Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Julen -15

Av Pierre - 28 december 2015 12:39

God fortsättning.....

Jaha...då var julen över, den kom och gick lika snabbt   .  Idag är det måndag, - 19 grader ute, friskt kan man säga, eldar på i braskaminen, mysigt när det är kalla dagar. Rasmus har sin kompis Valter här på besök, de bygger lego på övervåningen, gokillar

 

Valter med familj är här över jul och nyår så de passar på att leka med varann, så mycket som går. Annars började vi morgonen med slammbilen eller " bajsbilen" som Rasmus säger, ha ha ha  nice...

Är det nångång man inte vill ha problem och stopp i avloppen så är det väl över jul...... men men.... vad har man för alternativ, det är bara att slanta upp 2800 spänn och be han komma fort som tusan   .

 

Julen har annars varit bra, mys med nära och kära, här kommer en liten inblick i vårt julfirande:

Vi brukar alltid åka till kyrkogården mitt idan och tända ljus...

 

Det är fint med alla ljus och mycket folk där.

Sen åker vi hem för att invänta  Kalle Anka på tvn.

 

Det var någon som tyckte det var jobbigt att vänta på tomten och var orolig att han inte skulle få mest med paket   .

tillslut hittade tomten till Sorte oxså....

   

   


På kvällen åt vi julmat så jag tror alla hamnade i paltkoma :) och hade soffhäng till "tomten är far till alla barnen".  Vi spelade julklappsspel oxså, det blir en massa tok och skratt   .....

 

Juldagen - var vi ute en stund och plockade ihop allt som blåst bort i stormen under natten, så fick Rasmus åka lite i pulkbacken. 

Tok framför kameran ;)

 

Sen tog vi det lugnt med spel och risa´la malta   

 

   

 

På kvällen skjutsade vi hem min mor och Chrisse skulle på Hallstaberget på återvändarfesten, resten av oss tog det lugnt med film och mys tillsammans :)

 

Annandagen - åkte vi hela gänget på spa.... en riktig mysig em/kväll på Hallstaberget. Åt gott och badade i flera timmar, var tveksam att ta med Rasmus på detta, men jag tror han hade det lika gott som oss och skötte sig finfint   .

     

 

Detta skulle man göra lite oftare.. "because I´m worth it".... ha ha ha

och utsikten över Sollefteå "by night" går inte av för hacke därifrån. Vi mådde gott och var sådär lagomt mosig när vi kom hem. Några kompisar till Chrisse kom förbi på kvällen här hemma, så vi la oss ganska tidigt så de fick vara ifred, vi kollade på Sällskapsresan som gick på tvn men ingen av oss lyckades se klart den, vi somnade efter halva filmen. Man har ju sett den typ 100 ggr så det är ju dessamma   .

 

Söndag - hälsade på Mats, lotta och kidsen, något vi tänkt göra typ hela hösten men alltid kommit annat ivägen så nu blev det äntligen av. 

Rasmus var glad att få leka lite med Axel och vi drack kaffe och surrade. 

När vi kom hem tänkte jag inviga min julklapp.... jag fick en fritös nämligen, så jag hade lovat Chrisse att vi skulle försöka göra egna langos (Har aldrig gjort det tidigare) det var gott att äta något annat efter 3 dagar med julmat.

Det tar ju lite tid att göra ordning själva langosbröden innan, men det gick faktiskt väldigt bra och gott vart det oxså   . 

 

 

Det var nog inte sista gången jag gör Langos !

Idag är det som sagt måndag då.... en lugn hemma dag, Mogge ligger uppe och vilar, han ska börja sin nattvecka ikväll, Chrisse är på Birsta och Ikea med sin Jenny ( det är bra att hon får ut honom på lite shopping   ) fick en liten överraskning till jul att de ska flytta ihop i januari   . Jenny flyttar ner till Chrisse i Stockholm då.  Lilleman har som sagt sin kompis här och jag bara njuter av att få vara ledig och inte för en gång skull, ha något speciellt inplanerat.

Imorgon ska jag iaf åka in till stan och handla lite inför nyår och ta en fika date med syrran   .

Det blir en lugn nyår för vår del, Mogge jobbar som sagt hela veckan så jag och Rasmus får fira själva, ovanligt annars brukar det vara jag som jobbar mest :/  men det är bara att gilla läget .....

 

 Ha de gott kära vänner kram fr Annso

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards