Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Veckans bilder

Av Pierre - 7 februari 2011 21:37

      

Veckans bilder på min linslus ;)

Överst, en bild från i söndags då det var underbart väder ute, solen sken och man fick rent vårkänslor!

Var tvungen att gå ut 1 timme med Lilleman trots att jag var tidspressad med annat, men ibland får man stanna upp och släppa alla måsten.

Vi letade fram storpojkarnas gamla snowracer i garaget och otroligt nog är den hel, det trodde vi aldrig. Rasmus fick provåka den, men jag vet inte om han var så impad, han hade svårt att hålla balansen på den. Han gillar att åka pulka och helst ska morsan springa och göra en bresladd med pulkan, då skrattar han så att han kiknar.

 

De 2 andra korten är några dagar gammal, då vi gjorde efterrätt. Marängswiss,

gissa om det var gott!!!! o äta själv skulle man o då blir det som det blir.....

Jag var tvungen att ta fram kameran:)

Efteråt vart det en tur in i duschen!

 

Iallafall....har det varit några dagar som varit ganska händelselös.....

Jag har jobbat 2 nattpass som varit bra men jag har varit otroligt trött trots att jag sovit mer än jag brukar....

Mogge vart magsjuk tors- lör och för att vara värst, så toppade han det med en rejäl förkyldning stackarn, nu är det bara chrisse kvar.....

söndan vakade jag av o sov fram till 13.00, trött som en gnu!!! Vaknade o såg det fina vädret, då kan jag bara inte sitta inne, fast jag skulle på bibblan o plugga med min studiekamrat.

Jag o rasse gick ut och njöt av det fina vintervädret en stund, det behövde jag för att vakna till liv o lilleman fick frisk luft.

Efter det kunde jag med gott samvete plugga i 3 timmar på bibblan.

På kvällen hade vi bastukväll :D mys pys, lilleman somnade gott, nybadad och nybastad.

Idag måndag, operation storstädning av hela huset!

Rasmus har varit 5 timmar på dagis, så jag har städat som tusan. Jag har inte riktigt vant mig än att vara "barnledig" på det viset. hittills har jag jobbat o sovit när han är där eller åkt o pluggat. Detta är första dan jag själv är "ledig", det kändes konstigt, å då städar man !?!

 Han är bara där 15 timmar i veckan, alltså 3 dar a`5 timmar, det är alldeles lagomt tycker jag när han är så liten.

Han mår bra av att vara där, det märks, de utvecklas på många plan och helt plödsligt har jag fått något som heter "egen tid", inte mycket men... bara en sån sak som att få städa huset "utan barn" vilken lyx.......

Är nöjd med dagen, som avslutades med innebandytränings skjutsar och kaffebesök av gudmor och gudfar, alltid roligt när de kommer :)

 

Imorgon, tisdag ska Rasmus o jag ha en mysdag på badet o besöka syrran efteråt o ev morsan om vi hinner.

.... nä gott folk... tänkte att jag skulle plugga en liten stund innan jag lägger mig, ser att klockan tickar iväg.....

Ha de gott där ute, Kram från Annso Pannso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards