Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

veckans uppdatering

Av Pierre - 22 februari 2016 18:58

Ännu en vecka har passerat...... sitter i soffan med en dunderförkyld kille. Det kallas väl "vaburari" inte för inte....

Han har varit hemma från skolan idag, som tur var så vakade jag av i morse och är ledig.... men inte så länge (ska jobba på onsdag igen) vi får se om han hinner krya på sig.

Annars har veckan gått i en rasande fart. Har jobbat i vanlig ordning och var ledig 2 dagar mitt i veckan + jobbarhelg igen.

 

Under ledigheten har vi haft fullt upp med diverse....

En dag var jag sällskapsdam åt Mogge, han var ner till Svall och provade ut nya glasögon. Därefter vart det lite shopping på Ikea m.m

Vi ska göra iorning vår skrubb i hallen, vi köpte en hylla, konsoller, skoställ m.m för att göra plats för skoterhjälmar, skoterskor/kläder. Sen slank det med lite annat oxså..... nya tallrikar, köksklocka m.m

Vi var nöjda med inköpen   .

Sen har det varit barngympa, veckohandling med min mor, utvecklingsamtal på skolan och röntgenbesök....

 

 

Tycker ju det är så kul att vara på sjukhuset på min lediga tid....  .

P.g.a allt detta fanns det bara tid över till ETT besök på gymmet denna vecka..... men men, så är det, ibland kommer viktigare saker i mellan. Nya tag denna vecka   .

 

Fredag, skulle jag gå på nattpass igen, så jag var ledig mitt över dan. Det var riktigt härligt väder ute. 

Tanken var att åka och klippa håret på Rasmus efter skolan men.... 

Vi omfördelade våra helgplaner. Fredagar slutar de kl 12 så Rasmus fick välja om vi skulle åka skidor eller skoterutflykt..........valet vart inte svårt.....SKOTERUTFLYKT såklart :)

Vi hade en härlig dag/em och avslutade med ett spontanbesök i selsjön hos Peter och Carina för kaffe och surr.

 

         

Tankade energi inför jobbarhelg   .

 

Lördag - sov hela dan medans Mogge fick ombesörja frisörbesök med Rasmus, det var välbehövligt, hans hår växer som ogräs. Nu är han nyklippt och fin i håret (ett tag) igen ;)

Mitt lördagsnöje :)

 

Fleråriga smultronplantor, nu får vi hoppas att det blir lite plant av detta, vore skoj, ska försöka vårda dem ömt.

Därefter blev det tacomiddag och iväg på jobb igen.

 

Söndag - sov hela dan. Rasmus skulle äntligen få leka med sin kompis Valter, som han har väntat. De har sportlov och varit här uppe på besök. 

Tror han hade haft en skojig dag, medans jag sov   . Nu har vi iaf fixat så att de kan få "skypa" med varann, skoj för grabbarna :) och skoj att de kan fortsätta hålla kontakt fastän de flyttat, han saknar sin kompis

Valter   .

När jag vaknade stod Mogge för middan...

Kebabtårta och sallad

 

Aldrig ätit tidigare men det var gott, det får han nog göra fler gånger   .

 

 Idag måndag, har jag sovit halva dagen, tanken var att göra ett pass på trampmaskinen i em, men jag har varit hemma och pyzzlat om sonen istället, nu har jag dränkt honom i hostmedicin inför kvällen, ha ha ha...... nätterna är alltid värst, hoppas vi får sova.

 

Avslutar med våra skapelser på gården, perfekt kramsnö i helgen :))

   

 

Ha de gott vänner kram från Annso

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards