Direktlänk till inlägg 20 november 2010

FF o barnfritt

Av Pierre - 20 november 2010 13:44

Nyvaken...jag som skulle sova sååå lääänge...men det gick inte, typiskt. Kanske jag kan kasta omkull mig innan jag åker på jobb ikväll.

Istället hamnar jag framför datorn och precis gjort upp en brasa. Det känns himla konstigt att inte ha lilleman hemma.

Jag vinkade av honom, Mogge och farfar imorse när de åkte upp till Borgafjäll.

Hade jag varit ledig hade jag naturligtvis följt med dom, men nu har jag bokat jobb några helger framöver, så det är till att så vackert stanna hemma.

Jag var lite orolig imorse när de skulle åka eftersom Rasmus är lite kass i kistan just nu. Han hann göra ner sig 3 gånger innan de for... hm...luktade inte bra, såg inte bra ut!

De har inte ringt än iallafall så det har förmodligen gått bra men (är mamma Kirurgsyster så får man dåliga vibbar av det jag såg...). 

För övrigt har veckan varit bra, Chrisse har varit hemma mån-ons från skolan, jätteförkyld, feber och ont i halsen. Han skulle nog ha varit hemma hela veckan tycker jag för han hostar fortfarande riktigt mycket. Det verkar vara segdraget. ingen av oss andra har blivit smittad (än) ska jag väl säga. Hoppas vi klarar oss, framförallt Lilleman.

Har pyzzlat och fixat en del här hemma, varit på badhuset med rasmus, hälsat på hos morsan, gjorde stan hela dan i torsdags eftersom jag skulle jobba fre-sönnatt. tycker det är skönt att ta det lite lugnt den dan jag ska kliva på skiftet (om det går).

Det var ett tag sen nu jag jobbade, tycker det är jättekul att gå på jobbet!!

Det är väl den sociala biten man saknar när man går hemma.

Sen är jag född till att vara en arbetsmyra, har alltid jobbat mycket, på gott o ont såklart, märker själv att jag "är" som min far.. och hur slutade det för honom....

Mogge och rasmus kommer hem imorgon em. då blir det full rulle när jag har klivit upp för min Mogge fyller nämligen år då och det kommer diverse gratulanter hit. Jag ska förbereda 2 smörgåstårtor ikväll innan jag åker på jobbet så att det är bara att garnera dem sen när jag vaknar.

Nä gott folk, jag ska gå en prommis med vovven och överraska chrisse att morsan inte orkar laga mat idag så det blir pizzerian, ingen blir gladare än han!

Han får FF ikväll så vi har laddat med popcorn och chips, det blir nog Sorteungdomsgård när jag har åkt, ev ska de på bio och kolla på nya Harry potter om de lyckas få biljetter....vilket jag har svårt att tro.

Sacharias kommer på söndag, det ska bli roligt, vi har inte sett röken av honom på länge. Han pluggar ju uppe i Bispgården på vardagarna och är man 18 år så vill man ju inte sitta ute på vischan under helgen precis, det är polarna, brudar och bärs som gäller!

Nä nu ska jag ta hand om våran vovve, han blir nog glad att slippa gå brevid barnvagnen lugnt o stilla, bara han och jag istället (som gamla tider ha ha).....trevlig helg allihopa, kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards