt, så inte Rasse får för sig nått. Han vet att den är giftig, men man vet aldrig, nyfikenhet kan ta överhand. Jag är liite skadad av jobbet kanske... har fått in "småtjejer" som torkat dessa på element, sen rökt eller ätit dem    ( äldre än Rasmus såklart) men  då slutar det med en slang ner i magen på iva, inte en behaglig upplevelse kan jag säga, varken att dricka kol eller magsköljas !!

När jag ändå pratar jobb... så har jag jobbat på i veckan, fram till fredagsmorgon. Så skönt att gå på ledigt några dagar   . Råkade sova lite för länge på fredan (lätt hänt efter 6 nattpass) obra när man ska vrida tillbaka dygnet, det betyder att det tar ytterligare ett dygn innan man är "normal" igen. 

Jag satte igång och bakade när jag klev upp iaf...

 

 

Gjorde en nogatkaka, som är farligt god och en Silviakaka i långpanna, var mycket nöjd med mig själv   .

Sen blev det lite middagsstök och jag hade lovat Rasmus att vi skulle åka på pyzzelkväll på Smyrna.

 

Lite utelek innan det var dax för, pyzzel, sång och fika.....

 

 

 

Lördag..... Mogge hade jobbarhelg, jag och Rasmus var ute i bärskogen och plockade lingon, sen hälsade vi på farmor och farfar.

Det var en härlig dag, fastän det var lite gråmulet. Faktiskt plockade Rasse en del bär med mig, annars brukar han bli less efter typ 10 - 20 min. Nu var han med mig och plockade hela tiden, förutom när han dök på en myrstack som var väldigt intressant, ha ha ha

 

   

 

Mogge och vi kom hem ungefär samtidigt på em. Han och vår granne gick ut på en gång och snickrade klart det sista på pumphuset ( de har renoverat upp den tillsammans, eftersom vi har vattnet tillsammans) det blev bra !

 

Jag själv satte mig och rensade bär på en gång ( mindre roligt, men ville göra bort det på en gång).

 

 

 

Sackarias kom förbi och käkade tacos med oss, alltid mysigt när storpojkarna kommer och hälsar på, det blir en del skratt och surr och han blev tvingad av lillebror att sitta och titta en stund, när han spelade spel   .

På kvällen bara slappade vi i soffan. Rasmus ville ha filmkväll och myspys..... och vi var inte så svårflörtad precis.

Det blev "Rädda Willy" och chips   , en bra avslutning på dagen.

 

 

 

Söndag... = kräftskiva. Har lovat mor och Si länge, att vi ska äta kräftor, men det har kommit så mycket annat i vägen. Nu slog vi ihop allt. Vi var ledig, Si hemkommen fr sjukhuset, firade min födelsedag i förväg med familjen ... så därför en kräftskiva på en söndag   . 

 

   

 

Såå underbart gott, just därför att man bara äter det en gång per år....... älskar kräftor !!

Rasmus gillar INTE kräftor ( han hade en kompis hemma) så jag gjorde en varsin tacotallrik åt kidsen av gårdagens rester istället, det vart populärt.

Vi hade mysigt, åt och surrade och jag fick paket,    .... på kvällen skjutsade jag hem dem. Vi avslutade dagen med en kaffekopp hos Peter och Carina och lite förberedelser inför skoldag ( duschning, läsläxa m.m)  

Det har varit en trevlig helg sammanfattningsvis, med mycket besök av nära och kära   .

 

Idag är det måndag igen.... Fick nått tokryck och städat och rensat i Rasmus rum och garderob. Han har vuxit ur så mycket under sommaren, vi skulle behöva köpa lite nya kläder till honom och inte en legobit till behövs, i detta hem !!! ha ha ha Ikväll har vi varit och uppvaktat Lotta på bemärkelsedagen, hipp Hipp hurra    längesen vi sågs...

Trevligt med kaffe och surr och Rasmus fick busa med hennes grabbar en stund. Han somnade ovaggad ikväll   kan jag säga.

 

Nu är det slut på ledighet för denna gång, dax att börja jobba igen imorgon, tiden går fort när man har roligt. 

Jobbar ett kvällspass ( 14.30 - 21.30) då, så jag ska göra lite div. ärenden på stan på förmiddagen innan.

Ha´de gott vänner... Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards