Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Pierre - 17 februari 2020 08:21

Ännu en vecka har gått...

I skrivandets stund är det måndag, har skickat iväg Rasse med skolbussen, tagit fram köttfärs för tining, det är väl typ det jag hunnit gjort. Tänkte göra en köttfärslimpa idag som vi bara kallar "Magdalena Forsbergs köttfärsrulle" ett recept jag fått av en arbetskamrat. Den är väldigt god, har gjort den några gånger tidigare med bacon, västerbottenost, grädde som man rullar ihop med köttfärsen. Det är ett middagstips från just Magdalena Forsberg (från en tidning) därav namnet   . 

 

Är ledig måndag och tisdag denna vecka, sen kör jag på med jobb fram till söndag, har även utbildning en halvdag på onsdag och gå på natt på onsdagkväll. Ja... veckan är ganska utstakad redan, som ni hör.

 

Veckan som varit då....

"Same, same as always". Jag har jobbat natt och det vanliga pysslet för att få vardagen att rulla på, middagsstök, läxläsning, varit iväg på träning med sonen. De hade en ganska rolig träning tror jag, de skulle simma i lag, ganska svårt att samarbeta, ha ha. En del skratt blev det iaf...

 

         

 

Sen har jag min vanliga bisyssla hos mor. Handla och fixa med diverse. Hämtat post i hennes gamla lägenhet som är en riktig byggarbetsplats just nu, allt är inplastat. Får smita dit på kvällstid då det inte är byggfolk där. 

Eftersom det var alla hjärtansdag i fredags hade jag köpt en liten blomma åt henne och halksockar   .

 

 

 

Tyvär har hon ramlat i golvet redan (igen) så dessa halksockar gör varken till eller ifrån. Vad jag kunde se hade hon inga skador denna gång, mer än att hon var öm och lite mörbultad såklart. Känns inte roligt, det är bara en tidsfråga innan det blir frakturer (igen). Just nu får jag vara glad, att det inte blev denna gång iaf. 

 

Fredag (Alla hjärtans dag) var Rasmus klass 4-6 an iväg på "alla på snö". Elever från barn och fritidsprogrammet har gått skidskoleutbildning och bjudit in skolor till hallstabacken för att lära barn att åka slalom. Jättekul. Rasse var skitnervös (så typiskt honom) försökte peppa honom allt jag kunde. Han övervägde t.o.m att inte åka med, men iväg det bar.... och som jag förstod, kom han hem och var överlycklig för de hade haft en toppendag i slalombacken !! Solen sken, snälla ungdomar som varit med dom, grillat hamburgare och åkt skidor. 

Hans hjärnspöken ställer till det så mycket i onödan    .

 

Han kom hem med ett fint kort iaf till mamma och pappa, ja... man kan inte annat än att bli varm i hjärtat...

 

 

 

Jag hade bara tänkt att göra nån god mat och mysa vid tvn på alla hjärtans dag men... min make hade tänkt längre och skulle bjuda ut oss på mat på Hallstaberget. 

- Ja men tack    Jag var inte sen att tacka ja och slippa laga mat.

 

       

 

Efteråt blev det fredagsmys vid tvn iaf.

Helgen har för övrigt varit lugn och skön. Mogge hade "jobbar lördag" och jag ville bara vara hemma, förutom en sväng till Eriks hjälpen. Var inte ute efter nått speciellt, kom hem med 2 böcker för lite och ingenting   .

Eftersom vi åt ute på fredagen blev det gomiddag på lördag istället. Hade tagit fram älgkött och gjorde plankor, lite extra festligt, inte så dumt.

 

   

 

Söndag, var det riktigt skitväder ute. Det blev en perfekt städdag. Mattorna åkte ut, golven skurades, badrummet, rensade en gigantisk tvätthög, bäddade rent i sängar, putsade och fejade mest hela dagen faktiskt. 

Var riktigt nöjd med mig själv efteråt. 

På kvällen hade vi lovat Rasmus att vi skulle åka till Tängstahallen och spela badminton. Det är idrottsföreningen i byn som ordnar det. I fjol spelade de lite innebandy, i år provar vi lite badminton, mest för skoj, både för stora och små. Både Mogge och jag var med och spelade, inte för att man är nått proffs direkt, men badminton tycker jag är kul. Tror vi alla tyckte det var roligt och lite svettig blev vi allt, så... det blir nog fler badmintonkvällar om söndagarna, när vi kan   .

 

 

 

Har lite känning i låren idag faktiskt, vi får se hur det går ikväll. Jag och Rasse ska på karate, så jag lär ha ännu mer träningsvärk imorgon skulle jag tro. Kroppen får en chock, att den får röra på sig 2 dagar i sträck, ha ha ha. Medans sonen och jag "karatar", skickar vi iväg Mogge på årsmöte i simklubben    Alltid är det nått. 

I övrigt blir det en lugn hemmadag idag, har lite småpyssel på G. Det får jag berätta om nån annan gång, för det är så långt fram i tiden än. 

Ha´de gott tills nästa gång, Kram Annso 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards