Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Faster o farbror

Av Pierre - 11 november 2010 22:30

Annso vid datorn här igen...

Dagarna rusar iväg, nu är det snart fredag (igen). Denna vecka har varit bra, har fått mycket gjort, det känns alltid bra.

börjar väl där jag slutade sist (helgen)...

lördan, skulle vi göra så mycket hemma, hann bara med hälften i vanlig ordning.

Tak över värmepumpen vart byggd o plockade ihop lite smågrejs på gården, vilket jag är glad över att vi gjorde, med tanke på den snömängd som har kommit i veckan. På kvällen vart vi spontanbjuden på middag hos Carina o Peter, god mat o dryck och trevligt sällskap hela kvällen, Rasmus somnade kl. 01.00 på natten eftersom han somnade en sväng på kvällen vid tvn, sen var han piggelin igen vid 22.00, full fart hela kvällen, tror han hamnade i andra andningen!

söndag, hade vi då tänkt göra garagestädningen som tar hela dan men då vart vi bjuden på middag på em av "svärisarna" så det var ingen mening att börja ens.

Vem tackar nej till plankstek, mums, klart vi kommer, dessutom skulle vi hämta christoffer på kvällen i S-vall från tåget, så det är liksom på vägen.

Hade en jättetrevlig em/kväll hos Janne o Lena sen bar det av o hämta stora sonen.

Roligt att se honom igen och höra allt han gjort och sett. när vi kom hem satt vi o kollade på en massa kort från London som de tagit o som han lovade, så tog han kort på sig o Barak Obama från vaxkabinettet (ler).

Måndag/tisdag, Rasmus hade feber så det blev hemmadagar för oss. Passade på att baka en hel del till kommande födelsedagar, det vart b.l.a toscakaka, adventkaka, morotskaka o lite annat. Lilleman sovde mycket så jag hann baka i lugn o ro, då tycker jag det är roligt.

Onsdag, behövde vi komma ut o lufta oss, vi åkte och hälsade på morsan, blev bjuden på lunch och fika sen hjälpte vi henne att möblera om i vardagsrummet, det vart riktigt bra, men sen har vi olika åsikter om vad som är snyggt o inte, suck, ingen mening att argumentera ens, det är bara att acceptera att jag har en morsa som är bohem! älskar gamla saker och att blanda blommigt, rutigt o randigt och helst med en massa olika färger. många kuddar, mattor, konstiga dukar, prydnadssaker och egenmålade tavlor såklart.

torsdag, dags att fylla kylskåpet o tömma plånboken! hade slut på det mesta, det vart en rejäl storhandling. Ibland tar allting slut samtidigt ex. hundmat, blöjor, välling, toapapper m.m

Hämtade chrisse efter skolan så han fick hjälpa mig att bära matkassar, blöjpaket, toabal, 15 kg säck hundmat. Av en händelse så råkade det vara medlemsdag på kapphal just idag så Annso skulle bara dit o kolla.... och kom ut med en liten nätt påse med en fin tunika i .... ops....

Dagen bästa nyhet är ändå att vi har blivit faster o farbror idag till en liten tjej.

Vi är så glada för Jennys o Daniels skull, hon ploppade ut en dag för tidigt.

Jag har redan köpt en present, eftersom vi visste att det skulle bli en tjej, hur roligt är inte det, att botanisera bland söta flickkläder!!!

vi ser framemot att träffa den nya familjemedlemen och få snusa på henne.

Imorgon fredag, blir det städning, tillverkning av tårtor och zumba, det är planen i allafall, ha de gott alla vänner och alla som jag inte känner, Kram från Annso

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards