Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Hemmapyzzeldagar

Av Pierre - 18 mars 2012 20:46

Söndagkväll, allt tankat, packat och klart inför morgondagen    Ja...det började ju bra, redan första dagen då mogge börjar på sitt nya jobb kör det ihop sig. Jag jobbar långdag i morgon ( 06.45-21.30) och mogge jobbar till 18.00 Rasmus kan ju inte vara på dagis till 18.30 Han får vara ledig i morgon och morsan får rycka in som barnvakt istället. Chrisse klarar sig själv, han har fått pizza pengar och får ta hunden när han kommer hem med bussen vid 16.30 tiden, planering in i minsta detalj !

Veckan har varit bra, jobbade i början av veckan, har sedan varit ledig några dagar. Har tagit tag i en massa saker från "att göra listan" som jag annars bara skjutit framför mig. Som t.ex att öppna dörren till Sacharias gamla rum och börja tömma, sortera, rensa och kasta, något som tagit emot, jag vet inte varför egentligen !?! tror ju inte han har några planer på att flytta hem igen, men det känns sorgligt på någotvis. Nu har jag bestämt mig, det är dax att tömma, punkt slut. Är inte på långa vägar klar med detta projekt men är nöjd med mig själv att jag börjat iaf   

Torsdag, date med syrran, hon var så snäll och passade lilleman medans jag lämnade blod, vi har inte träffats på ett tag så vi hade mycket att surra om och käkade lunch tillsammans, sen skulle hon på möte och Lilleman och jag fortsatte till badhuset.

Vi busade och badade hela em, Rasmus älskar verkligen att bada, jag väntar med spänning på att det nya badhuset ska bli klart snart, då ska Rasmus och jag hänga först på dörren    ha ha ha

Fredag, Var jag till morsan och hälsade på, hon hängde med och gjorde en massa ärenden och handlade mat, det gamla vanliga på fredagar för mig. Kvällen vart lugn och stillsam, Chrisse spelade nattbandy hela natten och både lilleman och mogge somnade som stockar i soffan så jag hade fredagmys för mig själv, det är väl det som kallas "egen tid"  

 Lördag, en hemmapyzzeldag, riktigt skönt faktiskt. Mogge målade väggar i trappen och jag gjorde allt för att hålla lilleman därifrån. Han fick hjälpa mig att baka filmjölkslimpor och vi gick ut en stund. Solen sken men fy tusan vad det blåste, gick in igen efter en timme. Vi myste på altanen istället, där var det strålande sol och varmt och det bästa av allt med inglasat...ingen blåst!

 Kokade kaffe och åt nybakta filmjölklimpor i vårsolen, inte det sämsta :)

Chrisse såg jag inte mycket av, han sov halva dan efter nattbandyn,( det hade visst gått rätt bra för dom och spelade matcher fram till 04.00 tiden på morgonen)  duschade, käkade sen bar det iväg på 18 års fest hos kompisen Danne.

Själv sprättade vi en vinare på kvällen och firade att äntligen är väggarna vita och fina i trappen, nu har vi bara resten kvar.....allt tar ju så mycket längre tid än vad man har tänkt sig. Taket skulle gå så fort att sätta upp, ja visst... genom att vi skulle ha spottar i taket tog det hur lång tid som helst, i ett gammalt hus som vårat är eldragningen från  andra världskriget, vi har fått dragit om elen för hela övervåningen, vilket vi inte hade räknat med, men.. nu är det på plats och väggarna målade... här näst blir att slipa och måla trappräcket.

Det är inte så stort, men jag tycker den är vacker och hör till husets ursprung, fräst och snidad på gammalt vis. Min händige mogge har börjat idag och ska renovera upp räcket på samma vis, innan vi målar den, inte heller vad vi hade tänkt göra innan vi började, men det kommer bli fint tror jag.

Söndag, ja som sagt, mogge har börjat med finsnickeriet av trappräcket och jag har tvättat, renbäddat i sängar, varit ute med Rasmus, fikat hos carina, badat lilleman och diverse andra hushållsnära sysslor. En ganska behaglig söndag, har hunnit gjort mycket hemma denna helg, det känns bra då jag jobbar långvecka till veckan, inklusive helg.

veckans citat från Rasmus: MAMMA, DOM BRÅKAS, DOM BRÅKAS!!! och sitter helt förstelnad framför tv och stirrar på gladiatorerna, när det blev reklam vart han helt förtvivlad..BRÅKA MER BRÅKA MER...

Vi skrattade, för vi har aldrig sett honom så intresserad av tv och han har aldrig suttit still en hel timme och bara tittat, jag tror det var en blandning av skräck och förtjusning faktiskt.  tutten gick ungefär i samma hastighet som på smilegubben.

Nä, det blir inge mer än så här för denna gång, ska upp tidigt imorgon så jag säger god natt och puss och kram

från Annso 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards