Direktlänk till inlägg 2 augusti 2020

jobbvecka

Av Pierre - 2 augusti 2020 22:23

Hallå där.

Skulle skriva en stund men vart upptagen med att gnugga bort fläckar från fotöljen och soffan. Våran kattrackare är smartare än jag trodde  . Jag har droppat en ny omgång med "fästingmedel" i bakhuvudet/nacken på henne i kväll (där kommer hon inte åt att tvätta sig) men..... då lägger man sig och gnuggar huvudet lite diskret i sofftyget. Grrr... hon blir ganska märkbart slö av detta medel, har legat och sovit mest hela kvällen. Det var lite så förra gången vi droppade dit dem också, man kan ju fundera vad det är för råttgift egentligen . Det är iaf svårt att bli arg på henne såklart, när hon ligger såhär   

 

   

 

Ja... det har varit en ganska händelselös vecka för våran del. Både Mogge och jag har jobbat hela veckan. Vädret har varit riktigt trist, kan väl säga att det har varit bra sovväder iaf för min del. 

Mogge däremot har inte varit lika glad över vädret, så fort han kommit hem från jobbet har han gått ut och börjat snickra. Det har varit mycket in och ut med grejerna p.g.a regnet.

Försöker blunda för att vår gård ser ut som "bakgården på en bygghandel"    men det är bara så det är just nu.

 

   

 

Man lär sig ju, under processens gång....

Mogge har klargjort att han aldrig mer ska bygga en takstol i sitt liv, ex !! ha ha. För mycket tid och jobb för ingenting. Nu är det ju tur då att det är takstolar till en garagebyggnad och inte till själva "storstugan". 

Så... det har vi lärt oss denna vecka, det blir färdiga takstolar nästa gång!! Min kära make har slitit hårt med dessa...

 

 

 

Ja... nu är väggar klara + dom förb....ade takstolarna. Nästa steg blir att frakta upp det till fjälls och resa upp allt. Det kommer att ske till helgen som kommer. Vilken osis att Annso jobbar då   Närå skämtosides... det gör desamma faktiskt, för i detta skede kan jag inte hjälpa honom så mycket.  Väggarna väger TON känns det som, takstolarna är ok på 2 gubbar iaf. Mogges bror ska följa med upp och hjälpa till, det är vi mycket tacksam för  

 

Lite mat, vila och kattgos mellan snickringen, ha ha 

 

 

 

Jag vakade av på lördagsmorgon och Mogge hade jobbarlördag. Det var varmt och fint väder (+26 grader)    så efter att jag sovit klart, hade jag lovat Rasmus att vi skulle åka och bada på em. T.o.m Mogge slet sig lös och kom ner till Risön efter jobbet och badade, det tyckte sonen var kul såklart.

Rasse simtränade några längder, sen vart det lite "badbus" bara. 

Ett bra sätt att vakna till på, efter 5 jobbnätter   .

 

 

 

Men energin räckte bara till badandet. Kökstjänsten uteblev och vi stannade till på vägen hem och köpte med oss Thaimat till middag. De andra var inte ledsen över det direkt, ha ha 

 

 

 

Söndag, en lugn "hemmadag". 

Mogge snickrade, jag och Rasmus cyklade broarna runt här i byn, skönt... man känner sig nöjd efteråt   .

 

 

 

Sen vart jag publik en stund, medans sonen körde fyrhjuling runt, runt åkrarna. Fick inte så mycket gjort hemma denna dag, tyvär.

 

   

 


Passade på att tvätta en del iaf, medans det var fint väder. Skönt att hänga ut sängkläder m.m 

 

Vi grillade på em och avslutade dagen med att hoppa i bubbelbadet, inte så dumt. Ja.. ibland behöver man dagar när man inte gör så mycket också.

 

 

 

 

Måndag, blev en dag med div. ärenden på stan, besök hos mor och div. hemtjänstuppdrag i vanlig ordning. 

Denna måndag är faktiskt inte vilken måndag som helst förstår ni, för.... "Maja sötnos Pierre" har sin födelsedag. 

Mycket viktigt här hemma, ha ha ha. 

Hon fick kattgodis och kattmjölk i födelsedagspresent    .

 

Grattis på 2 årsdagen, våran sötnos....   

 

   

 

Ja... mer än så har inte hänt här. Jobbar en del även denna  vecka + helg så, det lär inte vara så händelserikt den kommande veckan heller. Ville ju så stort komma iväg och plocka hallon igen men.... vilja, tid och ork går inte alltid så bra ihop för mig. Vi får väl se vad som händer....

 

Nu ska jag laga mat, ha´de gott så hörs vi nästa gång. Kram Annso 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards