Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

skidor och semlor

Av Pierre - 28 februari 2017 08:02

Det snöar "lapphandskar" i dag   ...

 

Ska inte klaga längre över den snöfattiga vintern, för denna vecka har vi fått mycket snö. Roligt om det får vara kvar, eftersom kidsen här uppe har sportlov nästa vecka.

Jaa.... vad har hänt här.... inget extraordinärt.... som jag skrev förra gången var Rasmus hemma och förkyld.

Vi fick pyzzla på inne, vi bakade tillsammans, det tycker han är skoj, inget märkvärdigt... citronsockerkaka och vi bakade egen pizza till middag, tittade på film, tv spel, en del legobygge, räknade lite matte, gjorde läsläxa, vila i soffan och spelade spel...

 

   

 

Jag "suger" på Uno tydligen, ha ha ha......

 

Torsdag, fredag fick han gå på skolan igen.

Jag var till mor en sväng i torsdags medans han var i skolan. Det vräkte ner snö och blåste...phu... insåg att jag hade en heldel att skotta, när jag kommer hem. Mogge jobbade till 21.00, de skulle ha inspirationskväll på jobbet så.... Annso åker på snöskottning... gissa om jag vart glad, när jag såg att vår kära granne hade varit ute med traktorn och skottat åt oss..... Tusen Tack   

Det blev bara lite "finskottning" för mig efteråt och lilleman hjälpte glatt till....

 

     

 

Rasmus fick kompisbesök sen....

Valter och hans familj hade sportlov, så de passade på att träffas lite... skoj för grabbarna...

De byggde lego och spelade tv spel ( med lego såklart) "legonördar" ha ha ha....

Jag gjorde korvstroganof och ris till middag åt dom, Rasmus äter korv, men det är ingen "storfavorit" direkt ( om det inte är bullens korv) dom älskar han. Tänkte att det ska bli intressant, om han säger nått.....

Nä.... Valter åt glatt och Rasmus åt glatt, till min förvåning...... kompistrycket spelar bevisligen roll. Skulle det bara vara vi som åt, skulle det "knorras" vid matbordet och kompromisskungen framträda   .

De hade en skojig em/kväll iaf....

 

 

Fredag, var vi på After Work på Hallstaberget, mysigt..... vi åt och drack gott, tills paltkoman slog till   .

 

Lördag.... fantastisk vår/vinterdag.... strålande sol och några minus grader, en sån dag man vill vara ute, åka skidor, grilla korv, åka skoter..... men Mogge hade "jobbarlördag" trist och jag var mer eller mindre tvungen att åka med Rasmus till Smart eyes och prova ut nya glasögon ( när han är ledig fr skolan) .

Syrran hängde med, det tyckte hon var kul, att få en shoppingdag med oss. Vi fick iaf en trevlig dag på Birsta, fast jag hellre hade velat vara ute.. hemma. 

 Det tog sin lilla tid hos optikern, men tillslut hittade vi ett par som nog blir bra för honom.

De hade 70% rea på XXL så jag var ju tvungen att "kolla" där oxså ..... 

Ja... det slutade med en stor kasse... hittade en fin vårjacka och stövlar åt Rasmus + lite annat... jag kände mig mycket nöjd... ha ha ha.

Lunch paus i shoppingriket....

 

   

 

Hittade en matta till vardagsrummet oxså på Ikea.... så, vi kom hem med lite ditt och datt. Skyndade mig att inta viloläge en stund för jag skulle ut och jobba natt på kvällen sen.

Söndag, sov jag hela dan.... Rasmus och Mogge hade varit ute och åkt skoter...... lite avis var jag    vi hade en kille som var mycket nöjd iaf. Han har längtat efter skoteråkning   .

På kvällen fick vi kaffebesök av Peter och Carina, alltid trevligt.... vi surrade och Rasmus räknade lite matte med Carina. hon tycker det är så roligt, fast Rasmus var väl inte lika överförtjust ha ha ha...... tufft att ha en gudmor som är mattelärare   . Jaa.... sen åkte jag iväg på nattjobb.

 

Måndag, sov jag igen och stökade undan mathandling både till mor och till oss själva... bra pyssel när man vakar av.

Vi var trötta alla tre, så det blev natt tidigt i vårat hus.

 

Idag tisdag, är jag ledig, har inga större planer.... vi ska iaf på skidkväll i kväll, det är skoj. Nu har det ju snöat så pass mycket, att de kan öppna skidspåren igen   . Efteråt bjuder idrottsföreningen på kaffe, saft och semlor.... inte så dumt, det är ju fettisdag idag. Hade tänkt baka eller köpa semlor idag men det får räcka med en semla efter skidåkningen ikväll.

Jobbar en del nu i veckan, men det är självvalt, ville trycka ihop arbetspass så jag kan vara lite ledig med Rasmus under sportlovet sen. Han får vara på fritis 2 dagar under lovet iaf, bätte än så fick jag inte till det......

Nä.... nu ska jag försöka göra lite nytta och ta tag i tvätten, ha´de... kram Annso   .

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards