Direktlänk till inlägg 16 oktober 2023

Hej vinter

Av Pierre - 16 oktober 2023 15:08

Halloj

Dagarna bara rullar på, men här kommer ett livstecken iaf   . Har inte varit så flitig med fotandet denna vecka men jag hade inget speciellt att fota i veckan heller. Jag har jobbat och sovit i vanlig ordning, min make har också jobbat såklart och haft fullt upp med att byta till vinterdäck på bilarna. Inge vidare spännande att ta bild på däckhögen va. Det var ruggigt väder och hot om snö. Det blev väl inget att tala om hos oss, men.... dit vi skulle under helgen, var det desto mer   .

När det äntligen gick mot helg, efter jobbvecka, däckbyten, läkarbesök med sonen, skolarbete, plugg och träningar såg vi framemot en helg, där vi laddar batterierna som bäst.... Borgafjäll.

 

Vi visste att vi åkte mot snöstorm, det var både sant och inte, kan man säga. Snöat hade det gjort när vi kom fram men det var lugnt och stilla, Mogge kunde andas ut. Han var nervös att vår last skulle bli blöt. Släpvagnen var full med virke. Vi ägnade fredags em/kvällen till att lasta av all virke under tak och plockade undan allt som vi inte vill ha ute i vinter. 

I fjol kunde vi snickra långt in i november innan snön kom, så är inte fallet i år. Trist att jag inte hann måla klart men det är bara att ta nya tag till våren/ sommaren och välkomna vintern.

 

 

 

Under natten svepte stormen in och höll i sig i stort hela dygnet (jisses, är glad att vi inte var ute på vägarna då) men det gjorde inte så mycket. Vi var inomhus och kunde jobba på ändå. Eller ja.... Mogge jobbade och jag var "hantlangare" åt honom... nja jag skar ett och annat isolerings "block" åt honom också. Det är inte mycket kvar nu med "undergolvet", skönt, det har verkligen varit ett hästjobb. Det som är kvar är väl det klurigaste, badrummet, där det mesta av vvs finns. Mycket special där med rätt lutning, förstärkningar, mått och byggregler o.s.v

Det här ska bli köket, svårt att fatta nu, ha ha ha, men i mitt huvud har jag börjat inreda det redan   

 

 

 

Det här är en del som ska bli vardagsrum....

 

 

 

På lördagskvällen myste vi inne i "gammstugan" med sonen. Han har varit ute och hjälpt oss och burit bräder o.s.v sen har han haft Xbox med sig och spelat med kompisar, tur det, annars skulle det bli tråkigt för honom. 

Han längtar till skotersäsongen   . 

I väntan på den, får vi snickra, äta gott och spela kort istället.

 

   

Söndag, vaknade vi till strålande väder   snacka om kontraster. Helt plödsligt kunde vi se fjäll. Vi grejade på fram till em, innan vi packade ihop och rullade hem. Det gick inte fort, för vi hade hinder på vägen...

 

         

 

Väl hemma, flaggade sonen för att han hade ont i halsen, obra och mycket riktigt morgonen efter, var han hängig och grötig i halsen. Jaa... det är ju bara att gilla läget. Jag var ledig på dan innan nattjobb så, det blev mest en hemmadag, packade upp lite, hjälpte sonen med en engelska uppgift som skulle lämnas in, njöt på altanen en stund

 

 

 

Där och då kom jag på att jag skulle ta en tur till skogs medans solen skiner och hämta de årliga små granarna, som jag brukar plantera i krukor under vintern + lite granris att ha ute på bron till jul. Sagt och gjort och väldigt nöjd   . Det brukar bli mysigt med ljusslinga i till advent och hemtrevligt och ombonat med granris utanför dörren på gammelvis till jul. Får väl ta en bild på det när det närmar sig jul.

 

Den nya veckan började väl inte som vi tänkt oss, men det är väl ofta det är så tycker ja. Har lite blandat jobb och annat smått och gott som väntar i veckan. "Blandat jobb" menar jag schematekniskt. Har mina pass mer upphackat nu sen 1 okt. Vet inte vad jag ska säga om det. Det är både på gott och ont, så kan jag säga. Tiden får väl utvisa vilket som väger tyngst, jag är ändå inte den som drabbas värst av de nya arbetstidslagarna. 

 

Nä gott folk, jag avrundar här så hörs vi nästa gång, kram fr Annso   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards