Alla inlägg den 26 november 2017

Av Pierre - 26 november 2017 22:05

Hemma igen, efter en fantastisk helg   .

 

Om jag ska ta vid, där jag slutade sist... så var det i onsdags.... såhär såg det ut då....

 

     

Det var bara att ge sig ut och skotta.... Rasmus tyckte iaf att det var mysigt med mycket snö   

 

Det började dessutom att blåsa under em/kvällen och innan läggdax var det storm ute. Under natten lät det som om taket skulle blåsa bort. Vi kollade in nyheterna och insåg att vi naturligtvis valt värsta tänkbara dag att köra bil på, alltså dagen efter. De gick ut med varningar på radion att inte ge sig ut i trafiken om det inte är nödvändigt.....

Ja....kändes väl sådär.... men värsta biten var faktiskt fram till Svall, det övergick till regn och då var det ingen fara. 

Vi har alltså varit i Stockholm över helgen och träffat nära och kära   och naturligtvis firat födelsedagar, ha ha ha.

Efter en del om och men, tog vi oss fram till Cirkus på torsdagskvällen. Det brann tydligen i nån tunnel så det var kaos i kollektivtrafiken .... men vi hann precis till kl 19.00 så vi hade flyt ändå   . 

Har hållt detta hemligt för Mogge i flera månader, att vi skulle på Cirkus och kolla på Thomas Ledin show. Han har varit ovetandes in i det sista, tills vi hoppade in i taxin.... då sa taxiföraren:

- Jaha, ni ska till Cirkus ?

Mogge trodde vi bara skulle ut och äta   . Det vart en lyckad kväll iaf.... och uppskattad. God mat och dryck och en riktigt bra show, säg den som inte kan sjunga med i Ledins låtar ....

 

     

 

Försökte ta bilder under middagen men de blev inte bra, det satt röda lampor i taket som lyste, så alla bilder blev som sagt röda   . Vi blev uppvaktade med tårta lite överraskande efter middagen iaf, och det blev allsång på ja må han leva, ha ha ha.... typiskt syrran, hon har fixat och trixat i smyg  

 

     

 

Chrisse mötte upp oss och tog hand om lillebror den kvällen. Det tyckte Rasmus var spännande, att få mysa med brorsan och sova över hos honom själv.

När vi ändå var barnfri, så passade vi på att gå ut på pub efteråt. Vi hittade en mysig irlänsk pub i gamla stan, som vi hamnande på. Fanns inte en enda ölsort som jag kände igen,   .

 

 

 

Det är iaf hur mysigt som helst att gå genom gamla stan på kvällstid och som nu, i juletid.... Vi kollade även in NK:s julskyltning, jättefint, som i år tydligen var inspirerad av filmen Fanny och Alexander....

 

             

 

Fredag, tog vi sovmorgon sen åkte vi till Chrisse i Kungsängen. Så roligt att få hälsa på honom och jag tror han längtat lite efter oss oxså    . Vi firade hans födelsedag i efterskott, så det blev kaffe, paket och surr under em. Eftersom Chrisse inte är förtjust i tårta, så hade vi bestämt att bjuda ut dem på middag istället. Han fick välja.... då blev det ett Thai/mongolisk ställe. 

 

     

Ja... jisses va gott..... vi höll på att äta ihjäl oss   

Det var väl sista gången vi hälsade på i Kungsängen kan man säga. Chrisse och Jenny har köpt en lägenhet för inte så längesen i Jakobsberg, så de är i startgroparna att flytta. 

Jag har själv inte sett den, bara på bilder. Det kommer nog bli bra för dem. De är nöjda, då är jag nöjd   . 

Det är alltså en flytt på G, såhär i juletider.... men det är bara att gilla läget. Vi kommer att åka ner en sväng till och agera "flyttgubbar".

 

Lördag - Shoppingdag på Mall of Scandinavia....Ja, vad kan jag säga... jävulskt med folk. Hade inget speciellt jag själv skulle ha, men hittade en del julklappar iaf. Roligt att göra lite "fynd" då det var Black friday priser hela helgen. 

 

     

Paus i shoppingriket   

 

Kvällen tog vi det bara lugnt, var rätt så trött i fötterna efter vår shoppingdag. Slappade mest och satt och surrade. Vi bodde väldigt mysigt... Här kommer lite bilder....

 

             

Mogge, som ett barn på julafton  när han öppnar födelsedagspresenter   

 

Söndag - dax att säga "Hejdå" till alla nära och kära och rulla norrut igen. Betydligt bättre väder på väg hem iaf. 

Vi var hemma vid sjutiden på kvällen så vi hann inte göra så mycket mer, än att packa upp, stoppa Rasse i duschen och förbereda inför skoldag.

 

Måndag - gick på nattpass, så jag var ledig mitt över dan. Medans Rasmus var i skolan, åkte jag in till mor. Hade lovat att hjälpa henne byta gardiner och göra adventsfint.

Det vart så fint så... det gick rätt fort, hon vill inte ha så mycket "julgrejer" framme.

 

 

 

Nu är det jul igen....

 

Har själv inte hunnit gjort något hemma.... men förhoppningsvis hinner jag fixa själv under veckan. Just första advent tycker jag är en mysig tid. 

Ja... det var väl vad jag hade för denna gång....jobbar nu, 2 nätter och är ledig 2 nätter, sen tokjobbar jag 6 nätter igen.

Nä.. ska förbereda middag ( har en plommonspäckad karre i ugnen, inte så tokigt, såhär på en tisdag) sen ska jag hämta lilleman på fritis. Ha´de gott där ute...

Kram från Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards