Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Pierre - 13 februari 2017 20:22

Jahapp... dax för en liten uppdatering igen...

Om jag ska ta vid där jag slutade sist, så var det i tisdags..... då jobbade jag ett dagpass, sen på kvällen åkte vi på skridskokväll, här i byn.

Vi var ju på skidkväll veckan innan, men tyvär är spåren inte ok nu p.g.a för lite snö .... så det blev skridskokväll istället. Skridskobanan var fortfarande kanonbra   .

Rasmus tyckte det var skitskoj, speciellt när de äldre spelade hockey med dem.... Trodde aldrig jag skulle få hem honom på kvällen. Mina fötter hade frysit till isklumpar, det var nämligen - 16 grader. Ändå gick jag in och värmde mig i mellanåt, Nästa gång ska jag dra på mig skoterskorna !!

 

     

En mysig kväll, men kallt !!

Efteråt var det gott att åka hem och göra varm choklad till kvällsfika, och Rasmus somnade gott på kvällen  Onsdag var en ledig dag, var bara hemma och pyzzlade på och på kvällen åkte vi på karateträning, medans han "karatade" så svängde vi in till Mats och lotta och drack kaffe och surrade en stund, alltid trevligt   .

 

 Torsdag - gick på nattpass.... var ledig mitt över dagen, så jag hade en lunchdate med syrran. Vi har inte träffats på ett tag, vi har båda varit upptagen på varsitt håll.

Eftersom hon ställde upp och var barnvakt en hel del medans Mogge fyllde 50, så hade vi en deal.... Jag ska bjuda henne på lunch och vi ska gå på bio tillsammans   . Lovat är lovat..... nu var det dax.

 

 

Mmmm... vi njöt av varje tugga, ha ha ha

Sen hade jag såklart bokat biobiljetter, men eftersom jag jobbat natt i helgen, så sköt jag fram det till onsdag. Vi ska se fifty shades darker, hade medvetet väntat in med " vår deal" tills den hade premiär, vi såg 1:an i lag så det passade perfekt att vi ser 2: an i lag oxså   .

Ja, sen har jag jobbat hela helgen, var förbi alla ljusen vid sjukhuset.....

Så sorgligt så sorgligt.....

 

Det har väl inte ungått någon vad som pågår på Sollefteå sjukhus   .

 

 Mogge jobbade lördan oxså, då var Rasmus hos sin kompis Teo, så det löste sig fint med barnpassning. Han har varit sugen att leka med nån kompis hela veckan. Nu fick han leka med Teo både torsdag och lördag, han var såklart supernöjd !

Mindre nöjd var han när han kom hem... Jag var tvungen att ta kort på honom    naturligtvis måste pappa såga precis brevid honom, när han spelar tv spel.

Försvarets hörselkåpor på...

 

   

 

Här håller Mogge på att såga upp en bit av golvet, där har vi lagt klinkers nu ( gråa stenplattor) för att kunna installera tillbaka braskaminen. Det ska bli gott att kunna elda där igen.

 

Söndag, sov jag såklart. Grabbarna var på badhuset under tiden, de verkade ha haft en mysig dag tillsammans   .

På kvällen dök Peter och Carina upp, det blev kaffe och surr tills det var dax för mig att åka till hospitalet.

 

Ja.. . Härliga måndag... sov jag halva dan, seg som tusan åkte jag in till stan på em och stökade bort mathandling både för mig och till min mor. Sen var det bara det vardagliga, hämta på fritis, middag, läxläsning, det vart en tidig kväll, vi var alla sega och trötta.

 

Idag är det tisdag (igen) och alla hjärtans dag.

Har varit till mor på fm medans Rasmus var i skolan. Vi fikade lite gott och hon fick en alla hjärtans dag

present   .

Var hemma lagomt till skolbussen. Det har varit en fantastik "vårdag" idag, strålande sol och varmt. Vi gjorde lite fika och gick till vår pulkbacke, vi får passa på medans det finns nån snö kvar.

 

         

 

En härlig em, som inte slutade så bra.

Jag tog e mot mig med handen eller tummen ska jag väl säga i pulkbacken....... Sat......an, det var obra. Det gjorde så ont att jag blev nästan illamående. Så går det när kärringar ska vara i pulkbacken   .

Nu är jag svullen och blå runt tummen och ont som attan, som tur är, är det höger hand, jag är ju vänsterhänt .... alltid nått.

Vi får se om det blir bättre till imorgon.

 Iaf har vi firat lite alla   dag under kvällen. Som tur var, blev jag bjuden på middag av min make, hade nog inte kunna fixa middag med min tumme just nu ....

         

 

En mysig kväll med mina pojkar, trots "tummont"   

Ha de gott, Kram fr Annso 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards