Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

längtar efter ledigt

Av Pierre - 21 maj 2011 19:49

  Har bevittnat denna vackra unga dams konfirmation ida i Långseles kyrka, dom var så duktiga, jag hade fullt upp i ca 1 ½ timme att hålla Rasmus lugn i kyrkbänken, det gick väl ganska bra förutom att psalmboken gick sönder och han slog huvudet i ryggstödet 1 gång så han grät högljutt och kladdade ner mina vita byxor så...godkänt får jag väl säga.   Våran bästaste gudmor carina, har fixat denna spis till Rasmus, hon vet att jag drillar mina pojkar att laga mat ;) Rasmus har ännu bara kokat kaffe och jag blir bjuden 100 gånger per dag av honom. Tack snälla, han leker jätte mycket med den:)   min gokille....   Ja... nu förtiden har det blivit svårt att fota lilleman, så fort kameran åker fram så ska han börja busa och jäklas med morsan som på bilden ovan, hopplöst fall ;)

Ja hörrni, lördagkväll....sitter och väntar in mogge som är på väg hem från borgafjäll. Han och peter åkte upp för att bomma igen inför sommaren, tanken var att vi skulle åka upp förra helgen egentligen men det blev inte p.g.a sjukdomar m.m

Denna dag vart körig istället, för mogge hade halv lova sin bror att hjälpa honom med flytten, bomma igen i Borga och konfirmation, så vi fick splitta på oss. Jag och rasse åkte på konfirmation och mogge tog resten, rättvist och bra tycker jag ;)

Veckan har mest bestått i jobb, gjorde 4 nätter (mån-tors). Har varit riktigt trött fastän jag har sovit skapligt, jag har nog legat av mig nu när jag mest går i skolan ;) Kanske oxså beror på att på tisdan sov jag endast 3 timmar, vilket kommer surt efteråt !

I tisdags hämtade jag chrisse vid lunch, han hade gjort nationella prov på fm sen åkte vi och åt på stan och vidare sen till Sundsvall. Jag vinkade av honom vid tåget, sen borde jag ju ha åkt hem och lagt mig men....

Birsta kallade på mig;)

Det vart lite småjox, nya utekrukor, lite smågrejs till sommarstugan, shorts till Rasmus och skor till Annso. Efter att jag stillat mitt shoppingbehov var det ingen mening att åka hem utan jag åkte till morsan och drack kaffe sen for jag direkt på jobbet. Är man knäpp eller är man ?

Inget jag rekomenderar.

Chrisse har det förmodligen varmt och gött just nu i Turkiet, lite avis är jag allt, fick ett sms av honom när han landade, sen har jag inte hört något från honom.

hoppas han har det bra ialla fall.

Imorgon blir det städsöndag här hemma och lite pyzzel ute på gården för sen åker jag till Ume 2 veckor på raken, det känns tufft, att vara ifrån Rasmus så mycket, men snart är det "sommarlov", eller lov och lov, då börjar jag jobba som vanligt igen, har semester sen period detta år, vilket innebär att jag går på sem v.29 och framåt. Jag längtar efter att få vara ledig, på riktigt, inget jobb, ingen skola, inget plugg, bara få vara med familjen, skulle behöva 1 vecka i Turkiet  oxså, suck.....ja, ja, nu har/ska vi skicka dit båda storpojkarna, så mogge och jag får hålla oss på hemmaplan :)

Kommer inte på något mer att skriva om för tillfället så... ha en fortsatt trevlig helg alla vänner och alla som jag inte känner, kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards