Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Pierre - 22 mars 2011 21:49

Jahapp, annso här igen..

sitter på ett litet hotellrum i ume och har tråkigt. Har ingen av mina studievänner här, då det var fullt där jag brukar bo denna gång, så detta blev en nödlösning.

jag bor på andra sidan stan, väst på stan för den som känner till umeå.

Jag blir faktiskt lite nostalgisk när jag går i dessa kvarter, för här har jag varit mycket som barn och hälsat på min mormor cecilia och morfar george.

Jag ser deras hus som de bodde i från hotellet, tyvär är de bortgångna för länge sen, men minnerna finns kvar såklart.


Åkte upp på måndagskväll med lapplandspilen, det funkade hur bra som helst, det tog 4.5 timmar med 2 stopp, jag satt o läste hela tiden så det gick fort, annars har jag bilat upp eller åkt med erica mest.


Helgen då.... ville bara ha en lugn hemmahelg och det fick jag.

Jag måste nog ha världens snällaste gubbe för på lördan skulle chrisse ha spelning på junior SM invigningen, så mogge körde in han och tog med sig Lilleman så att jag skulle få läsa ifred.

På em så hjälpte han mig att storstäda hela huset, vi bar ut alla mattor och skurade överallt, det var välbehövligt kan jag säga, vad mycket roligare och fortare det går när man är 2.

Kvällen tillbringade vi i grannens grillkåta, det var mysigt att sitta runt elden och toksurra. Rasmus åt 2 grillade hamburgare, jag fattar inte hur det gick till men det var tydligen jättegott.


Söndag, skulle vi riva tapeter i trapphuset men det blev en besöksdag istället.

Först kom Peter o Carina o fikade en sväng sen kom Sacharias på besök och mogges syrra Ann Therese, som annars bor i Uppsala.

Vi bjöd dem på middag, gjorde en kycklingrätt i ugn och pepparkakschessecake, det vart mycket smarrigt, enligt mig själv :)


Måndag, Rasmus var på dagis och jag läste hemma fram till lunch sen fick jag nog och började riva tapeter i trappen istället, t.o.m det var roligare, då fattar ni hur less man var!

mogge har lite och spackla nu... hm...

Em gick åt till att packa, fixa mat och gosa med Rasse innan jag skulle hoppa på bussen till umeå.

Idag fick vi sluta lite tidigare, så jag har faktiskt svansat runt på stan och spanat in shoppingen, me like :D

Det vart inget åt mig själv, men till pojkarna.

Nä hörni, funderar om jag ska läsa i kursboken om A-HLR eller glo på tv innan jag somnar......hm...... svårt val......

Jag tror Defibrillering och läkemedel får vänta till i helgen.

Ha de gott tills nästa gång, kram från Annso


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards