Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Pierre - 1 maj 2012 23:08

  Här har Rasmus och jag tillbringat den mesta tiden av helgen....

 

 I Lördags byggde vår granne ihop sandlådan till Rasmus och sina barnbarn, gissa om han vart lycklig när vi gick ut. Vi har varit i sandlådan varje dag och lekt, helt perfekt, vi hade faktiskt tänkt byggt en liten sandlåda åt honom i sommar på gården, men detta vart mycket bättre! Tusen tack Lars, hälsar Rasmus   

 Veckan som varit jobbade jag fram till torsdag sen gick jag på "långledigt" såå lyxigt!

Började ledigheten på fredag med att åka till Dollarstore med morsan och syrran. Det blir alltid en massa småkrafs som är bra att ha, sen vart det stor handling av mat. Em firade vi systra mi på hennes födelsedag, vi kockade tillsammans och åt go middag, var mer än proppmätt när vi åkte hem på kvällen, men nöjda och glada med dagen.

Lördag, pyzzlade vi mest hemma. Mogge snickrade på med trappen och jag och Rasmus var ute och lekte hela dan. Chrisse körde trumgrejer till deras nya spellokal i byn. Mitt över dagen kom Sacharias på besök, så roligt att träffa honom även om det bara blev en snabbis. Han var hemma ihelgen för att hämta en bil. Vi hann iaf bjuda honom på lunch och fika och lite surr ute på altanen innan han skulle iväg igen.

På lördagkväll vart det fest ute på vår altan, bara sådär, Chrisses kompisar kom med grillat och skulle basta,

 ha ha ha, de är så goakillar. Vi lät dem vara ifred, så mogge, jag och Rasmus åkte till Carina och Peter och fikade på kvällen. De hade det säkert skoj.

Söndag, pyzzlade på hemma igen. Jag skurade altanen och putsade fönstren där, annars tillbringade mycket tid i sandlådan igen   

Måndag, Valborg, Mogge jobbade. Jag och chrisse var ute på en shoppingrunda, vilket inte hör till vanligheterna men nu var det ett måste, då det var dax för att köpa studentkostym. Chrisse jublar över att stå på Dressman och prova kostymer, ha ha ha

Ja, jag ska säga att det gick över förväntan. Vi hittade en snygg kostym och diverse tillbehör till skapligt pris, han var så stillig så !!!

 Nu fattas bara skor, vilket jag tror inte bli lika lätt att hitta åt honom, men det kanske får bli en liten tripp ner till Birsta framöver.

Kvällen, grillade vi tillsammans med Peter och Carina, som vanligt äter man alldeles för mycket och hamnar i paltkoma, men ack så gott, det var en nykter tillställning för min del, eftersom jag lovat ungdomarna att vara taxi åt dem in till stan, men det var helt ok.

1 maj, tisdag. En bilens dag, fast hemma på gården. det har varit tvätt och städ av bilar, däckbyte och skruvning på citran. "Någon" inget namn nämnd, råkade backa in i släpvagnen när han hade bråttom till jobbet i måndags....Oops...inte jag....  

i em/kväll har vi grillat igen..

 

Bjöd hem morsan och syrran, vi hade så mycket över sen Valborg så jag gjorde grillspett, vilket var mycket uppskattat av samtliga matgäster. Vi har suttit på altanen och myst i kvällssolen hela kvällen,

 ja sämre kvällar kan man ju ha....

Ja, nu är ledigheten slut, imorgon är det dax för arbete igen och hela helgen.

Hittade en bild på Rasmus när han absolut skulle hjälpa mig att städa förra helgen, eftersom alla andra var tvungen att hjälpa till.

Det ska börjas i tid.....Barnarbete.....

 

och noga var han oxså!!

Med denna goa toalettrengörare säger jag: Hej svejs för denna gång och natti natti   

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards