Direktlänk till inlägg 5 januari 2019

Full rulle hos oss

Av Pierre - 5 januari 2019 08:39

Har inte varit så aktiv här, det får bli en 2 veckors sammandrag istället. 

Ja.. sitter här och känner mig ganska tom. Från att ha haft fullt hus i 2 veckor till tvärtomt. Igår vinkade vi av Chrisse vid tåget och imorse rullade Syrran med sambo mot Göteborg igen. 

Det har varit rörigt och härligt, högt och lågt i tak, tok och skratt, på en och samma gång   .

Helgen innan Nyår var fylld med diverse. Skrev förra gången om "hundspannsdagen". Lite avis var jag, för de kom hem och var helt lyriska, en fantastisk upplevelse för samtliga.

Dagen efter var vi på Hallstaberget iaf och spa ade....... inte så dumt heller   

Det har nästan blivit en tradition att vi gör det, nån dag under julen.

 

         

En mysig dag såklart   .

 

Ja.... sen blev det nyårsafton. Mogge och grabbarna åkte på gymmet, syrrorna och Marcus var hos mor på besök. Jag själv var hemma, laddade batterierna för nattjobb, förberedde middag och var Chaffis åt Chrisse. Vi skrattade gott. Han skulle på nyårsfest hos sina kompisar med "hatt tema". Nja.... vi letade fram en gammal fiskehatt som Mogge haft, ute i förrådet. Han såg ut som en karl från Amishfolket   

 

 

Redo för party   .

 

Efter att ha skjutsat i väg ena sonen, kom nästa stora son och firade lite nyår med oss ( ja, de andra, jag åkte iväg på jobb) .

Vi gjorde en 3 rättersmiddag, snittar med räkor, älgfile på planka och chessecake till efterrätt, det var väääldigt gott, ha ha ha

 

       

 

Mer hann jag inte med, förrän det var dax för mig att bege mig till hospitalet. Ja,.... så jag skålade in det nya året med mina fina och tokiga arbetskollegor. 

 

     

GOTT NYTT ÅR   .

Nyårsdagen sov jag såklart, sen blev det inte många knop gjorda den dagen, men... det var ganska skönt.

Vi slötittade på tv och endel kortspel blev det....

 

 

 

Uno är Rasmus favoritspel och ännu roligare blir det när alla är med, mycket tok och skratt när brorsan spelar. Han har alltid varit sämst på att förlora, ha ha ha   .

 

På kvällen hade vi lite biokväll för Rasse. Vi har under en ganska lång tid läst Harry Potter så nu skulle han äntligen få se filmen, det har han sett framemot. Böckerna är ganska svår att läsa tycker jag och jag tror inte att han hängt med på allt (knappt att jag själv gjort det, som vuxen) lättare att se filmerna. 

 

   

 

Tror det var någon som tyckte det var jättespännande.... 

Han har sett 1 + 2: an i veckan. Vi får väl ha fler "Harry Potterkvällar" framöver. Kul iaf, för han hade bra koll på alla namn och figurer, så han har snappat upp en del ändå från boken. Han fick dessutom Harry Potter Lego i julklapp som han önskade sig. Ja.... just nu är det mycket Harry Potter som gäller   .

 

Den 2/1 hade vi  årets första födelsedag egentligen, det är största sonen Sacharias som fyller år då. Hipp Hipp Hurra på din stora dag. Vi dubbelfirade honom på julafton, eftersom han befann sig i Kiruna på sin födelsedag. Han jobbar där uppe varannan vecka och svetsar "malmtåg" åt gruvan. Han har det han gör, för det går ju X antal tåg varje dag mellan Kiruna och Narvik   . Det blev grattishälsningar istället.

 

Si brukar alltid vilja gå och fika på Cafe Petter när hon är hemma, så det gjorde vi hela högen en av dagarna, Mysigt   

   

 

Vad har vi gjort mer..... vi kom iväg en sväng till skridskobanan. Det var inte det bästa vädret men... det brydde sig inte kidsen om direkt, de åkte iaf, kul att åka med kompisar såklart och härligt med frisk luft.

 

   

 

På em var vi alla till mor på middag. Hon tyckte det var roligt att vi alla var samlade hos henne och åt tillsammans. Det betydde nog mycket för henne. Vi åt god lax och potatis och som vanligt blir det mycket tok och skratt. 

 

 


På kvällen hjälpte vi Chrisse att montera ihop sitt trumset, inte gjort i en handvändning kan jag säga. Det är ett stort trumset med dubbelkaggar, många pukor m.m Den tar upp halva hans rum när det är klart. Han har beslutat sig för att sälja det. Synd på ett vis tycker jag, han är en duktig trummis men.... var sak har sin tid. 

Han har bestämt sig. Vi fotade hela set et och sen rev han av ett sista trumsolo för oss, innan det monterades ner igen, jisses... har glömt hur det är att ha "unga vuxna" hemma   .

 

 

 


Ja... är ni ute efter ett komplett trumset av värre slag... så hör av er, det är strax till salu.

 

Fredag, var vi till mor igen, vi hade lovat att hjälpa henne till frissan på fm. Hon var nervös för att ta sig dit men det gick hur bra som helst och hon vart så fin så, i håret. Tror hon vart nöjd själv   Det är viktigt för välbefinnandet, att få känna sig fin, även om hälsan sviktar. 

 

 

Väntar på mor i frisörstolen   .

 

Efteråt åt vi lunch tillsammans och sen blev det dax att säga Adjö . Chrisse och mormor har alltid haft ett gott öga till varandra, det är väldigt rart på nått sätt, jag blir varm i hjärtat att se dem. Han frågar alltid hur det är med mormor när vi pratar med varann i telefon och han vill alltid hälsa på henne, nästan det första han gör, när han kommer hem   .

Vi skjutsade honom till tåget i K-fors på em. Det känns alltid sorgligt att säga hejdå tycker jag, speciellt när Chrisse själv inte var så sugen att åka hem än... men men... det är bara att gilla läget. Han börjar plugget igen efter helgen och alla vi andra börjar jobba oxså. 

 

Lördag.... klev vi upp tidigt.... dax att säga hejdå till resten av gänget. 

Det har varit 2 intensiva veckor, smått kaotiskt men härligt samtidigt, sen blir det tvär tomt och tyst. Satt i soffan och funderade på vart jag skulle börja röja....... men nä. Det var trettondagsafton....... och jag skulle börja jobba på kvällen, orkar inte. 

Vi följde med våra kompisar Mats och Lotta till pulkbacken och grillade istället, något Rasmus tyckte var toppen såklart. Det behövde vi.... lite frisk luft, grillad korv och vinteraktivitet   . 

 

       

 

Tack för en trevlig dag, även om det inte slutade så trevligt. När vi åkte hem fick vi krångel med bilen, det slutade med att vi fick bogseras hem..... inte kul. 

Mogge stackarn har j.....klats med bilen i flera dagar. Beställt grejer, skruvat, fel grejer, lämnat tillbaka, beställt nytt..... suck stön. Just nu har vi bara min bil. Det är krångligt, vi är så beroende av våra bilar, eftersom vi bor där vi bor, jag har ju inte normala arbetstider direkt, och här finns inte ordet, kollektivtrafik. 

Ja... vi får se hur vi syr ihop veckan. Jag jobbar nätter för fullt just nu.

Rasmus började skolterminen med att vara ledig i måndags, de hade planeringsdag på skolan och fritids så Mogge var hemma med honom iaf, det blev som 2 flugor i en smäll  . Ja.... inte kul med krånglande bilar och dyrt. 

 

Det var väl min 2 veckors sammandrag i det stora hela. Ska avrunda här och förbereda inför natt nr 4 av 5.

Avslutar med de 2 sista bilderna....  tyckte denna var lite kul..... Mogge och Mackan hade "operation snustillverkning" och det dög inte med en vanlig bunke och visp, ha ha ha Min mulle meck till man, hämtade hink, cementvisp och skruvdragare från garaget - funkade utmärkt...... snillen spekulerar   

 

 


Och den andra bilden är en gosig bild på Maja sötnos, som sover i allt kaos här hemma   

 

 

 

Ha´de gott, Kram Annso  

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards