Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

rensar och rensar

Av Pierre - 8 maj 2012 20:20

Dagarna bara flyger iväg, hänger inte med....

Det har varit mycket jobb för min del, inklusive jobbar helg. Hinner inte så mycket annat då än äta, sova och jobba.

Som tur var, så var det halvtaskigt väder i helgen så man missade inga "godagar" direkt. Jag var helt säker på att jag även jobbade måndag så, iväg på dagis och ombytt och klar in på iva, visade det sig att Annso är 2 dagars ledig...ÅÅÅÅ...typiskt! men jag grät inte precis, av att få åka hem igen i det soliga vädret.  

Har varit duktig tycker jag själv och tagit tag i den stora förrådsstädningen...suck...men när jag har kommit igång så går det av bara farten. Har rensat och städat ute i boden så nu kan man faktiskt hitta grejer där ute. Mogge har släpvagnen hemma så jag har passat på att fylla den med allt rat både från min rensning av Sachas rum och förråsdstädningen, vagnen är fylld till bredden kan jag säga. Min kära make ska åka till soptippen imorgon innan han börjar jobba, så skönt att få bort det.

Har hunnit med ett utvecklingssamtal på dagis oxså i morse, det ska börjas i tid. Han verkar sköta sig iaf och är omtyckt, det är ju alltid kul att höra som föräldrer. Rasmus trivs jättebra på dagis och utvecklas med stormsteg. Han pratar mycket om dagiskompisarna och fröknarna, det känns bra tycker jag.

Förutom att rensa förrådet så har jag gjort iordning loppisgrejer som ska till hembygdsgården, lämnar in där varje år och brukar få ganska bra sålt faktiskt, så bidrar man ju lite till föreningen oxså. Kom och loppisfynda i sommar!!! Desutom finns gofika!!! Ha ha

Idag har vi ett födelsedagsbarn här hemma. Vår kära fina Jericho fyller 6 år!   

Det firade han med ett smaskit tuggben och hotdogs. Tänk att vi haft honom i 6 år, åren går...

Har träffat ägaren till jerichos pappa, det var jättekul att prata med honom och han besannade en del misstankar som vi haft. Jericho är inte en 4 vägskorssning, han har en 5:te gen i sig, Varg.

Det har vi misstänkt redan p.g.a vissa beteenden han har. Jerka är en korsning av gråhund, jämthund, sibirian husky och karelisk björnhund "på papper", vår finaste jerka är med andra ord olaglig men "who cares"....

En goare och vackrare vovve får man leta efter   och idag firar han födelsedag!

Ledigheten är slut nu, imorgon är det dax för jobb igen.

Har fixat lite ikväll inför sotar besök imorgon, vill ju inte att sotaren ska ramla av stegen och slå ihjäl sig på vår tomt.

Annars har jag inte så mycket mer att berätta för denna gång, ha de så gott alla vänner

många kramar fr Annso Pannso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards