Alla inlägg den 11 september 2017

Av Pierre - 11 september 2017 18:18

Vilken vecka detta blev då..... inte som jag tänkt mig   . 

Var inne i ett skov där jag tokjobbat nätter. Gick av på torsdagsmorgon och hade sett framemot att vara ledig i helgen. Hade stora planer om det ena och det andra, det vart bara kattskit av allt. 

Har inte hunnit gjort så mycket under veckan, man sover, äter, jobbar och håller vardagen flytande. Det blir en stund på kvällen som man hinner umgås, om det inte är nån träning, läxor på G.

Lite legobygge med pappa är "myspys" när mamma Annso ska iväg och jobba   

 

 

 

Torsdag, sov jag halva dan, hade bestämt med si, att vi skulle åka och köpa ljung, göra höstfint på pappsens grav och stöka undan lite mathandling. Livet hade helt andra planer för oss tydligen...

 

Av respekt tänker jag inte gå in på några detaljer, men jag har suttit hos min syster varje dag på sjukhuset sen i torsdags   . Snacka om att känslorna har åkt berg och dalbana.... och ibland är det inge vidare att veta för mycket om sjukvård, kan jag säga. 

Är så ledsen för hennes skull, livet är såå orättvist ibland..... men min si är en kämpe   .  

Jag åkte till pappas grav själv och planterade iaf...

 

 

 

Och passade på att köpa lite ljung till bron hemma.

 

 

 

Så helgen vart inte som vi tänkt, jag har som sagt varit på sjukhuset och varvat det med vinbärsplockning, ett bra sätt att få rensa hjärnan   

 

 

 

Tanken var att koka svartvinbärsaft, men det fanns varken tid eller ork till det, så jag har frysit in allt så länge.

På lördan var det fotbollsmatcher på Risön, 2 st, i inte så vackert väder... men humöret var på topp ändå.

Lite "hamburgepaus" mellan matcherna  

 

     

 

Efter fotbollen, mötte vi upp Mogge.

Rasmus och pappa hade bokat biljetter på bio, de skulle se "Bilar 3", något han sett fram e mot hela veckan. 

Han har alltid tyckt om "bilar"filmerna. Jag själv åkte upp till sjukhuset medans de var på bio.

 

Ja... gissa vad jag har i ugnen ?

 

 

 

Gör min egen medicin mot förkyldning, ha ha ha, Mogge bara skrattade och skakade på huvudet. Fick tips av en arbetskollega... tänkte att, det ska jag testa !! 

Har ju gården full av rönnbärsträd, som jag aldrig gör nånting med. 

 

 

 

Det finns nog en liten häxa i mig ändå    i ordets rätta bemärkelse. Fick ju faktiskt redan på ( för ett tag sen) att på min pappas sida, har kvinnor bränts ihjäl för häxeri... 6 ST t.o.m, inte klokt !! 

Tänkte i mitt stilla sinne: jag är en blandning av en same och häxa..... låter inte som en bra kombo   

Det är tur att jag är född i rätt århundrade.... ha ha ha... ja fast jag är nog den snällaste häxan ni känner iaf   

Dessa rönnbär är klar i kväll, sen får vi se om vi håller oss friska i vinter, ha ha ha

 

Idag har det hunnit blivit tisdag, har skickat iväg Rasmus med skolbussen. Det är regn och rusk ute, får hoppas det spricker upp, kidsen har skoljoggen idag, trist om det regnar. Jag själv ska strax iväg..... återkommer...

.....

 

Nu är det tisdagkväll, ska försöka skriva färdigt....

Har varit i stan och handlat mat, varit hos syrran en stund på sjukhuset. Tänkte att det är ingen ide att köpa med mig gosaker till henne, allt är kvar sen i helgen oöppnat. Kan säga att då mår si inte bra.

 

 

 

Gör ont i hjärtat av att se henne på detta vis, men hon är tapper och försöker ändå vara glad och hålla sig vaken. tillslut somnar hon ifrån mig iaf (så roligt sällskap är jag) så jag lät henne sova och smög ut.   

Efteråt var det raka spåret till skolan, hade inbokat möte kl 13, med Rasmus lärare. Det har som bara gått runt idag. 

I em/kväll har det varit läxläsning, middagsstök, håller på att ladda batterierna för att ta tag i en gigantisk tvätthög.... Bha...

Har inget mer att skriva om, så jag avrundar här. 

Ha de gott Kram Annso


 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards