Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Glatt och sorgligt

Av Pierre - 24 februari 2020 08:34

God morgon.... uppe med tuppen ( i mina mått sett, ha ha) och ovanligt alert för att vara dagen efter "vakaavdagen". Har hunnit skickat iväg sonen med skolbussen, satt igång en diskmaskin, satt igång en tvättmaskin, ringt och bokat om en tandläkartid åt Rasse, så nu ska jag ta en liten datastund innan piggheten försvinner   .

 

Ja...vad har jag att berätta om veckan då ? Inte mycket, det har varit en vanlig "grå vecka" egentligen. Var ledig mån - tis och gick på nattjobb onsdag - söndag. 

Mina lediga dagar försvann i ett nafs med div. små grejs. Jag och Rasse var på karaten, mathandling i vanlig ordning åt mor och åt oss själva, läxläsning, suttit på badhuset under simträning....

 

   

 

På onsdagen, var jag uppe med tuppen igen. Hade ProAct repetionsutbildning under fm. Ni minns kanske i fjol att jag var med i ett projekt där vi utbildar all sjukvårdspersonal i arbetssätt, att ta hand om personer i kritiskt sjukdomstillsånd, förenklat beskrivet   . Nu är det snart dax igen....  repetion för gammal personal och grundutbildning för ny personal. Övik och Sollefteå sjukhus kör detta koncept i vårt län. Sundsvall har inte kunnat samordna nått än, tanken är att de ska också göra det i framtiden men.... de har "som vanligt" (Ops   ) samarbetsproblem/organisationsproblem. Till deras försvar kan man väl säga, att de har också en större organisation att moblisera. Vi ska arbeta på samma sätt i hela länet, men i slutändan handlar det ändå om deras organisation och samarbete. Utvecklar inte detta ämne vidare, för då hamnar vi ur spår och jag vill inte diskutera politik och sjukhusfrågan här, fel forum och jag blir bara arg . 

 

Iaf, höll vi på till lunch. Det passade mig utmärkt. Syrran är ledig onsdagar så vi hade en lunchdate på stan, trevligt att äta och surra en stund, bara hon och jag   .

 

Som sagt, sen har jag jobbat/sovit mest. Har haft en del pyssel med mor dess i mellan. Varit till hennes gamla lägenhet och samlat ihop hennes räkningar, post m.m

Blev lite sur faktiskt, för hennes post verkar bli undanslängd lite varstans. hittade post på golvet innanför dörren såklart och undansparkad under färgburkar och verktyg längre in i hallen och endel post har de lagt på diskbänken i köket faktiskt. Säger väl inget om det bara är reklamblad, men räkningar vill man inte att de ska sparka undan så de kommer bort. Fick leta under en massa bråte för att samla ihop post och hennes räkningar, som jag skulle göra åt henne i helgen   .

 

   

 

Såhär fint är det just nu..... det är bara att härda ut ex antal veckor till.

 

Inte nog med det, så ringde nattpatrullen mitt i natten att hon ramlat (igen) när jag är på jobbet. Vad ska jag göra?? Jag jobbar natt själv och sitter fast på Iva. Är hon skadad, får de skicka in henne på akuten då, så möter jag upp. De hittade inte henne först, de hade förmodligen varit till gamla lägeheten, va vet ja.....och hade inte rätt nycklar till den nya. Det var en jätterar kvinna som ringde, så henne kan jag inte gnälla på egentligen, men man blir bara så uppgiven och maktlös över hela situationen. Jag visste att det skulle bli strul med detta innan.... vill ju inte säga.... vad var det jag sa.... men så är det, vad var det jag sa !!!

 

Även denna gång gick det bra, lite mörbultad och nått blåmärke, men inget brutet tack och lov. Jag har köpt Voltarensalva åt henne till svanken och ryggen där hon fick ont, det tycker hon känns bättre av och fungerar bra. 

Jasåatte.... så roligt vart det i helgen.... helt fel ord.... det är bara sorgligt, både för henne och oss faktiskt   .

Jag har varit och tittat till henne extra, innan jag åkt på jobbet...men vad hjälper det, jag kan ju inte vara där 24-7. 

Söndag, vakade jag av iaf... skönt. 

Sov halva dagen. det var strålande sol när jag klev upp. Man blir genast piggare och gladare   . Tänkte att jag skulle vilja gå ut och gå i finvädret, men det är mest halka och is på vägarna. Det skulle bli katastrof om jag ramlade och bröt fötter och ben just nu. Hur skulle det gå för mamma då, om jag blev invalid ? Ha ha ha 

Nä... jag håller mig på gården och städar/tvättar bilen istället, förena nytta med nöje och chocka min make att jag självmant vårdar bilen   

Sagt och gjort, jag putsade och fejade bilen ute i em solen, och var så nöjd över mig själv.

 

 

 

Till saken hör att jag ska faktiskt besiktiga den idag (måndag) så därav detta infall igår. Har tid kl 15 idag, alltid lite pirrigt tycker jag. Vet inte varför jag alltid känner så....det är bara en bil, går den inte i genom.... ok då. Då får jag fixa den. Värre än så är det ju inte, egentligen. Vi får se hur det går i em, om det blir    eller  . 

 

Iallafall när jag var klar med bilen, gick jag in och gjorde hemmapizza till middag. lättsamt och gott.

 

 

 

Pizzatillverkning.

 

Efteråt åkte vi med Rasmus och spelade Badminton i tängstahallen. Skrev i förra inlägget att vi börjat spela på söndagskvällarna, på skoj. Det är roligt tycker jag och även denna gång känner jag av det i just låren, såhär dagen efter. Vet inte vad jag gör för övningar, då jag mest har träningsvärk i låren jämt   .

 

 

Proffs spelarna, ha ha ha..... not, men skoj och helt kravlöst   . 

 

Ja... det var väl veckans händelser. Vi får se vad nästa vecka bjuder på. Rasmus har klagat på ont magen hela helgen. Vet inte vad det är ? nått är inte riktigt ok, det ser jag. Han klagade i morse också, innan han åkte till skolan. som gammal kirurgsyster tänker jag både 2 och 3 varv ( man är väl krigsskadad   ) jag avvaktar och ser vad som händer i veckan, han är piggelin just nu iallafall och han ville ju spela badminton igår så.... jag håller koll i det tysta kan man säga. Det kan ju vara tusen olika anledningar till magont, behöver inte vara det värsta   . 

 

Som sagt... idag väntar bilbesiktning och pälsvård på Maja sötnos. Det blir en utmaning helt klart. Eftersom hon är halvlånghårig och delvis utekatt, måste vi hjälpa henne att hålla efter pälsen. Kände att hon hade flera knölar/tovor under magen. De går inte att borsta ut så det måste klippas eller rakas bort, vilket hon inte är så villig till   . Jag brukar få hålla i henne och Mogge klipper.

 

 

Lyckligt ovetande om att ikväll blir det tvångsvård   .

Ha,de gott Kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards