Direktlänk till inlägg 26 september 2023

Höstdagar

Av Pierre - 26 september 2023 08:11

God morgon

Varit uppe i ottan (enligt mig) med sonen, han åkte iväg med skolbussen för ca 50 min sen. Både han och jag var trött i morse. Det är väldigt frestande att slänga omkull sig på soffan nu när han har åkt, men jag vill inte det. Det är bättre jag håller igång idag och lägger mig en stund på em istället, eftersom jag ska jobba till natten. Tänkte roa mig med att strax åka och stöka undan veckans mathandling och ev börja putsa fönster   blä... ja vi får se, hur lusten och orken är, när jag kommer hem. Jag har satt kärchern på laddning iaf, en bra början .... 

 

Ja, hösten har kommit med stormsteg med varierat väder. Gråa, dimmiga, blåsiga och regniga höstdagar är ju inte upplyftande för humöret precis men friska, soliga höstdagar tycker jag är fantastiska     . 

 

     

 

Om man nu är ledig just då och kan njuta av dagarna, vilket jag inte har varit i helgen. Har jobbat och sovit mest. Syrran och jag var till mor en kväll ( innan nattjobb). Det var en bra kväll, vilket det inte har varit de sista gångerna vi varit på besök   , det är tungt då, men nu var hon glad att se oss, skrattade t.o.m. 

Vi tittade på tv, fikade och surrade. Det kändes bra och en lättnad när vi gick därifrån iaf.

 

 

 

Lite fina rosor fick hon på bordet, att titta på   .

 

Söndag, vart vi bjuden på tacos hos Carina och Peter, man tackar. Vi skulle egentligen dit för att Rasse ville ha hjälp med lite matte inför matteprov, då tyckte hans kära gudmor att vi kan väl käka tacos och ha mattestuga samtidigt så blir det lite roligare. 

Numer ber Rasse själv om att få åka till Carina och göra matte   helt klart ett steg i rätt riktning och mognadsfråga   Är så glad att vi har henne. Jag är ingen pedagog och jag har defenetivt inte räknat potenser, prefix och kvdratrötter  på ett tag, bha....   . 

 

 

Rasses största "mattesupporter", ha ha ha, men hon är kass på att förklara, gotjejen   .

 

Vad mer har vi gjort i helgen.... ja. jag har ju mest jobbat och sovit, men grabbarna har så smått börjat med ett efterlängtat projekt. Operation EPA bygge.

 

     

 

Ja ni må tro vad sonen är lycklig. Han har tjatat hål i öronen på oss, om att börja i höst även om han inte har åldern inne än. Hans önskan har varit att få bygga en EPA tillsammans med pappa, inte köpa en. Det är ju behjärtansvärt, han vill lära sig att "meka". Mogge tycker det är roligt såklart att Rasse har fått ett sånt brinnande intresse för bilar, men haken är att Mogge har inte tid. Han vill ju egentligen lägga all tid han kan, i fjälls,  

Ni ser hur det blev med det..... Rasse har fått hans gamla volvo och i helgen har de börjat riva ut baksäten. Ja, göralös är inte min make iaf   tanken är ju att Rasse ska få skruva så mycket som möjligt själv med pappas hjälp (som han har önskat) . Det lär väl inte bli så mycket skruvning i vinter sen, men det är ju ett bra tag kvar innan han får köra, så det är ju inget "bråttomprojekt". Det är väl så att äpplet faller inte långt ifrån trädet, i detta fallet    . 

 

Måndag - ledig. Grejade på mest hemma, skönt. Gjorde korvgryta till middag b.l.a, det är ju bra priser på rotsaker såhär års.

 

 

 

Bra simmar-mat åt Rasse . Skulle med honom på simmet den kvällen, för medans det var träning hade föräldrarna "sim möte".

Vart lite tid över och titta på när sonen simmade också. 

 

   

Skulle inte ha en chans mot honom i bassängen, ungen är stor och stark som en oxe   . 

 

Ja... det här med fönsterputsningen har väl gått sådär under veckan. Har lyckats ta 1 fönster, allafall bättre än 0. Till mitt försvar har jag jobbat/ sovit, kanske det går bättre nästa vecka....

 

...... Det vart ett uppehåll i skrivandet,tänkte avsluta här, men dagarna gick och jag hade inte tid att sitta vid datorn. Hade ganska fullt upp med vardagsrulijansen, ibland snurrar det på extra mycket. Det kom 4 jobbnätter i vägen och extra mycket läxsupport med sonen. Vips så vakade jag av och jag fyllde år. Bha.... som tur är fyllde jag inte jämnt eller så, 51 är ju inget speciellt att fira   . Det var lugnt och stilla med mina "närmast sörjande" ha ha ha ....

 

       

Tackar ödmjukast för gratulationer, ni som ringt, grattishälsningar på FB och ni som kom och hälsade på   

 Mycket fika har det blivit i helgen iaf och god mat. Gjorde plankor och bjöd hem syrran, lite festligt och gott.

Ja... ungefär så blev det denna gång. Ska göra ett nytt försök att avsluta skrivandet. Är ledig några dagar nu, skönt. Ska göra ett nytt försök att putsa fönstren också, inte det roligaste jag vet precis. 

Ha de gott så länge, kram fr Annso   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards