Alla inlägg den 26 september 2016

Av Pierre - 26 september 2016 11:00

Hej, ännu en vecka har passerat....

Började med att vaka av i måndagsmorse och var ledig 2 dagar, skönt   . Har sovit och unnat mig att gå till frissan. Det var välbehövligt, skönt att få till en frisyr igen, klippte bort en hel del och färgade håret.

 

Snart är det min tur....


 


Sen hjälpte jag mor med lite mathandling i vanlig ordning och stökade undan vår egen mathandling i samma veva.

Onsdag, var Mogge ledig.

Det stod tapetsering på agendan den dan   

 


Våran fondvägg, i en del av köket och fortsätter in i vardagsrummet! Det blir så ljust och fint, nu kan jag inte fatta att vi haft det gröna och mörka, ha ha ha

Medans mogge tapetserade, var jag ute på gården och tömde krukor och plockade hit och dit här hemma   .

Senare på kvällen var det dax för karateträning för Rasmus inne i stan, och Vips.... så var den ledigheten slut.

Torsdag och fredag jobbade jag 2 dagskift.

 

Hade tänkt ut fredan så bra men .... inget blir som man tänkt sig.... varför ska nånting gå lätt... ha ha ha

Jobbade som sagt ett dagpass, tanken var att jag skulle stanna kvar i stan, åka till mamma, duscha och göra mig i ordning där, inför kvällens festligheter, men....

Mogge hade "stängning" hela veckan, vilket innebär att han slutar kl 18.00 och brukar vara hemma vid 18.45 tiden.... skit, vem ska hämta på fritis då !?!

Det var bara att blåsa hem (3 mil) , hämta på fritis, åka hem och duscha o byta om. Rasmus ville åka till en kompis och leka... jaha... jag hade tänkt att släppa av honom hos pappa i stan, men NEJ.... skjutsade upp honom till Näsåker till kompisen och järnet till stan igen och upp till Hallstaberget innan kl 18.00 phu.... Jag hann precis på det berömda.... Det är ju tur att man inte behöver stå i 2 tim och sminka sig ;)

Det är liksom inte "barra" att komma ut på krogen, ha ha ha   

Denna utsikt kan man aldrig få nog av där uppe..... och vårt "omstridda" sjukhus


   


God mat, goa arbetskollegor, firade några födelsedagar, pensionsavgångar och några som slutat hos oss.

En jättetrevlig kväll hade vi iaf   .

 

Lördag, hade vi skogsutflykt, när Mogge kom hem från jobbet. Vi kombinerade lite nytta med nöje. Brukar alltid plantera små granar i krukor under vintern och ha lite granris här och var.

Vi grillade korv och letade fina granar, det tycker Rasmus är mysigt   .


       


Jag vågar inte bege mig ut själv, det är älgjakt fortfarande på helgerna här uppe, och jag är skraj för björn ( det finns det gott om, i dessa trakter oxså). Varken älg eller björn fick vi se (som tur var ) utan det blev bara en mysig utflykt med 2 busgrabbar   .

   

På kvällen fick vi fikabesök av våra grannar Kent och Jeanette, alltid trevligt att "kaffesurra" en stund   .

 

Söndag, hemmapyzzel på fm och födelsedagsuppvaktning på em. av en kompis. Det var fantastiskt väder, så vi satt ute på altanen hos dem och fikade, otroligt, det kändes som en sommardag   .

Söndagkväll fick vi fikabesök igen ;) Det var Carina och Peter som kom på lite kaffe och surr   , mycket fika blev det den dan, men vad gör det med goa vänner ;)

Och vips... så var den helgen slut!

 

Idag är det måndag, har stökat på lite här hemma under fm, hämtade sen upp Rasmus efter skolan. nu var hans tur att åka till frissan, det var oxså välbehövligt   .

Nyklippt och fin....


 


Efter det var det dax att åka hem och ladda inför kommande nattpass.... ja ungefär så.... har veckan rullat på.


Tänkte jag skulle avsluta med en vacker himmel (i söndagskväll), var bara tvungen att gå ut och ta ett kort.


 

Häftigt och vackert !


Ha de gott alla vänner, kram fr Annso

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards