Direktlänk till inlägg 31 augusti 2023

Högre höjder

Av Pierre - 31 augusti 2023 19:50

Halloj

Har varit på G att skriva flera gånger under veckan men det har kommit annat i vägen hela tiden. Gör ett försök nu så får vi se, hur långt jag kommer  

Ja, vad har då hänt här sen sist.... avslutade sist med att jag skulle gå på helgjobb. Det har jag gjort, 5 nätter, ons - mån morgon, ledig 2 och jobbat 2 igen. Som ni förstår då, har jag mest jobbat och sovit i princip, har inte mycket nyheter att komma med.

Började måndagsmorgonen med att bilen skulle in på verkstad. Hade sån tur att jag kunde åka hem och lägga mig efter nattpass iaf , så skötte min kära make om verkstadsbesöket. Bussningar skulle bytas bak som legat och gnekat en längre tid. Tyvärr tillkom det "lite" mer, visade sig... bha.... behöver byta nån styrled och nått annat också som jag inte kommer ihåg nu. Typiska förslitningsgrejer vad jag förstår, när bilen har några år på nacken. 

Inte roligt att lägga pengar på tycker jag. Nu har jag ju en gubbe som kan fixa det mesta, men reservdelar är inte billigt och vissa saker måste fixas på en verkstad. Nog för att Mogge har mycket verktyg men allt har han inte   och naturligtvis ska det vara special verktyg som är typ lika dyra att köpa som att lämna in bilen, nej tack !

 Roade mig med städning på " vakaavdagen" medans Mogge var på verkstan, hade ett skriande behov och fortsatte med det även dagen efter....jättekul på den stackars lediga tid man har.... not, men ett måste.

 

 

 

Tog faktiskt en paus i städningen och var till frissan. Äntligen... något jag tänkt göra typ hela sommaren men inte kommit iväg. Är också lite stolt över mig själv att jag tog klivet utan för boxen och klippte en annan frisyr. Det är stort då jag haft typ samma frisyr i 20 år. Det var dax, jag har klippt mig kort. Väldigt skönt och ovant. Hajar till varje gång jag ser mig i spegeln, ha ha ha, jag ser ut som en tant..... men va fasen, jag är ju det också. Jag är inte 20 år längre. Är medveten om att jag måste vara lite flitigare kund hos frissan om jag ska behålla en snygg kort frisyr nu. Vi får se hur det går   . 

Har inte bestämt mig om jag ska färga det än, kanske. Jag får väl vänja mig med frisyren först. Rasmus tyckte inte om att jag klippt mig kort iaf, ha ha ha. Det är väl inte "mamma" på nått sätt, men han vänjer sig nog   .

 

Onsdag skulle jag gå på natt igen, så jag var ledig under dagen. Jag var och hälsade på syrran en stund, vi skulle gå och fika någonstans men det slutade med att vi åt lunch istället, mysigt.

 

 

 

Inte den sämsta onsdagslunchen, lyxigt och mysigt att få lite "egen systertid " tillsammans mitt i veckan. 

Sen åkte jag hem och laddade inför 2 jobbnätter. Det var väl vad jag hann på min ledighet. Lyxigt att bara jobba 2 nätter också. Vakade av på fredagsmorgon igen, sov en stund, packade, fixade och trixade medans vi väntade på sonen som kom med skolbussen. De går halvdagar på fredagar så vi kunde rulla upp till fjälls på em. 

Nja, vi visste ju att vädret inte skulle vara med oss under helgen men vi sa att, allt det vi hinner göra är ju bara bra. Grått och mulet har det varit med regnskurar i mellanåt. För Mogge del som snickrar inomhus har det ju gått bra, mindre bra för mig som målar utomhus. 

 

     

 

Håller till på högre höjder nu. Var inte överlycklig över stegmålning men jag måste, Mogge har inte tid. På nått sätt är det ju bra att "tvingas" till det, för det har ju gått hur bra som helst. Jag är inte direkt höjdrädd men klumpig, ovan och rädd att ramla typ. Arbetsskadad som man är tänkte jag i mitt stilla sinne när jag höll på upp i nock. Om jag skulle ramla nu skulle jag slå mig förjäkligt, bryta några revben, punktera en lunga. Det är bara att packa ihop och bege sig 10 mil till närmsta sjukstuga, Dorotea. Är den öppen en lördag ? vet inte, sen blir det ytterligare en transport till närmsta sjukhus, Lycksele ... ca 14 mil därifrån. Där hamnar jag på Iva med thopazdrän, inte kul Och jag är full med målarfärg. 

Men jag höll mig på bena som tur var, med mina hjärnspöken   . 

Mycket svamp och lingon var det runt husknuten men det var bara att blunda för det, fokus på målning. 

 

   

 

Rasse har haft sitt Xbox med, så han har fått chilla i "gamla stugan" och hjälpt pappa bära bräder. På kvällen har vi ätit gott, Rasse och jag har kört lite pusseldeckarna (tyvärr glömde vi kortleken hemma) förstår inte varför vi inte köpt en kortlek som får bo i Borga. Ingen större investering precis, ha ha ha  men det har skrivits upp på inköpslistan till fjälls nu.

Å andra sidan är "Pusseldeckaren Pierre" fantastiska och kluriga böcker som sonen fått av lillsyrran en gång i tiden.

 

   

Man blir helt uppslukad av att lösa dem   . 

 

Vi stannade til sön em innan vi åkte hem för att försöka hinna så mycket som möjligt, vädrets makter kan vi inte göra så mycket åt, fastän söndagen var helt ok ändå. Jag får vara glad över det jag kunnat måla iaf och Mogge har kämpat på med golvbygget   Fortsättning följer....

 

Ny vecka och nya möjligheter.... åter igen måndag. Ledig på dagen och går på nattjobb ikväll. Sonen har precis åkt iväg med skolbussen. De skulle visst orientera idag, inget han såg framemot. Minns att jag tyckte själv det var svårt, att läsa karta och kompass i den åldern. Alla som är uppvuxen i Sollefteå området har nog fått sprungit runt i skogarna ovanför GB skolan, Tomashällan , Vemyra, skjutfälten m.m 

Vi skojade i morse, att han får skicka röksignaler om han springer vilse idag   . 

 

Tänkte att jag ska inte vara sämre idag. Ska ut och gå, nu när mina luftrör äntligen är ok. Det har varit en segdragen förkyldning, flera veckor har det suttit kvar i luftvägarna på mig. Det gjorde det sist också när jag vart förkyld, har låtit som jag varit riktigt lungsjuk..... ja ja.... nu är det över iaf.... för denna gång.

Tog på mig hörlurarna, gympadojor och andades in frisk O2, härligt.

 

             

Vågade mig inte på nån längre tur i skogen, det är älgjaktstider   vill inte bli skottmat, ha ha ha

Laddat energi inför nattjobb, nån utbildningsdag som väntar i veckan och lite kuligheter i veckoslutet. Ha de gott tills nästa gång, kram Annso 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards