Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

grått och trist

Av Pierre - 14 maj 2012 13:48

Vad gör man på sin lediga dag...jo putsar fönster och viker tvätt......dax att skaffa en hobby!!!!

Hatar verkligen att putsa fönster, men nu är det gjort, belönar mig själv med att slappa i soffan ett tag, för gå ut kan man ju inte, vilket jäkla väder. Inte kan man tro att det är mitten på maj, grått, trist och blåser nordanvindar ute  . Hade tänkt kratta färdigt ute idag, men det blev fönsterputsning istället (som att välja mellan pest eller kolera) ha ha ha, ska försöka bli klar med krattningen i veckan, bara det blir bättre väder. 

Stackars mogge har åkt på ryggskott " igen", han är sne som lutande tornet i Piza, ja han var det redan igår när jag kom hem från jobbet. Det var längesen sist nu, annars har han nog världsrekord i ryggskott och diskbråck stackarn, inte kul! Han fick åka hem från jobbet idag, blev lite brydd när han kom hem mitt idan. Han har fått lite värktabletter, så nu sussar han så gott på soffan   .

Veckan har annars bestått i mycket jobb i vanlig ordning, har jobbat 2 helger på raken, det var självvalt, är istället ledig 2 helger framöver, det känns skönt, då vi har annat inbokat på agendan.

I fredags var jag ledig, tillbringade den mest i stan med tusen ärenden och födelsedagsfirande av mor. Vi gjorde en favorit i repris och kockade god mat och tårta tillsammans. Vi hade det riktigt mysigt, Rasmus och Chrisse sjöng "ja må hon leva" så vi blev riktigt rörd. En trevlig dag!!

Jag var så trött så trött på kvällen, sov mig igenom fredagsmyset framför tvn, sömnbristen tar ut sin rätt tillslut. Min snälla make lät mig få sovmorgon på lördan, det var välbehövligt.

 Pigg och utvilad satte jag igång och kratta, sista minuten, men det har inte funnits tid helt enkelt. Jag hann i allafall ta halva gården innan det var dax för kvällspass på jobbet. längre än så har jag inte hunnit, tanken var ju att kratta färdigt idag men vädretsmakter kan jag inte göra något åt. Jag är ändå nöjd med att ha putsat fönstren och vikit undan tvätthögen.

Ja...något annat roligt har jag inte att berätta.

Imorgon har jag utbildning hela dan på dialysapparaten. Har ju fått prova på den redan under veckan som varit, det är bra att få gå igenom grundligt i lugn och ro, för det har jag ju insett under veckan att det är inte "barra" att ge dialys och trycka på en knapp. Hur mycket som helst kan gå fel och då är det bråttom att ge tillbaka blodet innan det koagulerar. Vänta på en doktor finns inte, Varför ska nånting vara enkelt??

Ser framemot en trevlig helg, LEDIG, 50 årskalas och kanske en sväng på mässan,

 födelsedagarna duggar tätt bland nära och kära i maj.

 Dax att påbörja middagsbestyren, må så gott alla vänner, kram från Annso   

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards