Direktlänk till inlägg 20 januari 2020

Inga nyheter

Av Pierre - 20 januari 2020 13:22

God morgon/God eftermiddag

Är precis nyvaken, efter att ha vakat av nätter. Blev väckt av telefon, vilket var väl bra för jag blev klarvaken. Suttit i telefon med mors bostadsbolag, nu är det snart dax för flytt till en ersättningslägenhet för henne p.g.a stambyte i huset. Har lyckats få en lgh på markplan i ett annat hus, vilket underlättar såklart.  Morgondagens uppdrag blir att sitta i telefon med hemtjänsten/biståndshandläggaren/bostadsbolaget m.m för att sy ihop allt, så att det fungerar tills det är dax. Det är nya nycklar till både dag och nattpersonal som skall fixas, flytt av larm m.m m.m Grattis Annsofie, ha en trevlig ledig dag   . 

 

I övrigt har jag inte en så spännande vecka att berätta om...

Var ledig i början av veckan som var, den tillbringade jag 2 dagar med skurkäppen i princip efter att ha plockat bort julen helgen innan. Städningen tog sin tid och byta gardiner m.m m.m 

 

 

Roligare kan man ha på sin lediga tid, men skönt när det känns rent och frächt iaf. 

Sen har jag ju mina vanliga sysslor på min "fritid". Hjälpa mor med ditt och datt, varit 2 kvällar i simhallen med Rasmus. Eller egentligen 1 kväll har jag suttit där. I tisdags passade jag på att stöka undan veckans mathandling medans han var på träning faktiskt, men... jag måste ändå uppehålla mig i stan medans.

 

 

Min lilla simpojke   

 

Han var stolt sist, de fick SASS simkasse med simutrustning. De delar ut dem i de högre grupperna. Ja man behöver faktiskt simutrustning, inte bara ett par badbyxor, ha ha ha

Det är simfötter, dynor, paddlar m.m för träning. Han gillar att simma med simfötterna   han märker väl att han får en jäkla kraft av dom och det går fort, när man gör det på rätt sätt. 

 

Ja sen har jag varit ganska osocial och bara jobbat. Det händer inte så mycket runt omkring mig då. Mogge har spacklat och målat en del, medans jag har sovit på dagarna. Det är mycket "småpyzzel" och allt tar tid. Varje moment har torktid i mellan också, men det går sakta och säkert framåt....

 

   

 

En bit på väg, men en hel del kvar ändå. Den gråa väggen på översta bilden, kommer bara bli vit, eftersom att vi ska bygga eller köpa garderober längs hela den väggen. Andra bilden.... ja, vi bytte fönster i fjol... men nu ska det äntligen färdigställas   .

 


Vädret har verkligen varit upp och ner, ena dagen 5 + grader, nästa dag 10 - . Inte kul, en riktig "skitvinter" tycker jag, med mest halka och lite snö, så trist. Den enda som är glad över detta just nu, är nog min stora son. Han befinner sig uppe i Boden i skrivandets stund, på överlevnadsövning i 2 v. Annars kan ju en överlevnadsövning i Boden, i Januari, vara ett rent h......vete med 30 - grader. De skulle visst hoppa i isvak b.l.a fy tusan !! Skulle inte vilja byta med honom. Han var inte direkt laddad över att åka på detta.

-Morsan, jag har gjort det här 8 ggr tidigare !! 

men han måste göra det ändå, för det ingår i plugget liksom..... det är bara "just do it". 

Hoppas att få höra av honom under veckan   

Hans Jenny fyller år på söndag, så vi får vara glad att han hinner precis hem och fira hennes födelsedag innan hon åker till Portugal i månadsskiftet och pluggar. Ja våra ungdomar har fullt upp med sitt.

Vi har skickat iväg ett paket till henne idag, så jag hoppas hon hinner få det innan helgen. Grattis på födelsedagen fina Jenny     . 

 

Karaten har haft juluppehåll, så vi var på första träningen för terminen. Jisses.... jag trodde jag skulle rasa ihop framför bilen efteråt. Jag var helt slut i kropp och själ, ha ha ha. vi har inte varit där sen i november faktiskt. Rasmus blev sjuk i omgångar och jag själv innan jul, dessutom krockade det mitt uppi nattpass ibland, då orkar jag helt enkelt inte träna. Har provat några gånger, men jag är helt tom på energi då. 

Ja... nog kändes det att det var längesen man rörde på sig.. bha...

Ni vet ju ...av barn får man ju veta sanningen. Jag stod i duschen igårkväll och Rasmus sa:

- Mamma, det ser ut som att du har ätit en Björn !!!

Vad ska man säga.... min son tycker att jag har stor mage med andra ord. Hans sätt att uttrycka det   meeen en BJÖRN !!! Hallå.... det är verkligen illa ställt. 

Berättade det för min kära make och han gapskrattade såklart, vilket jag själv också gjorde tillslut. Det är rart med barn eller hur    . 

 

När jag städade som mest, hittade jag en gammal spelbeskrivning av en tillfällighet. Vi vart så glad, för spelet har vi kvar, men ingen av oss kommer ihåg exakt hur man gjorde. Därav har detta spel bara blivit liggandes. Ändå spelade vi detta ganska mycket med Christoffer när han var liten, han gillade "Herre på täppan" minns jag. Var tvungen att testa en kväll med Rasmus...

 

   

 

Tror han tyckte det var ganska roligt också, det går snabbt, man måste tänka till och sabba lite för motståndaren   , bra att inte alltid spela tv/dataspel tycker jag. Roligt att vi äntligen hittade beskrivningen iaf, efter många år.

 

Vet inte om jag har så mycket mer att berätta om veckan, en ny är redan påbörjad och den verkar inte bli så händelserik heller. Den grå vardagen "is back".

Har en veckans "Majabild" kvar...

 

 

 

Vissa kan njuta i Januarimörkret.

Ha´de gott kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards