Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Nyårs resumé

Av Pierre - 3 januari 2011 14:05

Hallå där, det var ett tag sen sist.

 Jag skrev faktiskt en omgång innan nyår men efter att ha j...vlats och skrivit så fick vi strömavbrott gånger fler och allt försvann innan jag hann spara, gissa om jag vart förbannad, grrr....

hade inte tid sen och skriva om allt eftersom vi skulle iväg, så därav den långa pausen.

Därför blir det en sen nyårshälsning till alla där ute!!! gott nytt år och god fortsättning.....

Vad har då hänt hos fam. Pierre/Sehlstedt.....

På tal om strömavbrott så hade E:on det svettigt förra veckan i våra trakter, hade flera strömavbrott varav ett varade i ca 12 timmar, det var inte kul.

Svinkallt ute, 13 grader i kåken, trots att jag eldade, lyckades fixa välling och mat åt grabbarna på vedspisen!!! snacka om att gå tillbaka 100 år, tänkte rymma hem till morsan ett tag för jag frös som f...n inne, men i sista stund kom strömmen tillbaka, vi vart bjuden på middag hos morsan på kvällen istället så det kändes bra iallafall.

Har varit en sväng ner till S-vall och vinkat av Chrisse vid tåget, alltid lika sorgligt, snyft! Han är nere hos papsen i skövde och firar nyår och skulle sen vidare till Göteborg och hälsa på sin farmor o farfar ev. blir det ett besök hos moster nina o Marcus oxså om det hinns med.

Hade sällskap av morsan och Eva så det blev en trevlig shoppingdag i Birsta efteråt.

Ja... Rasmus är ju inte så imponerad av Ikea som hans mamma är, så han tyckte nog inte desamma.

Handlade en del smågrejs som jag planerat att köpa, fyndade på rusta, och hade en del beställningar från Jula som mogge skulle ha m.m m.m

 

I torsdags åkte vi upp till Borgafjäll, så skönt!

 4 dar bara mogge, jag, rasmus och vovven, bilen var packad både på längden och tvären kan jag säga!

4 dar varav 2 låg vi i magsjuka däruppe!!! Skitkul!

På nyårsafton låg vi båda 2 och spydde o orkade knappt önska gott nytt år, det konstiga var att Lilleman klarade sig, med båda vi mådde pyton, vilken j...kla nyårsafton!

Vi hade förberett nyårssupen o allt, med underbar kräftsoppa till förrätt, sen vitlökspotatis, tjärlknöl, pepparsås och fetaost sallad, till efterrätt var det hallon o björnbärspaj och ost o kex men jag kunde inte ens känna lukten av det innan det vände sig i magen!

på nyårsdan fanns det hopp om livet så vi fick mysa då istället.

Det har varit perfekt väder under hela helgen där uppe, -4 till -6 grader, det är man inte bortskämnd med denna vinter. lördan o söndan kunde vi vara ute lite och njuta av fjälluften med Rasmus o Jericho, både pulkåkning och promenader men det vart ingen skoteråkning denna gång, fast visst vart man lite sugen då solen sken över fjälltopparna och vindstilla.

 

Tillbaka igen till verkligheten! måndag ida...

mogge är pappaledig denna vecka, trevligt!

Jag jobbar natt, vakar av torsdag sen på fredag ska vi hälsa på, på Rasmus dagis tillsammans, det ska bli spännande, lite skräckblandad förtjusning är det, Hjälp mina trygga mammaledighetsbubbla är slut, vart tog den vägen!?!

Samtidigt tror jag det blir bra för rasmus att börja på dagis och få träffa andra barn och komma bort lite från mig, han är en riktig mammagris och en blygis, ack stackars barn, hur ska det gå!?! ha ha ha

 

Sacharias fyllde år i söndags, 19 år! det är inte klokt alltså.

 Vi fick uppvakta honom per telefon eftersom han befann sig i kittelfjäll med ett gäng kompisar o firade nyår, vi tänkte uppvakta honom nån kväll i veckan och göra lite go mat och paket här hemma, vi får se när det passar. Han var hos oss på julafton, det var kul att han kom, han är ju inte hos oss så det stör precis.

Sacharias hade med sig en sån fin tiger år Rasmus, som han fick i julklapp, den tycker han om att krama, annars bryr han sig inte om gosedjur direkt,

 än ska jag väl säga.... minns att chrisse var tokig i gosedjur och samlade på dem, men han var lite större då.

 

nä gott folk, nu ska jag rasta jycken och börja med middag och ladda batterierna inför nattjobb, ha de gött i stugorna, kram kram från Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards