Direktlänk till inlägg 14 augusti 2017

Glimt av havet

Av Pierre - 14 augusti 2017 14:40

God morgon säger jag kl 15 på em   är nyvaken efter nattjobb. Vädret ser ut att vara si sådär, som det mest varit hela sommaren.... vet inte vart den där "ryssvärmen" tog vägen som skulle komma ? Den är inte här iaf.

 

Ja.. vad har veckan bjudit på då.....

Hade en lunchdate med syrran på stan i början på veckan.... det är alltid mysigt, vi åt tacobuffe

 

 

 

Sen åkte vi och gjorde den sedvanliga mathandlingen, åt oss själva och åt mor. Hann med en kaffestund hos mor, innan det var dax att åka till hospitalet, för ett kvällspass.

Tillbaka till verkligheten igen.... nu är det slut på semester   och Rasse har börjat på fritis igen.

 

Vi har varit ute och cyklat en kväll, eller Rasmus cyklade och jag gick med kängorna, broarna runt här i byn. Det var en fin kväll och skönt att komma ut när man har jobbat hela dan.

 

   

Vi somnade gott den kvällen, efteråt   .

 

 

I torsdags hade jag en ledig dag, innan jag skulle gå på nattpassen. Hade halvlovat si att vi skulle hitta på nått tillsammans. Det var ganska bra väder den dagen, så det blev en utflykt ut till Höga kusten.

Vi hade verkligen en mysig heldag.

Först åkte vi till Rotsidan.... det är bara mysigt att gå där, bland alla klippor. Vi hade packat med oss matsäck, grillad kyckling och potatissallad, som vi mumsade på vid havet.... en sån dag, kan man ju låssas att man fortfarande har semester, ha ha ha   

 

                 

 

Rasmus var såklart badsugen, men det är inte så barnvänligt just där..... så vi fortsatte vår tripp till Bönhamn.

Där är det oxså så mysigt, bara att gå omkring bland båtar och fiskebodar. Det finns en liten badvik där, så Rasmus fick plaska tillslut. Jag var inte så sugen att hoppa i, badtemperaturen tilltalade inte mig, om man säger så....syrran och jag nöjde oss med att doppa fötterna och sitta på bryggan   och drömma lite.... skulle inte ha nått emot att äga en sjöbod här.... fast prisklassen på dessa, passar inte riktigt min börs, det är bara att sluta drömma, ha ha ha.

Lite bilder fr Bönhamn...

 

                   


Havet suger säger dom..... kan nog stämma. Var bara tvungen att ta en bild på Rasmus i bilen,  när vi var på väg hem.... ha ha ha

Han var helt slut, efter en dag vid havet......kolla in brillorna   

 

 

 

Fredag ( var jag ledig på dan, innan jag gick ut på nattpass). Vi var bara hemmavid, tvättade undan lite, målade några brädor igen och tog det allmänt lugnt på altanen. 

Mogge har haft sin sista semestervecka denna vecka. Den har han i princip tillbringat med min bil. Han har gjort en marathon skruvning med den. Vi har gått och gruvat för att ta tag i det, men... nu fanns det ingen återvändo... just do it   . 

Dessutom har han snickrat ihop ett cykelställ   jag har gått och klagat hela sommaren att våra cyklar flyttas och står överallt, vi måste ha ett cykelställ !! Jag skulle äntligen köpa ett på Jula, när vi var i Svall förra veckan men.... nej... Mogge ska bygga ett.... Jaha... varför inte bara köpa ett, enkelt och klart. Ibland är det frustrerande att bo med min "Mulle meck" ha ha ha,    men.... jag ska inte klaga, det vart ett jättefint ställ iaf, äntligen ordning och reda på cyklarna   . 

 

Ja... sen har jag mest jobbat och sovit.

Mogge och Rasmus var med på " cykelloppet", broarna runt här i byn i lördags, medans jag sov. Vet inte exakt hur långt det är.... men över milen iaf, 1 - 1,5 mil. De var nog allt lite mör i knopp och kropp efteråt ;) för här finns det inga släta och raka vägar, ha ha ha, Det är upp och ner för nipor längs älven. Bra kämpat   .

 

I söndags klev jag upp lite tidigare.... vi åkte till Mogges föräldrar och hämtade hem min bil ( Mogge har skruvat där, på Jannes smörjbrygga). När jag ändå var vaken mitt på ljusa dan såå.... varför inte plocka lite mer hallon.

Det var så skönt att bara vara ute, få lite sol och ljus.

 

 

 

Det vart såklart en stunds kaffedrickning, innan vi fick bråttom hem. Rasmus var hos en kompis och skulle hämtas, åt lite mat snabbt, in i duschen och i väg på nattjobb igen. 

Ja... det kommer alltid surt efteråt, när man sovit för lite .....  ungefär så, kände jag mig framåt 04 - 05 tiden.

Inga problem att somna på måndagmorgon, om jag säger så. 

 

Idag (måndag) har jag som sagt sovit som en stock, tror de skulle kunna släppa en bomb utanför, utan att jag vaknar, ha ha ha

Mogge har jobbat och Rasse har varit på fritis. Efter middagsstök, åkte vi till Peter och Carina i selsjön. 

Gudfar Peter, fyllde år       Grattis Grattis på bemärkelsedagen. Alltid trevligt med gofika och surr.

 

Ja.. så vart den veckan.....

Lovade förra gången att jag skulle ta en bild på köksön som Mogge byggt.

 

 

 

Perfekt med förvaring och arbetsyta, vilket har varit mitt önskemål. Den har 8 stora lådor, där jag kan ha köksmaskiner och dyl. som inte används så ofta men man vill ändå ha dem lättillgänglig + allt annat. Ja det blir nog inga problem att fylla dem   . Vi är nöjda iaf.

 

Nä hörrni, nu har jag inget mer att berätta för denna gång. Avslutar med några  badbilder från veckan. Inte på mig tack och lov, ha ha ha

 

   

Gokillar   

Ha de gott kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards