Direktlänk till inlägg 23 april 2022

Bland fjälltoppar

Av Pierre - 23 april 2022 07:48

Halloj

Här kommer ett livstecken   . Det var ett tag sen jag skrev, tänkte försöka få ihop några rader nu iaf.

Det är morgon, klart väder men kylslaget, man har ju blivit lite bortskämnd med riktiga godagar under påsk. Ska verkligen inte klaga på vädret som varit (denna gång). 

För att ta vid där jag avslutade sist.....jag vakade av skärtorsdag efter 7 nätter. Sov ett par timmar sen var det full rulle med att fixa, trixa  och packa inför fjälls. Var på rull efter middagen, och framme 3 tim senare, äntligen på plats . Väderprognosen såg strålande ut inför kommande dagar, nice   .

 

Vi hade sällskap av Peter, Fredrik, Frida och deras vovve 2 dagar, det var trevligt. Vi grävde ner oss, lapade sol, grillade gott och en del skoteråkning blev det förstås.....

 

                   

 

Någon är svettig och nöjd efter en dag på fjället, ett påskägg väntade och en påskpresent. Ja... en dumhet som jag började med för några år sen, att få en påskpresent. Nu väntar han sig det såklart varje påsk (bortskämd kallas det) ha ha. Ja iaf fick han en ny slalomhjälm som han önskat, med inbyggda slalomglasögon. En ny "större" hjälm behövde han ändå, så en kombo av nytta och nöje kan man säga. Han var glad över den, så det vart bra  

 

 Det blir inte mycket till klassisk påskmat för oss när vi är i fjälls. Vi grillar mest, men en kväll slog vi på stort och åt fjällkrogens påskmeny, super gott och proppmätt.se !!

 

     

 

Fina skoterutflykter har vi gjort, både korta och långa i fantastiskt väder. Det är verkligen en speciell känsla att susa fram i landskapet som tar andan av en, det är mäktigt och häftigt. Har sagt det tidigare.... det behöver inte vara trångt i svenska fjällen   .

 

                                         

 

Oftast blir det en del grillrester över efter all grillning, då plockar vi fram muurikkan och gör pyttipanna av det,  blir supergott t.o.m Rasse gillar det, som annars inte tycker om pyttipanna fast jag använder inte ordet pyttipanna utan grillrester, ha ha ha och då är det hur gott som helst tydligen  .

 

   

 

Ja, allt roligt har ju ett slut, efter drygt en vecka var det dax att åka hem. Vi hade en tid att passa på volvo dagen efter...blä.. Annso behöver sommardäck, precis vad jag vill lägga pengar på just nu..... not.

Annars blir det ju som vanligt när man kommer hem. Packning, tvätt, kylskåpet är tomt - åka och handla mat och naturligtvis en titt in till grannen som passat katterna medans vi varit borta.

 

 

Tack för hjälpen   .

Dom verkade ha skött sig    och var otroligt "gos sugen" och glada när vi kom hem. 

Både Mogge och jag har jobbat hela helgen, så det har inte hänt mycket sen vi kom hem egentligen..... Ja, var till min mor en sväng (som tyckte att jag varit borta en eeevighet, och helt onödigt att åka till fjälls) men hon pratar för döva öron i det fallet, ha ha ha   . Vi har plockat fram cyklarna och fixat till dom. Jag och Rasse har varit ute på lite cykelturer, det har varit härligt i vårvädret. Tvära kast, ena dagen sitter vi på skotrar i fjällen, nästa dag på cykel, ha ha ha

Har några bilder att bjuda på när vi var ute på tur i helgen....

 

             

 Hade 2 pojkar som somnade i soffan efteråt   .

I övrigt hinner jag inte göra så mycket mer när det är jobbarhelg, det mesta av tiden går åt till att jobba/sova. 

Ja på söndagen var jag duktig (tycker jag själv) och hade "bilvård" på em. Städade bilen invändigt och tvättade utvändigt på macken. Den ska besiktigas till veckan, så jag blir alltid lite nojjig då, den ska vara ren och fin, när jag rullar in på bilprovningen (tycker jag själv)   . 

 

 

 

Dagarna rullar på.... det har redan hunnit blivit en ny vecka. Skolan är igång igen efter påsklovet och jag fortsätter mina nätter fram till onsdagmorgon. 

Idag (mån) kommer syrran hit och ska bli bjuden på födelsedagsmiddag. Hon fyller år den 27/4 men vi ska fira henne lite i förväg ikväll. Har inte hunnit förbereda direkt eftersom jag fortfarande jobbar/sover men... det går ju faktiskt att köpa färdigt, för att underlätta, ha ha ha.... så.....

Grattis Grattis si på din dag   

 

 

 

Vi hade en trevlig kväll, om än lite kort eftersom jag skulle iväg på jobb men vi hann iaf äta, fika, sjunga, öppna paket, surra och umgås, vilket var viktigast. Tror hon var nöjd iaf   . 

 

Det var väl vad jag hade för denna gång..... ni får ha de så gott så hörs vi nästa gång, kram fr Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards