Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Pierre - 14 februari 2016 22:24

 Önskar alla en fin alla   dag.

Själva är vi så romantiska att vi jobbat båda två   . Vi har bara hunnit säga hej och hejdå åt varann i helgen.

Jag jobbade kvällspass (14.30 - 21.30) så Rasmus och jag dukade fram lite gosaker efter lunchen och firade innan jag skulle iväg och jobba och Mogge skulle kliva upp efter nattjobb.

   

 

En köpt jordgubbstårta fick det bli, ingen bakning när det är jobbarhelg för mig ;) men den var faktiskt god :)

Rasmuskillen hade gjort ett halsband åt mig   

 

Jag lovade att ha på mig den, hela dan på jobbet och det hade jag såklart   

När jag kom hem på kvällen och Mogge åkt iväg på jobb, hittade jag detta på köksbortet,,,,,,

 

 

Jag tycker om tulpaner, de är enkla och vackra   . På tal om det, så har jag sagt flera ggr att jag skulle vilja åka till Backsjön (vilket inte ligger så långt härifrån) på tulpanfestivalen de ordnar varje år.... men har jag lyckats komma iväg.... nej. Kanske i år då......

Det är ganska fantastiskt, 2 holländare som bor där och har gigantisk tulpanodling mitt ute i "ingenstans" som i Holland.  Holland lär jag väl aldrig komma till och se "tulpanhavet" om våren, men Backsjön ligger för tusan bara några mil härifrån   . 

Ja...... nu vart det ett sidospår........ tillbaka till alla hjärtans dag..... vi ska faktiskt ha en "myshelg" lite längre fram istället, det är bokat och klart, något vi ser framemot   .

Vad har annars hänt i veckan......

Mest jobb faktiskt, jobbade måndag - tisdag. Tisdag var det "semeldagen" något vi firade både på jobbet och hemma ;)

 

Rasmus gillade dom inte..... han tycker inte om mandelmassan. Bakade egna förut när storpojkarna var små, de tyckte inte heller om mandelmassa, så då gjorde jag special med vaniljkräm istället. får kanske göra det nästa år till Rasmus oxså   .

Onsdag - torsdag var jag ledig. 

Vad gjorde jag då?..... tränade när Rasmus var på förskolan, sen hämtade jag upp honom på vägen hem. De kom med buss, då de varit på teater/musikuppträdande, det var spännande såklart.

På kvällen var vi på barngympan.

Torsdag - var jag till mor och hjälpte henne med diverse och så var vi och veckohandlade mat i vanlig ordning och avslutade med kaffe och surr hos henne.

På kvällen var Rasmus och jag till bibblan här i byn på sagostund. Trodde först att han inte ville, men det ville han. Tror han tyckte det var mysigt, de satt på filtar och tände ljuslykta och satt som "ljus" och lyssnade. Jag blev rent förvånad   . Efteråt fick de låna böcker, skoj för kidsen. 

De ska ha några tillfällen till under våren, så jag hoppas vi har möjlighet att vara med på dem.

Fredag, jobbade jag ett dagpass . Mogge var hos Sacharias och fixade filtret på min bil, som vi fick anmärkning på, på besiktningen.... man tackar gubben   , sen fick han sova i lugn och ro innan nattpass, medans vi sjöng och pyzzlade på Smyrna under kvällen.


Lördag - Snön hade vräkt ner.... jahapp det var bara ut och skotta, det tog sin tid ska jag säga. Tog hjälp av "barnarbete"....

 

 

Vilket kanske inte var så klokt, Rasmus lille, man ska skyffla bort snön, inte samla ihop allt i en hög mitt framför bron. Åh vad pappa ska bli glad när han vaknar........ vi har skottat   .

 

 

Så det blev dubbelarbete för mamma Annso, men.... vi fick frisk luft iaf och Rasmus tröttnade på snöskottningen efter ett tag och lekte i snön, medans jag fick börja om.

Därefter vart det lunch och in i duschen, innan kvällsjobb på hospitalet väntade.

 

Söndag då....... Vi åkte iväg och åkte lite skridskor på Riffen medans pappa sov. Letade fram Chrisses gamla hockeygrejer, skoj tyckte Rasmus   och skönt ute .

 

 

Sen åkte vi hem för lunch igen och lite alla hjärtansdagfika, innan det var dax att åka till hospitalet igen, för ännu ett kvällspass.


Ja och nu har det hunnit blivit måndag, och jag har avverkat ett dagpass + ett träningspass.

Har varit duktig tycker jag själv, var iväg 3 ggr förra veckan och nya tag denna vecka.

 

 

Ikväll blir det en slö och slappkväll i soffan, är ganska trött så det blir nog en tidig kväll, ska dessutom upp i ottan imorgon och avverka ett 13 timmarspass på Iva, så det blir inte till att sitta framför datorn halva natten   .

Ja, det var väl vad jag hade för denna gång.

Ha´de gott kära vänner kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards