Alla inlägg den 11 april 2017

Av Pierre - 11 april 2017 08:11

Vaknade till ett riktigt aprilväder i morse, regn, snö och blåsväder samtidigt   , det var inte skönt att stå och vänta på skolbussen med Rasmus. Idag blir det nog en kojdag, det passar mig bra, för jag har massor här hemma att göra.

Ja... för att ta vid, där jag slutade förra gången (vilket var mån - tisdag nånting) så avslutade jag min ledighet med att påskstäda. Både hemma och hos min mor. Syrran hjälpte oxså till, så det gick som tjohejsan.  Rasmus och jag hade varit ute och plockat lite påskris oxså, det räckte både till mor och oss själva. Det vart så fint så....   .

Rasmus fick påskpynta lite själv.... det tycker han är kul...

 

 

 

Efter det har jag typ tokjobbat, 68 tim rev jag av på ett bräde, ett kvällspass och 6 nätter. Det var självvalt, för att jobba ihop lite påskledighet. Så denna vecka har jag inte varit så social    man bara äter, sover, jobbar och håller vardagen flytande. Vi har ändå lyckats varit i väg på karateträning och pyssel på Smyrna i veckan, faktiskt.

Eftersom påsk står för dörren, så blir det såklart berättelser, om varför vi firar den. Det har fastnat i Rasmus huvud..... att Jesus dog på korset med spikar i händerna.... "det måste ha gjort ont "  .

Han har pratat om det flera ggr här hemma, efter det.   

 

Ihelgen har jag ju mest bara sovit och jobbat men, när jag klivit upp på em. så har jag varit ute med de andra.... skönt att få lite dagsljus och frisk luft. Mogge har skruvat in i det sista med min bil och tagit fram cyklarna.

Grabbarna har varit ute på en egen cykeltur, jag och Rasmus var faktiskt ute i gårkväll och cyklade   .

Igår var det måndag och jag vakade av.... sov såklart halva dagen. Em åkte jag in och veckohandlade i vanlig ordning och mor fick hjälp med sin mat handling i vanlig ordning, Skönt att ha stökat bort det.

Kvällen bara susade iväg, vi käkade middag, lite läxa, klockträning och läsning, sen gick vi ut en stund. Rasmus ville som sagt cykla. Vi tog en tur och hamnade på Tängsta "kvarn" .....

Vårfloden är i full gång....

 

         

 

Under tiden höll Mogge på att lasta skotern och skoterpulka på släpvagnen. Tunga grejer....

Någon längtar efter att åka skoter..... det har inte blivit mycket av det, denna vinter.....

 

 

Sen tog min energi slut, vi gick in och fikade och tittade på tv en stund.... 6 nattpass tog ut sin rätt   . 

 

 Idag är det tisdag och piggare, efter 1 natts sömn... ska ha kökstjänst idag. Har tagit fram en skinka ur frysen (brukar inte göra någon speciell påskmat egentligen, men nu råkade vi ju ha en stor skinka efter mogges "köttköp" tidigare, så det passar väl bra att äta den till påsk) .

Har oxså tagit fram 1 kg köttfärs, som jag ska göra köttfärsås av och kebab som jag ska göra en kebabtårta av.

Den ska jag ha ikväll faktiskt.

Ikväll ska jag få fin främmande nämligen   min barndomkompis Veronica med fam. ska komma på besök. Det ska bli så skoj... Vi har känt varann typ hela livet ( sen 3 års åldern) bott grannar, gått grundskolan ihop sen flyttade hon söder ut, men vi har ändå alltid haft kontakt till och från.

Denna vecka är hon uppe och hälsar på sina föräldrar, så det är så kul att vi får till en date... det ser jag fram e mot.

Hittade ett gammal klassfoto... tror att det är ifrån 9: an   Det är jag längst upp, andra till vä (ljusblå blus, som jag lånade av mamma, minns jag) och Veronica brevid mig med ljusrosa tröja     

 

 

Ja, jisses vad åren går....

 

Det är väl svårt att INTE nämna vad som hänt i helgen i Stockholm   Jag vet inte vad jag ska säga egentligen....  hade som sagt jobbat natt, så jag hörde detta när jag vaknade på em.

Jag är inte förvånad faktiskt.... att det hände, det var bara frågan om NÄR det skulle hända. Lider med alla anhöriga och drabbade. Jag själv kastade mig över telefon och skulle sms a min stora son, som bor där nere. Han hade redan skickat ett sms att han är OK! Phu..... Ringde upp honom direkt.

Förstår att han på nått sätt blir involverad i detta, eftersom det handlar om rikets säkerhet... men han får inte säga något till mig och inte via telefon.

Jenny stackarn ( Chrisses tjej) var på skolan och tog sig ju inte hem, eftersom all busstrafik och tunnelbanor var stängda. Vet inte hur de löste detta tillslut.

Känner mest sorg, hur världen har blivit !

Citerar vad svärfar Janne brukar säga : Mot dumhet äro vår herre hjälplös !

 

..... Tog en paus.... dammsugat, plockat ihop grejer, gjort köttfärsås, skjutsat Rasmus till en kompis, tagit fram skinkan, kebabtårtan klar... ska bara hacka ihop en sallad och hoppa in i duschen, Check !

 

 

 

Ser fram e mot en trevlig kväll.... där e mot så har jag ångest inför morgondagen, ha ha ha

1. bilen ska besiktas - alltid gruvsamt tycker jag.

2. I morgon ska jag göra ett nytt försök och komma iväg och rida med mina arbetskamrater, det är skräckblandad förtjusning ska jag väl säga.

Tänk om jag inte ens kommer upp på hästen   tänk om jag ramlar av och bryter armar och ben   .....

Ja.... det ska bli en intressant upplevelse ;))

 

Ha de gott vänner, till nästa gång Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards