Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Pierre - 8 januari 2011 22:16

   

Dagens bilder,

 Jag skulle så stort ha en städdag ida o plocka bort julen men..

efter ett sms från våra vänner så hamnade vi här med pulkor, grillkorv och glada ungar.

Det var längesen vi besökte Jan gullik, när storpojkarna var små åkte vi dit ibland för att grilla och åka pulka, nu är det dags att börja om igen med Rasmus.

Det har varit skönt ute, betydligt roligare än att ha städdag.

Jericho fick följa med, det tyckte han va roligt, det går ju ingen nöd på honom i snön. det dök upp en gråhundshona där, så han hade fullt upp med att uppvakta henne, stackarn, han vart så kärlekskrank!

 Kvällen har jag tillbringat vid strykbrädan, Blä pisstråkigt, hatar att stryka.

Har strykit 12 st gardiner och börjat plocka bort julsaker, jag får ta lite då o då under veckan, eftersom nu är det fullt upp några dagar framåt.

Imorgon (söndag) går hela dan bort i S-vall.

Vi ska hämta hem chrisse från tåget på kvällen, men vi åker ändå på fm för att 

vi ska hälsa på släkt åt mogge inne i S-vall och vi ska på middag hos några barndomsbekanta i njurunda, så det blir en heldagsturne.

Veckan har annars varit omtumlande, det har hänt en del grejer som jag inte tänker delge i min blogg av hänsyn till våra nära o kära, livet är tufft ibland, vem har sagt att det ska vara enkelt att leva?

Mitt i all cirkus har jag jobbat 4 nätter, det har gått bra, haft ganska mycket att göra, så nätterna gick fort.

 Mogge har ju varit pappaledig under veckan så att jag har kunnat sova på dagen.

Vi har legat lite efter i våra uppvaktningar så i veckan har vi avverkat 2 st.

Först sötaste Jenny som vi uppvaktade i efterskott med ett bonseiträd, tycker de är så fina, jag skulle inte kunna sköta ett själv men Jenny har "gröna fingrar" så det ska bli spännande att se hur den utvecklar sig.

Roligt att träffa Kusinerna Hugo och lilla Hillevi, så kul att rasmus fick jämnåriga kusiner, de kommer säkert ha mycke skoj ihop under uppväxten.

Födelsedag nr 2 var Sacharias 19 årsdag ( Han fyllde år efter nyår då vi var i fjälls och även han var i fjälls med kompisar). Vi firade han på 13dagen istället.

Mogge stod för middan eller vi kockade faktiskt tillsammans. Jag gjorde klyftpotatis och rotsaker i ugn och han gjorde fläskfile med en underbar svampsås som smälter i munnen, ha ha, till det hade vi sallad och vin.

Efteråt blev det paj och vaniljvisp. Vi hade en mysig kväll med mat, paket och kollade på film. Jag tror han var nöjd liksom vi.

Igår (fredag) var vi och hälsade på, på nyckelpigans dagis. Det är med skräckblandad förtjusning vi nu ska börja med inskolning.

Rasmus var blygis i början såklart, men innan vårt besök var slut så sprang han o lekte med bollarna där och flörtade med dagisfröken.

Jag tycker det verkar toppenbra där, frächa lokaler, roliga rum för barnen o fin utemiljö. De hade olika "myhörnor" ex. puzzelhörnan, atelje hörna, matterum, bygghörna (duplo, briovägar m.m) klä ut sig hörna och mysrummet med kuddar och böcker och lysande stjärnor på väggen, kanske alla dagisar har så, jag vet inte. Kommer inte ihåg att Chrisses dagis hade så när vi bodde i stan i alla fall men det är ju 17 år sen, mycket har hänt sen dess.

Mån, tis, onsdag, har vi inskolning ev torsdag och fredag om det behövs.

Det ska bli spännande tycker jag, att få vara med och se vad de gör

och se hur Rasmus beter sig.

Ja gott folk, det var väl i stora drag vad som hänt här sen sist....

ska väl masa mig i säng så att man är pigg imorgon då vi ska till S-vall, utan att shoppa för en gång skull, konstigt!

God natt alla vänner, kram från Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards