Alla inlägg den 29 april 2024

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå

Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen och åka in och handla strax, det vart bara lite skärmtid först   . 

Veckan som varit, har jag inte så mycket att orda om egentligen. Jag jobbade natt fram till fredagsmorgon, det blir inte så mycket utöver "det vardagliga" då. Jobbar, äter, sover, körning till sonens träningar och gitarr.... typ så. 

På torsdagen hade vi utbildning (naturligtvis mitt i nattbubblan) men jag släpade mig upp ändå, pigg och alert föräldrer... not.


 

Tur att det ändå var en intressant föreläsning, så jag höll mig vaken    . 

 

Sen blev det äntligen fredag och helg, något vi alla såg framemot.... nja... Mogge hade jobbarhelg så för honom vet jag inte, men Rasse och mig iaf   .

Vi hade en lugn tvkväll och lite gott på bordet, skönt. Snackade ett långsamtal med lillsyrran och ett extra samtal när Mogge kom hem på kvällen, eftersom hennes Marcus fyllde år, vi var ju tvungen att stämma upp i vacker sång åt honom.... lät väl hellre än bra, men det är ju tanken som räknas. Vi fick oss ett skratt iaf, och paket är på G på posten   . 

 

Lördag, nästa födelsedag, Storsyrrans tur, Hipp hipp hurra på din "fyllaårdag".

 

 

 

Vi är inne i ett födelsedags stimm just nu i April/Maj. Har haft lite idetorka vad jag ska hitta på åt henne, det slutade med en heldags shoppingtrip till Birsta. Det har hon surrat om ett tag. Hon behövde dessutom köpa skor så, det fick bli vår present, en Birsta trip, skoköp (b.l.a) och äta gott   . 

Frågade Rasse om han ville hänga med på en "fylla år/shoppingdag" med morsan och moster, det ville han faktiskt frivilligt, annars är han ju i den åldern att det inte är så självklart. Bra tänkte jag, då kan vi kolla/prova skolavslutningskläder i samma veva.

 

     

 

Det vart en bra dag, är nöjd över mina inköp, hittade det jag ville, likaså syrran, vi lunchade och fikade gott och ett + är att jag själv hittade skor också. Det brukar vara hopplöst för mig att hitta något som passar annars, därför tycker jag inte om att gå på skoaffärer och prova skor. Denna gång vart det ändå jackpot   . 

Även sonen verkade nöjd och glad över dagen, även om han muttrade och suckade när han skulle prova kläder, onödigt tycker han, men inte hans mamma   .

 

Söndag, en lugn hemmapysseldag. Rensade och städade ute i boden (något jag försöker göra varje vår) helt otroligt va man samlar på sig skit, har skrapat ihop en "slänghög" så när läge finns, får vi göra samma process i garaget. Vi brukar kunna fylla en släpvagn varje år och göra ett studiebesök på ÅVC med allt. Känns bra efteråt.

.............

 

Det vart ett uppehåll här. I skrivandets stund har vi hoppat fram till onsdagsmorgon. Det blev dags för mathandling på måndagen (sist jag skrev) sen på em. började jag dammsuga, rengöra badrum, lite allmänt småstäd. Därefter kom sonen hem, då stod middags stök och simträning på agendan. Vips så tog den dagen slut   .

  Sista April, vilket fantastiskt väder   för det mesta tycker jag att det brukar vara kallt och blåsigt på sista april, men inte i år, trevligt. 

Tanken var att åka upp till fjälls men det blev ändrade planer p.g.a olika orsaker. B.l.a så hade Mogge lovat att hjälpa Sacharias med garagebygge denna vecka. Det är klart att han ska göra det, vi får mycket hjälp av honom också   . Jag har iaf inte sett mycket av min make de senaste dagarna, även denna dag, ha ha ha. Tror han tycker det är roligt, att samtidigt få lite "pappa/son tid".

 

Det vart som det vart.... jag gick ut och gick mitt över dagen, det var härligt väder. Konstaterade att tillslut vart det äntligen vår här också. Det har känts som det har varit en extra lååång och kall vinter. Vi fick snö tidigt och det har varit kallt långa perioder. Våren satt hårt inne. Vårtecken kan ju se lite olika ut beroende på vart man bor i vårt avlånga land, för vår del är detta ett av dom....

 

         

Älvarna och kraftverken dundrar på för fullt, här vill man inte ramla i   .

 

Frågade sonen om han ville åka och kolla på majbrasa under kvällen....glöm det, han tittade på mig som jag vore knäpp (knäppare än vanligt kanske) ha ha ha. 

Vi åt gott istället och bjöd hem Carina och Peter. Det var han nöjd med, att för en gång skull träffa gudföräldrarna utan att räkna matte   bara en sån sak.

 

   

 

Det var väl i stort sett allt för denna gång, slut på ledigheten, nattjobb väntar.... ha´de gott, kram Annso

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards