Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Pierre - 18 mars 2011 20:44

Vilken vecka detta varit,

 ena stund, bäbisbad och några timmar senare står jag utan för I20 grindar och en flintskallig karl står och gormar åt min studiekamrat och mig att rappa på och det är bara att bära all packning in på luckan, nästa stund krälar jag inne i en uppo ner vält buss och ska prioritera människoliv, till fredagsmys med familjen.

Ser nu framemot en lugn helg på hemmaplan!

 

Tisdag, var jag helledig med Rasmus, så mysigt. jag hade gjort ifrån mig alla inlämningsuppgifter som skulle in denna vecka på måndan, så att jag bara kunde mysa med lilleman.

Vi åkte på badhuset och busade på bäbisbadet sen åkte vi till morsan

 och blev bjuden på pannkakslunch, rasmus åt pannkakor och sylt som en hel karl, efter det åkte vi hem och pyzzlade. på kvällen var det dags att bege sig mot umeå igen, denna gång 2 dagar.

 

Vi skulle bo på I20, spännande värre att uppleva livet på luckan. Som sagts tidigare, möttes vi av en "flintis" stenhård karl som gormade åt oss på en gång.

Vem f..n tror han att han är... han gormar åt 2 förvirrade sjuksköterskor.

men faktiskt efter dessa 2 dagar så kommer jag att gilla denna stenhårda "Die hard snut" fastän jag avskydde honom vid första mötet.

Vi skulle vara med på nordens största katastrofövning tillsammans med polisstudenter och brandmän.

Det har varit 2 spännande, intressanta och lärorika dagar.

Jag hade föreställt mig att jag skulle vara i sjukvårdstältet som i gamla tv serien marsh och agera "hotlips" men det blev bättre än så. Jag har burit bårar,

krälat upp o ner i en buss och bedrivit iva vård med adrenalinpåslag.

3 saker har jag iallafall lärt mig..

Nr. 1. andningsfrekvens, puls, andningsfrekvens, puls, andningsfrekvens, puls.....

  min huvuduppgift i prio 1 tältet.

Nr 2.  jag måste banta och få upp flåset, det var f..n i mig det jobbigaste jag gjort att hoppa in i en upp o nervänd buss och skyffla ut folk som låg i högar på varann. jag var genomsvettig och slet som ett djur. Har haft träningsvärk i hela kroppen efteråt.

Nr 3. Det är ingen "kliche" brannmän är verkligen riktiga hjältar!!

När jag slet som värst inne i bussen klättrade en stor stark och vacker brandman in genom fönstret och frågade om han skulle hjälpa mig, precis som på film, synd bara att jag kunde vara mamma åt han... (suck).

Han hjälpte oss att lyfta ur människor genom fönstret, härligt med teamwork i katastrofsituationer.

Ja... och även denna gång, bara sådär, hamnade vi på krogen. Denna gång på Allstars, en sportbar, mycket trevligt, hockey och öl och mysiga pluggkamrater.

Innan denna utbildning är slut, så har vi nog hunnit gått igenom umeås krogliv flera gånger om :)

 

Idag, fredag, tusen ärendens dag.

Varit och storhandlat mat, tvättat bilen, handlat spackel hinkar på fresk, varit med chrisse och fixat ett nytt pass, tankat och fikat hos morsan, detta tog mest hela dan. 

Det blev tacokväll och fredagsmys i soffan sen, skulle behöva plocka fram mina skolböcker men.....vill inte, orkar inte.

Ska nog njuta av fredagsmys istället:)

Ha de gott allihopa kram från hotlips 

 

  

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards