Direktlänk till inlägg 11 oktober 2023

bra musik

Av Pierre - 11 oktober 2023 07:37

Hallå

Ännu en vecka har gått, och lite till   . I skrivandets stund är det tidig morgon, sonen har åkt iväg med skolbussen för en stund sen. I ett svagt ögonblick i morse, gick han med på att klippa sig, innan novemberlovet iaf. Jag var snabbt fram med datorn och bokade en tid, det gäller att "smida medans järnet är varmt" så att säga. Det krävs en viss tids bearbetning innan han går med på att klippa sig nu för tiden. Min attack plan lyckades   . 

Därefter vart jag kvar framför datorn, tänkte att jag kan skriva en stund, när jag ändå sitter här. Det har väl inte hänt så mycket spännande i veckan som varit. Jag var ledig några dagar i början av veckan. Det var faktiskt fint höstväder då, så jag putsade fönster som en tok.

 

 

Skönt när det är gjort   . Dessutom hade vi en vedhög att ta hand om. Egentligen hade vi lovat Rasse att han skulle få ta den mot en "ersättning" ,men vi har hjälpt honom lite. Det är ju en sak att stapla ved när man har lov och är ledig, just nu har han långa dagar innan han är hemma med skolbussen och haft mycket plugg och prov. Såklart går ju skolarbetet först. Han fick stapla lite i helgen, resten har jag och Mogge tagit. Han får sina pengar iaf..... så gossen har gjort en bra affär kan man säga   .

 

     

 

Känns bra när vedboden är full inför vintern. Ved är en rikedom på nått sätt. Jag har inget emot att stapla ved egentligen, kan tycka det är lite terapi för knoppen och kroppen + i kanten om det dessutom är fint väder   .

Förutom fönsterputsning och vedhantering har det ju varit de vanliga vardagsgöromålen på em/kvällen här. Simträning och plugg typ.

 

På torsdagen gick jag på mina nätter igen och har jobbat hela helgen. Mogge har också haft jobbarhelg men det har inte gått nån nöd på sonen för det. På fredagkvällen var han på "klubben" med en kompis. Jag passade på att åka in och hälsa på mor innan nattjobb den kvällen. 

Vi fikade, tittade på tv och läste svensk dam tidning   eller ja, syrran läste den med henne. 

 

 

Det gillar hon   . 

 

Lördag, sov jag såklart. Sonen fick chilla lite med spelkompisar och varva det med vedjobb, ha ha ha

På em/kvällen åkte vi på konsert faktiskt. Det var jättetrevligt. En födelsedagspresent till mig själv i efterskott. Eftersom min make jobbade, frågade jag sonen om han ville följa med, det ville han. Det är roligt, för att Rasse är väldigt musikintresserad. Det spelar ingen roll vilken typ av musik egentligen, bara det är bra musiker och det var det ju. De bästa av det bästa kan man ju säga. Kalle Moraeus är ju riksspelman och Armens musikkår. Behöver väl inte säga att det var "pampigt" och ståpälsvarning när 50 pers spelar tillsammans, allt från jazz, marscher till Top Gun låtar.

 

           

Bra betyg, när en 13 åring som gillar EPA dunk, log flera gånger och gillade det   . 

Ja, jag hade ju jobbarhelg också.... det vart liite bråttom efteråt. Gasen i botten hem, dumpade av sonen och gasen i botten tillbaka, fast till hospitalet.... men det var det värt   . 

 

Söndag = sov, em/kvällen gick mest till plugg innan nattjobb. SO prov på G i veckan. Jag tycker det är intressant men det är klart.... när man är 13 år (snart 14) är det inte så intressant att läsa om Regeringen, riksdan, region, kommun, EU och val. Det tyckte jag förmodligen inte själv heller när jag var i den åldern    men vi har försökt kämpa på....

 

 En ny vecka knackade på och jag vakade av.... var ganska seg och trött på måndagen, fick inte mycket gjort.

Har tvättat undan lite sommarkläder/ jackor. Varit ut i boden och tagit in varmare kläder/ tjockare jackor och skor. Det ligger snöblandat i luften, för min del får det gärna vänta ett tag till, men men inget man kan styra över tyvärr. Det kan ju också bara bli regn av det, vi får se....

 

Det dök upp några memory bilder tidigare, från 2022, alltid kul att se, för man glömmer fort. För ett år sen, den här tiden var vi i Prag   det var en intressant resa, vacker stad och mycket att se.

 

               

 

Ja... det var väl veckans händelser på ett ungefär. Nu ska jag åka i väg och stöka undan veckans mathandling, så jag har inte tid att sitta här längre.......

Hade 2 bilder kvar i telefon från en härlig promenad i höstsolen, från förra veckan   

 

   

 

Inte lika härligt väder denna vecka.

 

 ha de gott kram Annso   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards