Direktlänk till inlägg 25 oktober 2023

Skitvecka

Av Pierre - 25 oktober 2023 07:41

God morgon

Det är en kall och ruggig novembermorgon, sonen har åkte iväg med skolbussen för en stund sen, själv blev sittande med lite skärmtid, jag ska väl snart kicka igång denna dag också.

Ja...hörrni vad ska jag säga om veckan som varit. Jobbade i början av veckan, ledig mitt i sen avslutade jag med jobbarhelg. Med andra ord hinner det inte hända så mycket spännande, mer än de vardagliga göromålen. 

Rasse var dessutom sjuk under förra veckan, febrig och förkyld, så en lugn och händelselös vecka kan man säga.

Han gick på skolan på fredagen iaf. De hade teknikprov, ville göra undan det och han var piggare   . 

Jag hade tid att lämna in bilen på fredagsmorgon. Det var dags för den årliga servicen + att jag hade en del fix att åtgärda (tror jag har skrivit om det tidigre). Det är lika bra att ta allt på en gång, det blir en saftig faktura men vad ska man göra..... le och betala såklart   . 

Medans vi väntade på att min bil skulle bli klar, åkte vi och hälsade på Mogges föräldrar. Det var ett tag sen vi var där och Mogge hjälpte dem att byta till vinterdäck samtidigt. Kaffe och surr hann vi med i 2 omgångar t.o.m ha ha ha, innan vi rullade tillbaka till stan för att hämta upp min bil. 

Var så glad och nöjd att detta var gjort..... men säg den lycka som varar för evigt. Vi hann väl vara glada i typ 1,5 timme innan nästa problem dök upp, när vi kom hem. Va f......n, vi har ju inget vatten. Det bara pyste ur kranen och ut kom brun sörja . 

Jag skulle precis börja fixa middag, men det gick bra, jag behövde inget vatten till tacomiddag iaf. Ja.... det var den fredagskvällen. Mogge och vår granne (som vi har vattnet ihop med) fick ha fredagsmys ute i "pumphuset" och hela lördagen också. Det är ju så typiskt, att sånthär går söndert en fredagkväll. Hur lätt är det att få tag på rörmokare och grejer..... bha......

Jaa, det var ju bara att fixa vatten från annat håll i flaskor och dunkar. Jag skulle ju iväg och jobba natt i samma veva , stoppade med mig 2 tomma pet flaskor i väskan iaf. Det enda viktiga jag tänkte på då, var att katterna måste ha vatten ! Ha ha   resten får lösa sig sen, huvudsaken katterna får. 

Det är ju bökigt och besvärligt utan vatten, helt klart, men det går ju. Eftersom jag hade jobbarhelg, kunde jag ju duscha på jobbet, likaså Mogge. Rasse fick duscha på söndagkväll hos gudmor Carina, vi skulle ändå dit och räkna lite matte med henne   . I skrivandets stund, är rörmokare inkopplad men vi väntar in grejer som är beställd. Förhoppningsvis är problemet löst i slutet av veckan. Som tur är har sonen div. träningar, så duschfrågan löser sig ändå i veckan. Tvätthögen växer, men så får det vara tillsvidare   . 

Det är väl lika bra att det renoveras riktigt/ byts ut till frächa grejer när det ändå har rasat men... det är inte kul när det händer. 

Ja... vi får väl se vad nästa grej är då ? Närå jag ska inte vara sån, men lite komiskt är det ju. 

Förutom att ha jobbat i helgen, har jag och si varit hos mor och hälsat på (lördagkväll) och söndagkväll var jag och sonen som sagt hos Carina för mattehjälp. Eftersom han varit sjuk i veckan, har han lite att jobba ikapp. 

 

Måndag, vakade av. Seg och trött, men jag lyckades samla lite energi och påbörjade "operation storstädning" tills det var dags för middag och åka på simmet.

 

 

Väntar och dricker kaffe    . 

 

Önskar många gånger att jag hade mer ork och kanske passade på att simma själv medans sonen tränar. En och annan föräldrer gör faktiskt det, skulle vara härligt, men "vaka av dagar" eller pågående natt, finns ingen ork till det. Jäsp.... vara chaffis och dricka kaffe är vad orken räcker till just då.

 

Tisdag, sovit och mycket piggare, fortsatt städdag hela dagen lång och var riktigt duktig faktiskt (tycker jag själv) Gjorde en plåt med biffar och en plåt med köttbullar.


     

 

Jag är ledsen, det blev en paus i skrivandet på några dagar.... ska försöka avsluta denna gång, ibland kommer "annat" i vägen som är viktigare   . 

Bland annat kom 2 jobbnätter i mellan, hämtning på kulturskolan och vidare på ungdomsträningen på gymmet. När jag ändå måste hålla mig i stan, så passar jag på att stöka bort veckans mathandling och div. ärenden. Dessa dagar, går det bara runt runt helt enkelt. 

Tillslut har vi fått ordning på vattnet också, våran granne och Mogge har varit ute i "pumphuset" hela morgonen. Det känns skönt iaf , gissa vad jag ska göra i helgen.... TVÄTTA.

Ja.. skrev ju i början " undrar vad nästa grej blir", det kom som en handflata när jag jobbade min sista natt i veckan. En situation som jag tror alla som jobbar inom nån form av "akut verksamhet" får ågren över.... att behöva vårda en nära anhörig. I möjligaste mån försöker vi ju överlåta till någon annan, när det händer.... men kl 23.30 på natten finns ingen "annan". Min nattkollega är fast inne i respiratorsalen. Det var bara att ta ett djupt andetag och ta emot allas våran goa farfar Janne. 

Man hamnar i en väldigt konstig situation, anhörig och ska vara proffessionell samtidigt. På nått sätt får man lägga undan känslomässiga band (vilket är lättare sagt än gjort) och ta på sig Ivaglasögonen och bara agera som vid vilken annan akut situation som helst. 

Nu håller vi alla tummar och tår, att allt ska gå bra i Umeå  för honom   . 

 

Summering av denna vecka är: en riktig skitvecka ! dyrt verkstadsbesök, utan vatten och fina Janne blir sjuk.

Nästa vecka kan ju bara bli bättre eller hur ? 

 

Slutrapporterat för denna gång..... kram fr Annso   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards