Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Pierre - 15 februari 2011 14:31

          

Dags att blogga lite...

bilder från veckan som varit, semelbak, bilder på min chef över tvättmaskinen och bilder från 50 årskalas ihelgen!

Det har varit fullt upp hela veckan.

Har varit uppe i Umeå 2 dar (ons-tors) på seminarium o muntliga redovisningar av patientfall i fysiologi. Det var tuffa dagar, var tillbaka på rummet kl. 18.00 på kvällen o på´t igen nästa morgon. Jag var helt slut o ont i skallen, inte så konstigt kanske då jag klev upp 04.30 o åkte till umeå 05.30 o sen sitta på föreläsningar hela dan, jag bara åt och duschade sen stupade jag i säng.

Har iallafall lärt mig att nästa gång åker jag inte upp utan att ha huvudvärkstabletter med mig, mådde skit.

Var hemma vid 20.00 tiden på torsdagskväll igen.

Fredag, gjorde vi stan halva dan och tusen ärenden i vanlig ordning, postbesök, storhandla mat, köpte grejer till skotern, bolagsbesök p.g.a helgens festligheter m.m m.m

På em lämnade vi iväg skotern på service över helgen, "gamla bettan", har fått sig en riktig genomgång med nya tändstift, ny rem, uppsmörjd o nybytta rullar nånting...  på vägen vart det ett fikastopp i Selsjön hos bästaste carina o Peter.

på fredagskvällen var vi rätt nöjd med dagen o bara slappade vid tvn.

Jag var sugen på att åka på Zumban i näsåker, men jag vart hemma o myste med familjen istället.

lördag, kalas hela dan!

farmor o farfarn kom hit o var barnvakt åt Rasmus, jag var lite halvnervös hur det skulle gå, vi har ju inte lämnat honom på det viset o att någonannan ska natta honom, men det visade sig att man var orolig i onödan, allt hade gått kanonbra.

Han hade varit på strålande humör, ätit bra, lekt med farmor o farfar o somnat så gott med farmor.

Det var första gången vi var ute på party själva, tillsammans, sen vi fick Rasse, ja tänker jag efter så var det ju långt innan det oxså.

 Herregud vilka torrisar vi blivit!!!

Tänk att vi blivit så gammal att vi börjar gå på kompisars 50 års kalas....

fast jag har ju såklart några år kvar (flin) måste väl se till att fylla 40 först... vilket är LÄNGE kvar.. ler...

Det var en jättetrevlig fest iallafall o jag tror födelsedagsbarnet uppskattade dagen. Han visste nämligen inte om de själv att han skulle ha party utan vart kidnappad på dan.

Ha fick köra diverse skotrar, dansa o hålla ett Zumbapass, bowla, äta gott och festa med alla goda vänner!

All heder till babsan som är stans bästa festfixare, vi hade en toppendag!!!

Snälla Sacharias var chaffis åt oss både dit o hem, man har så stora barn nu att de får ställa upp som fyllechaffis åt päronen, hi hi hi.....

Söndag, hemmadag, pyzzlade mest på med tvätten o bakade semlor.

tog då korten på min tvättmaskinsexpert. han är så otroligt intresserad av tvättmaskin o kan leka där hur länge som helst med att pocka i o ur kläder o ibland sticka in huvudet o tjoa. 

Har lärt mig att jag måste alltid kolla i tvättmaskinen innan den används fär det kan ligga vad som helst där ex tuttar, leksaker, ren tvätt, schampoflaskor o.s.v

Det är fashinerande att titta på honom när han grejar :)

Söndagkväll gick jag på nattpass, skall avverka 4 stycken denna gång.

Har varit bra nätter "so far" har suttit med näsan i kursböcker när det getts tid.

Nu är det bara innötning som gäller tills nästa gång i umeå, då vi har stortenta!

Gruvar mig för den...glup...

Idag tisdag, har jag sovit såklart, ska strax fixa middag o sen åka in till stan med chrisses virvel, han ska spela på paraolympic invigningen ikväll för kronprinsessan minsann.

jag hinner precis se den innan jag åker vidare till jobbet, trevligt:D

 chrisse får lifta med en kompis hem sen.

 

ja... det var väl allt som hänt här sen sist....

Nu har jag suttit så länge vid datorn att gubben börjat med maten....flin...

han blev nog less på mig....

Jag får rasta Jerka istället!

ha de gott, alla därute, kram från Annso Pannso ;)

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards