Alla inlägg den 17 augusti 2020

Av Pierre - 17 augusti 2020 16:59

Ja Hörrni, vi försöker suga ut det sista av sommarlovet så gott vi kan. Vilka fantastiska dagar det varit   .

Jag jobbade från förra lördagen fram till  torsdagsmorgonen. Det händer väl inte så mycket utöver då, mer än det "vanliga". Hjälpa mor med ditt och datt, stöka bort mathandling, tvätt, tog mig tid en kväll och var publik åt sonen när han kör fyrhjuling (innan jag skulle iväg på jobb).

 

   

 

Var ganska mosig och orkeslös på torsdag, när jag vakade av.... men jag hade lovat att vi skulle åka och bada när jag klev upp iaf, ungefär vad jag orkade.

En hel badplats för oss själva, inte så dumt, passade oss utmärkt  

 

       

 

Vi hade en härlig em och jag fick lite ny energi tillbaka. Efter middagsfix hade vi bestämt med Mogge att mötas upp hos Peter och Carina på kvällen. För denna dag var det "Gudfar Peters" födelsedag.   Det kan vi ju inte missa såklart, Hipp Hipp Hurra !!! Det blev alltså även en trevlig kväll, med kaffe, tårta, skratt och surr. Jag somnade gott och sov som en stock tills Rasmus puttade i mig på fredag förmiddag och undrade "när jag skulle kliva upp nångång". Jag hade nog lite minus på sovkontot, om man säger så   . 

 

Fredag, skulle jag och sonen ha en "mysdag" på hemmaplan och det fick vi verkligen. Vi började med Thailunch uppe i Näsåker...

 

 

 

Sen ville han åka lite sparkcykel....festplatsen i Näsåker är en perfekt plats att åka sparkcykel på   

När vi gick omkring där fick jag en enorm längtan efter Urkult..... så sorgligt, måtte detta "skitvirus" försvinna tills nästa år. 

 

               

 

Tror att jag skrev förra gången att vi läst/läser "Barnen Hedenhös" böckerna i sommar och nu vart ju det här med stenåldern ganska intressant och Nämnforsen finns ju med (där bor deras morbror och är bildkonstnär). Vi skulle titta på vad han ristat för bilder/ skrivit på stenarna. 

Rasmus kom fram till att han skrivit om mycket älgjakt    och i bland åker han båt. Nja.... tror inte att han har så fel faktiskt.... fri tolkning...

 

                       

 

Iaf är det väldigt vackert och gratis att gå omkring där. Trodde väl aldrig att hällristningarna skulle vara så intressanta. där ser man vad en barnbok kan göra, ha ha ha

 

På em/kvällen  laddade vi om för nästa utflykt. Vi skulle paddla kanot och grilla korv, något han sett framemot under hela veckan såklart.

Det var verkligen så mysigt som det låter, i kvällssolen....

 

         

 

Det vart helt enkelt en toppendag på hemmaplan   . 

 

Helgen i övrigt, gick fort som en grisblink.... Det var tillslut våran tur att bemanna kiosken på Risöbadet. Vi stod tillsammans med en annan familj, vars grabb också simmar i simklubben. 

Det var kul, för Rasse hade ju kompis hela helgen. De fick både bada och hjälpa till i kiosken när de ville. Rasse tycker det är kul att stå i kiosken, han fixar Billys pizzor, serverar korv, varma chips, langar glass och dricka, hjälper till med toasten, ja allt utom att stå i kassan faktiskt  

 

Lugnet före stormen kl 09.00 på morgonen.

 

       

 

Vi var helt slut och somnade ovaggade på kvällarna kan jag säga, ha ha ha

 

Sen blev det en ny vecka då....

Måndag - var det Rasmus tur att gå till frissan, inför skolstart senare i veckan. Det var välbehövligt, hans hår växer som ogräs, men nu är han nyfriserad och fin   . I Övrigt var det inte vilken måndag som helst faktiskt... den 17 augusti för 14 år sen gifte vi oss !! 

Vi firade "elfenbensbröllop" ( läste jag på en sajt att det heter, när man varit gift i 14 år). Inte klokt vad åren går. Iaf så gjorde vi ingen större affär av dagen, mer än att vi var ut och åt gott.

 

       

 

Sen skiljdes vi åt eftersom jag skulle iväg på jobb, lite trist men ... nästa år ska vi fira lite bättre då det är 15 år "Kristallbröllop" låter väldigt fint, ha ha ha. Får se till att jag är ledig då, till att börja med   .

 

Nja... har inte så mycket mer att komma med för denna gång. Har en sista bild att bjuda på.... 

 

   

 

Elgitarren har åkt fram.... blir ju så mycket roligare med en förstärkare som storebror hjälpt oss att fixa. Skiiit vilket ljud det blev.... ja, det är väl bara att vänja sig. Här river han av "Smoke on the wather"  . Tror det är slut på att klinka "björnen sover" på gitarr nu (om han får välja) ha ha ha .

Ha´de gott kram fr Annso

 

 


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards