Alla inlägg den 12 september 2016

Seg

Av Pierre - 12 september 2016 17:49

Trött och "segos" är väl en bra sammanfattning hur jag känner mig just nu :/ ingen energi...

Inget spännande har jag att berätta om veckan heller.... bara vanliga vardagsgrejer... men så är det ju ibland ;)

Började ju så fint med en sjuk gosse hemma, jag behövde aldrig "vabba". Vi löste det så smidigt att jag jobbade natt. Mogge var hemma på fm, så jag fick sova, sen åkte han och jobbade på em, och jag fick kliva upp lite tidigare då.


Rasmus var sådär lagomt glad att han inte fick åka på träning i veckan, men är man sjuk, så är man sjuk :/

Istället har vi tagit det lugnt med detta ....

 

 

 

Torsdag, vakade jag av efter 6 nätter. Medans jag sov, var mina pojkar här....

 

 

Dax igen.... och precis som vi misstänkte, behöver Rasmus nya glasögon igen  

Han är ett riktigt blindstyre ;)))

Tack och hej, ett nytt glasögonrecept för tredje gången. Nu ska han bli kallad 1 gång i halvåret istället, om det nu ska bli nått bättre med det ? Synen är som den är, på grabben.

 

Fredag, var jag riktigt trött (igen) skickade iväg Rasmus med skolbussen på morgonen sen somnade jag sittandes i fotöljen, ha ha ha, sov förbi nyhetsmorgon och vaknade så precis till "kungadopet" på tv. Jag vart sittandes kvar och tittade på det, innan jag piggnade till. Tänkte i mitt stilla sinne.... är det "tantvarning" när jag sitter och titta på detta   .

Livgardet var vakt under dopet...

 

 

 

Spanade extra om jag skulle få syn på stora sonen, men han pluggar ju just nu, så han var inte där.

Ja,... efter det fick jag lite energi och började baka :)

 

   

Gjorde syltkakor och gottekaka, var så nöjd med mig själv   var ganska precis färdig, då Rasmus kom hem med skolbussen. De hade varit ute på skogsutflykt och var så bedrövad att han glömt sin hink med bär på skolgården.

- Ja men vi tar en cykeltur gubben och hämtar den, en liten tripp på 8 km fram och tillbaka.

Så det gjorde vi ....

 

   

Det gjorde mig gott att komma ut och röra på mig   .

På kvällen hade vi tänkt att grilla men... det började spöregna :( .......vi fick kasta om våra middagsplaner. Det blev

kyckling istället, sprättade upp en vinflaska och myste inne på altanen, inte så illa heller   .

 

Lördag, Mogge hade jobbarhelg. Jag har mest varit hemma och grejat på, bäddat rent i sängarna, tvättat, städat sovrummen, Rasmus hade en kompis på besök, skoj 

 

Det var soligt och fint ute, så vi tog grillkväll på lördag istället.... gott...

 

 

 

Nu har jag skrubbat ren grillen och ställt undan den i boden för i år, ett riktigt "skitgöra".

 

Söndag, jobbade jag kvällspass (13.30 - 21.30) Fick "lämna in" Rasmus på XL bygg hos Mogge (som stängde kl 14), han var nöjd att sitta där och rita tills pappa slutade, eftersom de skulle på bio sen, och se "Hitta Doris". Något han såg framemot   . Skulle själv vilja se den, Hitta Nemo (del 1) har vi ju sett typ tusen gånger, det har varit en favorit disneyfilm.

 

Vi har suttit flera kvällar och övat på ord, den första läxan har kommit   Han tycker det är jättekul och spännande med läxa.. ha ha ha, vi får väl se hur länge det varar..... men.... det är väl bara att uppmuntra, så länge han tycker det.

 

 

 

Drickyougurt och läxläsning!

 Här hemma målas det väggar för fullt.... allt grönt blir vitt   

och en ny köksmöbel har kommit till.....

 

   

 

Det var inte meningen att vi skulle köpa köksmöbel redan nu, men..... för det priset så, var det bara att slå till. 

6 stolar, bord med iläggskiva, perfekt för oss, med möjlighet att göra "långbord". 

Vårt gamla köksbord tackar för sig, efter lång och trogen tjänst !

 

Det har redan hunnit blivit en ny vecka.... har lite ditt och datt inbokat.... föräldrarmöte på skolan, jobb, fotboll till helgen m.m

Ha de gott alla vänner, kram fr Annso   

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards