Direktlänk till inlägg 3 april 2017

Grå vecka

Av Pierre - 3 april 2017 09:35

Ännu en vecka till handlingarna.... som varit grå och trist. Det har toksnöat, tokregnat om vartannat, vill ha sol nu!

Jag har haft en lugn vecka, varit ledig en del, har endast jobbat nån singelnatt och varit ledig "långhelg",

så skönt   .

Hade tänkt ta tag i en del städning här hemma.... men det har inte blivit så mycket som jag hade velat. Jag tog övervåningen iaf och röjde en del i Rasmus rum, plockade bort leksaker som han inte leker med längre. Trodde att han skulle börja gapa och undra vart de tagit vägen.... men än, har han inte ens märkt det !

Så har jag gjort den årliga städningen ute i boden faktiskt... phu.... fick ihop en stor hög som ska slängas och en hög som ska till loppis. Det tar aldrig slut där   .

Sen har jag inte kunnat städa så mycket mer för Mogge har haft sågbordet inne, han har kapat och satt upp lister i köket i helgen, det blir byggdamm överallt, men fint blir det ....

 

 

 

Vi satte upp några hyllor oxså, för kokböcker och annat småplock...

 

 

 

Sen har det varit det gamla vanliga göromålen. skola, fritis, karateträning, handling åt mor och åt oss själva, middagsbestyr, tvätt m.m

 

 

Och läxläsning, högläsning för mamma och matteblad   .

 

I fredagskväll kom stora grabben på besök, så det blev ingen Smyrna för oss, det blev Tacokväll med Sacharias i stället.... alltid skoj när de hälsar på hemma och Rasmus blir så glad när storebröderna kommer.

- "By the way" Annso, så kommer 60 - 70 kg kött "igen" ikväll.....

- Men va´.........

Mogge har varit ute och "shoppat" igen, ha ha ha

Så vi avslutade kvällen med att stå och packetera köttfärs, stekar, fileer för fulla muggar.

- Nu är det köpstopp    frysboxen är full..... (I - landsproblem va´) .

- Nja... har faktiskt beställt en grillåda till sommaren av han oxså   .....

 

   

 

Det är ingen mening att fundera på att bli "veggo" än på ett tag, i vårat hem!

 

Lördag, som sagt, har det snickrats här hemma och på kvällen hängde vi med Kent och Jeanette på bowlingen.

Det var skoj, långt mellan gångerna vi bowlar. Kan väl säga att jag är hellre än bra.... men... det gör desamma.

Rasmus tycker det är jätteskoj och ville inte sluta.

 

       

Ungen fick in 2 strike.... stolt som en tupp   .

Efteråt åt vi middag där, gott och trevligt och glatt sällskap.

 

   

 

Avslutade kvällen med soffhäng och skulle titta på en serie som vi börjat sett.... men vad händer, strömavbrott!!

- Nej!! Grr.....

Det var bara att gå och lägga sig i stället   .

Under natten kom och gick strömmen typ femtielva ggr. På morgonen hade vi ström men inget stadsnät och ingen telefon och så fortsatte det hela dan. Vi hade även strömavbrott på dan. Iaf skulle vi denna dag åka runt på födelsedagsturne, så vi blev inte så hårt drabbade.

 


Vi började med att slå ihop och firade 2 st i Haga. Mogges bror Daniel och kusinen Hugo som fyllt 8 år. Grattis på er båda   . Fin flaska rom till Daniel och lego till Hugo   

 

     

 

Det blev en heldag ( som det lätt blir när vi åker dit) lilleman fick leka av sig med kusinerna och ett snabb besök hos farmor och farfar. 

Sen fortsatte vi vår födelsedagsturne till Selsjön och grattade bästaste Gudmor Carina !! Hipp Hipp Hurra!!

Vi hade gjort i ordning en korg åt henne med lite smått och gott som vi vet hon gillar.... Den fick Rasmus ge till henne   .

 

 

 

Där vart det fika och surr såklart, så vi var inte hemma förrän på kvällen, då hade ström, stadsnät och telefon kommit tillbaka som tur var, så vi slog igång bastun och avslutade helgen med en bastukväll   . Vi somnade gott efter det, kan jag säga.

 

Nu är det en ny vecka och nya möjligheter, ha ha ha... har en massa jobb framför mig denna vecka.... har medvetet tryckt ihop arbetspass, så jag kan vara lite ledig under påsk.

 

Avslutar med bilder på vintern som kom tillbaka.... i form av snö och slask.

 

 

 

Rasmus vart glad iaf och skulle bums åka spark på gården..... nja det går nog inte så bra....

Oväntat...... not.

 

   

I skrivandets stund har det hunnit blivit tisdag... och idag skiner äntligen solen   fåglarna kvittrar och vårkänslorna sprudlar. Det är riktigt varmt på altanen, tror jag ska skura och fixa där i em, så vi kan inviga den för i år.... härligt !!

Ha de gott alla vänner.... Kram Annso


 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards