Direktlänk till inlägg 24 augusti 2020

skithelg

Av Pierre - 24 augusti 2020 08:03

Ja... har precis skickat i väg sonen med skolbussen, som så många gånger förr. Han har blivit så stor, femteklassare. Fick en flashback från när han började skolan...

 

   

Det har hänt en del sen han började skolan   . Detta är från 2015, tror han skulle öva att åka skolbuss själv, läskigt, ha ha ha

 

Ja... veckan som varit då...

Jobbade fram till torsdag. Det var verkligen högsommarvärme under veckan, kanske sista svängen för denna sommar. Lovade sonen att jag skulle kliva upp lite tidigare på onsdagen, så vi kunde ta ett sista bad innan skolan började. Mogge skulle dessutom komma hem sent denna dag, eftersom han skulle "röja" älgpass efter jobbet... så vi passade på att kombinera middag ute i det fria + bad, allt för att njuta av sista em/kvällen innan skolstart   . 

Ja... vi sa det, när vi satt på bryggan, åt våra pizzabitar och tittade ut över vattnet. Det här ska vi komma ihåg när mörkaste Januari kommer, vilken härlig em/kväll vi hade innan skolan började.

 

                 

 

Sen var vi tvungen att rulla hem och hoppa i duschen, jag skulle iväg på sista nattpasset och Rasmus göra sig i ordning inför skolstart, dessutom komma i säng i någolunda tid.... inte det lättaste efter ett långt sommarlov och när man har en mamma som är en nattsuddare. 

 

Iaf... det var skönt att vaka av på torsdagen och veta att jag har en lite längre ledighet att se framemot.... men inget blir ju som man tänkt sig.

 

Dessa pizzabitar jag åt med Rasse dagen innan, vart startskottet för en ny omgång med gallstensanfall. Fy tusan vad jag har mått kasst. Jag har legat tors, fre, lör. Tror att det var helt stopp ett tag i mina gallvägar faktiskt. Jag har aldrig "kräkts" så mycket i hela mitt liv och tempen har kommit och gått hela tiden. Gallstenssmärtan brukar lätta med papaverin men inte denna gång. Ja hur som haver...  

Iaf lättade det på lördag em, efter att ha legat i 3 dar och bara fått i mig lite vatten ( även det kom upp i retur ett tag). 

Jag vet... förr eller senare måste jag göra nånting åt dessa gallstenar. Haft lite på känn att det skulle vara dax igen, för jag har känt av gallan, lite av och till under sommaren, men det har gått över spontant ganska snabbt.... inte denna gång   . 

 

Fördelen är att jag nog gått ner nått kilo eller 2, för jag har inte kunna ätit riktigt sen i torsdags. Har levt på vatten, lite soppa, sallad. Idag ska jag prova lite korv och mos till middag iaf.

Hur som haver, kände jag mig piggare på lördag em. (fastän tempen hängde kvar nått dygn till) gick ut till mina grabbar och hjälpte till att måla en stund. Jag behövde gå ut och få svalka mig i frisk luft !!

 

 

 

Målning p.g igen, inte lika mycket denna gång, typ 15 brädor som fattades till garagebygget i fjälls. 2 fina garageportar har oxså kommit till, som skall fraktas upp. 

 

Denna helg vart verkligen inte som vi tänkt oss i dubbel bemärkelse. I begynnelsen var planen att vi skulle åka upp till fjälls i helgen, när jag blev ledig men... Mogge vart tvungen att jobba i helgen, de har inventerat. Det var väl nån mening med det, eftersom jag dessutom blev "gallsjuk" mitt uppiallt. 

 

Söndag, äntligen tempfri och jag hade dessutom bestämt tidigare i veckan med min vän Carina, att vi skulle ut i blåbärskogen. Trodde aldrig det skulle bli av.... men att komma ut i skogen gjorde susen för knoppen och kroppen   . Mogge hade ju som sagt inventering på jobbet så jag frågade Rasse om han ville följa med och plocka blåbär och det ville han, det trodde jag faktiskt inte...

 

       

 

Vi hade en trevlig dag iaf, plockade bär och gick och surrade om ditt och datt med min kloka vän och tillika gudmor åt Rasmus. Det är hur mycket bär som helst, måste vara ett gynsamt år i år, ur bärsynpunkt.

Gissa vem som ätit blåbär och mjölk både till kvällsfika och frukost ? 

 

.......... Det vart en paus i skrivandet. Idag är det tisdag. Har ägnat hela dagen åt städning, mindre roligt kanske men ack så nödvändigt, känner mig så nöjd när huset känns rent och frächt. Synd bara att det inte varar så länge, ha ha. Min kära make är och röjer älgpass igen inför jakten. De åker direkt efter jobbet, så han lär väl dyka upp sent ikväll. Jag och Rasmus ska på inskrivning till simningen ikväll, och han ska göra sitt första simpass sen i våras. Lite pirrigt och roligt samtidigt tror jag. 

Har fått köpt nya simbyxor, de gamla har han vuxit ur. Vi beställer dom, det är speciella byxor som är godkänd för tävling, taita saker med exakt mått på benlängd m.m Mycket noga   .

Tror någon kommer att somna ovaggad ikväll   . 

 

Föresten... sa jag att gallbesvären var över för denna gång?... glöm det, i natt var jag i gång igen. Min galla gillade inte kaffe och mackan i gårkväll. Hur ska det här gå... har 5 nattpass som står och knackar på dörren strax.... BHA.....

 

Det var allt för denna gång, ha´de gott alla vänner. Kram Annso 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards