Alla inlägg den 5 september 2016

Av Pierre - 5 september 2016 13:43

Godagens... är nyuppstigen efter nattpass, skulle behöva sova några timmar till, men..... ibland blir det inte som man har tänkt sig. I morse när jag kom hem från jobbet, låg det en febrig kille i soffan.

Jaha... Mogge stannade hemma under fm så jag fick sova, men nu på em, var han tvungen att åka på jobbet, för han har stängningen denna vecka. Det är bara att gilla läget....med en del kaffe ska jag nog hålla mig vaken   .

Ja.... vad har veckan annars bjudit på.....

 

Började måndagen med ledig fm och strömlöst...igen.... :/ fråga mig inte varför ? suck..... men vad passar bättre än att knyta på sig gympaskorna och gå ut och gå. det var en härlig morgon iaf, med höst i luften.

Lite bilder från min promenad väg....

 

     

Ska väl erkänna att lite ont/träningsvärk fick jag i min fot. Får som påminna mig själv att belasta foten rakt och inte på "utsidan" som jag gjorde med gips. Behöver träna att gå riktigt helt enkelt ;)

Efter min promenad hade strömmen kommit tillbaka, perfekt   , kunde fixa lite lunch och hoppa i duschen sen var det dax att åka och jobba.

 

Tisdag, hade jag samma sak igen, ledig på fm och jobb på em. Var uppe tidigt och skickade i väg Rasmus med skolbussen sen blåste jag in till stan och hämtade upp min mor. Hon hade tid på vårdcentralen kl 09.00, så där blev jag sittandes i väntrummet i en evighet   . Tänkte i mitt stilla sinne att jag får nog hjälpa den där stackars människan som sitter och tar prover på allt och alla, och beta av väntetiden... ha ha ha

Vi hann iaf åka och stöka undan mathandling o.s.v innan det var dax för arbetspass igen.

 

Onsdag, jobbade jag dagpass, sen var det järnet och hämta Rasmus på fritis, värma lite mat och iväg på träning.

 

Rasmus har börjat med barnkarate, det var andra gången nu... Lite kul att han får prova på....

Snart är ju fotbolls säsongen över, så det är kul om han hittar något annan aktivitet under resten av året.

Han har ju gått på barngympa i några år, men nu är han för stor för den. 

Rasse är en liten "fegis", så det är lite svårt att hitta nått som "passar" honom. 

Verkar som om han tycker detta är kul iaf...... min nyblivna karatekille   

 

         

 

 

Ja... vad har mer hänt....

Det har varit tandläkarbesök, sista omgången med inplastning av hans tänder, nu ska vi väl inte behöva gå dit på nått år. 

Haft kompisbesök efter skolan : )


 

Fullt ös i studsmattan   

Under tiden rensade jag mina stackars jordgubbslådor som har blivit lämnad åt sitt öde.... nu har jag planterat alla skott de skjutit, rensat ogräs, tagit bort nätet, fyllt på ny jord som var över och skördat det sista i grönsakslådan, var riktigt nöjd med mig själv   .

 

Jag tog fram mina hallon och blåbär ur frysen och kokade en "storstöpa" med drottningssylt, gott

Det vart ganska mycket, så......  det ska nog räcka ett tag ;)

 

   

 

Ihelgen har jag jobbat natt ( och gör fortfarande) ... 

Farfar Janne var här under lördagen och hjälpte Mogge med fönsterbyte medans jag har sovit. 

Vaknade på em och fick två hårt arbetande "gubbar" på bild, ha ha 

 

   

Farfars fina bil på vår uppfart   

 

Ja, nu är vardagsrumsfönstren på plats, nu ska de kläs in och målas både invändigt och utvändigt och förhoppningsvis nya fina blombrädor så småningom.

Det är mer jobb än man tror, att byta fönster. Till veckan kommer nog köksfönstret oxså, det var längre leveranstid på det.

Försöker ha skygglappar på, att mitt hem är min brädgård just nu.... Håll ut.....

 

Så här vackert är det i vardagsrummet just nu....

 

 

 

Söndag, sov jag som sagt och Mogge fick ombesörja fotbollen på Risön under tiden. 2 matcher spelades, en vinst och en förlust.

På kvällen var vi en sväng till Peter och Carina för kaffe och surr, innan jag skulle iväg på jobb. Faktiskt redan då sa Rasmus att han var trött och frös. Febern var nog på G redan då   .

 

Ja, och idag blev det som det blev.... han ligger brevid mig i soffan och tittar på film just nu. Ska strax börja steka en hög med pannkakor, middagsönskemål från sonen :) och hans snälla mor gör det såklart   .

Då får jag premiärsmaka drottningsylten... mmmm....


Det var väl i stora drag vad som hänt hos mig.... nu ska jag vispa ihop pannkakasmet, ha de gott vänner 

Kram fr Annso

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards