Direktlänk till inlägg 16 maj 2022

Laddar inför sommarjobb

Av Pierre - 16 maj 2022 08:22

God morgon, ser ut att bli en fin dag, härligt.

 Skickat iväg sonen med skolbussen, plockat i och ur en diskmaskin, matat katter och släppt ut dem i det fria...... ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Tänkte ta skärmtid en stund, innan jag kickstartar denna dag   . 

 

Ja... vad har hunnit hänt sen sist..... Jag har varit till frissan, det är stort, ha ha ha. Har inte haft någon frisyr alls på ett bra tag, så det var skönt att  klippa upp det rejält. Samma dag fyllde min kära mor år. Hipp hipp hurra på din dag   .  Vi var till boendet och grattade henne med blommor, paket och tårta. Tror inte att hon hade koll på att hon fyllde år, men vart glad att vi kom. Hon har varit hos tandläkaren för ett tag sen, så hon har lite besvärligt att tugga just nu, men det hindrar inte att man får äta tårta när man fyller år   . Vi köpte en buddastubbe, den består ju mest av maräng och grädde, lätt tuggat....

 

   

 

Tror det blev en trevlig kväll för henne iaf.   .

 

Sen var det dax att jobba 3 nätter. Ja..... jag var ju ledig mitt över dan, innan jag började nattskiften. På morgonen dundrade K-byggs lastbil in på gården, skiit. Nu är det ingen återvändo... virkesbuntar för att resa fjällstugan lyftes av med lyftkran. 

 

 

 

Ja men tack då..... sommaren är räddad från att ligga och slöa på en solstol och åter igen är vår gård en byggarbetsplats. Innan dess var en annan lastbil här och lastade av pallar med fönster och glaspartier också. 

Jag blir en aning svettig och nervös när jag ser detta, hur ska det bli med allt ? Mycket vilar på Mogges axlar nu.

 

   

 

Sen följde några dagar med jobb/sova och plugg med sonen, inför spanskaprov som han haft i veckan. 

 

Helgen var rätt bra.... 

Har krattat klart iaf, kämpat på med framsidan som består mer av mossa än gräsmatta bha.... vi köpte faktiskt en mossrivare i fjol men... va hjälper det, det återkommer ju.

 

   

 

Maja höll på att skrämma slag på mig, när jag stod där och krattade, smygandes uppe i träden. Fågeljakt pågår .

 

På lördagkväll var vi bjuden till våra vänner Peter och Carina, det var lugnt och trevligt. Vi grillade och tittade på eurovisionen. 

Åt så gott hos dem. Hjortronchutney och rabarberchutney till grillat, en ny favorit   . 

 

   

 

Ja... vad ska jag säga om vinnaren då.... inte oväntat kanske.... sen om den var bäst, det kan ju diskuteras. 

 

Söndag, vad gjorde vi ?..... Lugn hemmadag. Tog tag i hallprojektet efter ett uppehåll..... det är ju det här med lister, varför går det alltid så trögt ? Det är som att man tappar styrfart, när man kommer till den punkten. Kanske för att man "nästan" är i mål då, jag vet inte. 

Vi har iaf fått till golvlister, dörrlister till 3 dörröppningar, det fattades taklist så förhoppningsvis kommer vi iväg och köper dem snart. Ska tjata om det, så Mogge blir less på mig.... annars blir det nått som kommer upp om 10 år   . 

Jag ska ta en "hallbild" sen, när möbler och annat kommit på plats, just nu är det inte så mycket att se... en tom hall. 

 

En ny vecka har påbörjats, jag är ledig mån - tis sen går jag in i nattbubblan igen resten av veckan + helg. Min kära make var också ledig idag, trevligt. Vi ska skruva ihop hallmöbler idag ( vi får väl se om det slutar i skilsmässa ha ha ha) närå, vi har ju faktiskt skruvat ihop ett helt kök i hop tidigare, så det borde nog gå bra  

Sen i em/kväll ska Rasse iväg på simmet. Jag tror jag ska passa på att gå ut och gå medans han simmar. Man behöver ju inte sitta på badet och dricka kaffe varje gång..... fast det är fasligt avkopplande. 

Nä, jag ska knyta på mig gympadojor !

 

Efter ett antal timmars uppehåll......

Bildbevis på en skön kvällsvandring och jag fick med mig maken också  .

 

         

 

Tillsist hamnade vi här med gott samvete och vi hann t.o.m dricka kaffe också, innan Rasmus träning var slut   .

 

Ha de gott tills nästa gång, Kram Annso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards