Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Länge leve dagisfröknar!!!

Av Pierre - 12 januari 2011 21:36

Trött, trött, trött denna vecka, har lagt mig före 23.00 tiden och somnat ovaggad!!

Det är tidigt för att vara mig!

Lilleman har somnat utan protester och ovaggad även han,

 Förskolan suger, helt klart!!

På måndagmorgon tänkte jag i mitt stilla sinne när vi började vår inskolning att, Ja, kanske man skulle skola om sig o jobba inom barnomsorgen istället men... efter 3 heldagar med 18 barn har jag ändrat mig.... Jisses dessa underbara gulliga dagisfröknar måste ha en ängels tålamod, hur orkar dom!?!

Det har varit roligt att vara med dem dessa dagar, Rasmus verkar trivas men han har seperationsångest från mig, han har stuckit iväg och lekt i andra rum men börjar leta mig efter en stund, imorgon ska jag gå iväg en stund så får vi se hur det går.

Rasmus är en liten blygis och rätt försiktig av sig så han behöver nog även tors och fredag till sin inskolning.

Det är en jämnårig tjej som skolas in samtidigt och hon är en riktig tuffing och har inte brytt sig om sin mamma nämnvärt ida så det är verkligen olika på barnen.

Har ju som sagt varit fullt upp med inskolningen denna vecka, för övrigt har det varit skjutsning på innebandy, de vanliga hushållsnära tjänsterna, mycket snöskottning då det vräkt ner i flera dagar och hundprommisar.

Jag har sluppit laga middag 2 dar i rad nu, lyxit värre ha ha

igår vart vi bjuden på tacomiddag hos Jenny o Daniel, mycket trevligt och mysigt med småkusinerna. Teres (mogges lillasyster) har varit hemma hela veckan och hälsat på, så hon var med och käkade oxså, roligt att träffa henne, kvällen gick så fort!

Onsdag idag, vilket innebär Chrisses "laga matdag". Han bjöd på kött och pommes, det gick bra, han är duktig vid spisen, tror att han tycker det är roligt faktiskt och han äter som en häst av sin egen lagade mat, ha ha.

Imorgon blir det dagis igen 9.00 till 15.00 sen ska jag iväg och storhandla och ladda upp inför helgen, 3 nätters jobb väntar, förhoppningsvis hinner jag kasta omkull mig en stund imorgon, jag tror jag behöver det, har ju som sagt varit helt slut efter mina studiebesök på Nyckelpigan.

Ha de gott alla vänner och alla ni som jag inte känner, Godnatt kram från Annso :)

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards