Alla inlägg den 24 november 2010

Av Pierre - 24 november 2010 22:13

Jingelbells....jingelbells....lalalala....

Jag älskar advent och framförallt jag älskar julen!

Har dragit fram jullådorna idag och börjat julpynta, I love it!

Letade fram mina gamla "absolut christmas CD" och poppade för fullt medans jag strök gardiner och dukar i vild förtvivlan. Tog en svängom med Rasmus på köksgolvet till rockin´around the christmas tree, hi hi, han tjöt av skratt!

Han gillar väl när morsan är fånig.

Har inte hunnit pynta färdigt än så det blir fortsättning följer imorgon...

Vad har jag gjort sen sist då???....

Mogge fyllde år i söndags, 44 bast. det var full rulle hela dan. dels jobbade jag helgen så jag sov på dan och mogge, farfar och Rasmus hade ju varit uppe i borgafjäll och kom hem rätt sent. släkt och vänner började droppa in vid 16.00 tiden sen var det fullt hus ända fram till 20.00 då jag skulle iväg och jobba igen, men jag hade förberett det mesta kvällen innan så det flöt på bra.

På måndagen, skötte vi barnväxlingen hemma hos morsan. mogge lämnade Rasmus

vid 6.30 och jag dök upp strax efter 7. Vi fikade o surrade en stund, sen vart Lilleman trött eftersom han blev väckt 5.30 så han sov med mig hos morsan.

Jag sov till 12.00 tiden, sen satte vi igång och bakade lussebullar.

Det var syrran och jag som bakade och morsan passade Rasmus, helt perfekt.

Jag älskar lussebullar och det luktade ljuvligt hemma hos morsan.

Chrisse hade håltimme så han kom förbi och fikade på em, sen skjutsade jag tillbaka honom till skolan, inte så dumt.

Gött att ha till 1  advent och lucia och förhoppningsvis finns det kvar till jul oxså!

Tisdag, Badhuset för Rasmus och mig och fika på cafeet efteråt med Malin o Kasper, mys pys, resten av dagen innefattade bara ointressanta dagliga göromål som ex. hantera tvätt, matlagning, hämta ved, elda o elda!

Onsdag, idag, varit trött som en gnu. rasmus var orolig hela natten, vaknade tusen gånger och grät, lät hes och sov småstunder. det kändes som om man jobbat natt, mosig i huvudet.

Mycket riktigt så var lilleman snorig imorse men piggelin, så vi åkte på babyrytmiken ändå. Han tycker ju det är så kul med sång och musik och jag fick hålla igång, så att jag glömmer bort hur trött jag är.

Ja...och resten av denna dag har jag julpyntat som sagt.

Jag slapp göra middag idag. Nice!!! chrisse skulle kocka!!

vi har kommit överrens om att 1 ggr i veckan så ska han laga mat. Dels för att hjälpa till, men mest för att lära sig laga mat!

Det har har han gjort med glädje idag, det finns ett visst matlagningsintresse hos honom, det märks.

Vi började med något enkelt, så dagens middag blev pasta och köttfärsås. Jag

fick styra upp litegrann men det mesta gjorde han själv och det vart en fantastiskt god köttfärsås, mycket bra gjort gubben!!

Alla åt med god aptit.

Blir spännande att se hur nästa veckasmiddag blir?

Ja... det var allt för denna gång, ska söka mig upp mot sängen och hoppas att det blir bättre sömn än förra natten, ha de gott, puss o kram från Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards