Alla inlägg den 7 december 2015

Av Pierre - 7 december 2015 21:32

Halvsneglar på "Sverigequizen" medans jag sitter här .... kan inte låta bli att småle åt " gubbarna"..... tappar helt fokus på att skriva    Dom är roliga tycker jag....... ja ja över till veckans händelser i Sorte :)

 

Har jobbat i vanlig ordning. Denna vecka har jag jobbat dag/kvällspass eftersom mogge haft nattvecka. Början av veckan bestod mest i jobb och tandläkarbesök med Rasmus, det gick bra som tur var. Upptäckte att en tand var lös......äntligen..... som han har väntat. Han har nog trott att han skulle bli tandlös på en gång i och med att han fyllde 6 år ;) men de har suttit stenhårt fram tills nu... det är på G   .

 

Torsdag och fredag var jag ledig. Tillbringade torsdagen med min mor och syster. Vi var och handlade veckans mat och drog iväg en sväng till Dollar Store, det tycker morsan är kul.... ja jag är väl inte sen att säga nej heller. Det vart lite smått och gott till julen. En trevlig dag iaf.

Fredag - bakade jag lussebullar och fick god hjälp av min son, när han kom hem från förskolan...

En och annan oidentiferade skapelser blev det   .

   

 


Efteråt var vi såklart tvungen att provfika våra bullar   .

 

På kvällen var vi till Smyrna för lite, sång, fika och pyssel, något Rasmus alltid tycker är skoj, jag med, för den delen ;)

 

Lördag, skulle jag jobba kvällspass. Vi var bara tvungen att gå ut och busa i snön på fm..... Oj vad det hade vräkt ner snö, vintern kom med besked. 

Pulkor och snowracer skulle fram ur garaget såklart. 

     

Pulkbacken är invigd för iår   .

Vi hade en skön fm, tills jag fick avbryta för lite lunch, sen var det bara att hoppa in i duschen och iväg på jobbet

 

Söndag hade jag ett kvällspass igen, vilket jag var så glad för..... då kunde vi vara med på julfest på dan, som Smyrna ordnade.

 

Nu gör jag reklam för barn och ungdomsverksamheten som pingstkyrkan ordnar   .

"Det gula huset" som Rasmus sa när vi började åka dit i fjol. 

Tyckte de sa att mellan 70 - 75 barn och ungdomar är aktiva, fantastiskt. 

Christoffer gick på detta i många år långt upp i tonåren med sina kompisar, varje fredag. De for direkt från innebandyträning till Smyrna ett tag..... så ni kan förstå att det var/är väldigt uppskattat av barn/ungdomarna.

Iaf.... hann vi precis vara med på julfesten innan jag skulle iväg och jobba. Jättemysigt, mycket sång, musik, julberättelser, fika och julklappsutdelning åt barnen. Rasmus var glad och jag var glad när vi åkte därifrån   

 

Tanken slog mig faktiskt, när jag kom till jobbet och hamnade mitt i ett kaos som det bara kan vara på Intensiven ibland.  Snacka om att man (inom loppet av, mindre än en timme) åker berg och dalbana känslomässigt. 

Nyss varit på Smyrnas julfest med all glädje, gemenskap och allt vad det innebär, sen står jag där med ledsna anhöriga och ett organdonations beslut.

Livets 2 ytterligheter liksom   .

Man får verkligen en påminnelse att saker och ting kan förändras snabbt. Vilket man får mest varje dag på min arbetsplats, men ibland extra mycket, söndag var en sån dag   .

 

Idag (måndag) - har jag inte så mycket att orda om, jobbat, kände mig trött men tog ändå tag i den gigantiska tvätthögen som legat och väntat på att " någon" ska vika ihop allt och lägga in i resp. garderober. "Hon, någon" dök aldrig upp.... phu..... men Mogge hjälpte mig faktiskt.

 

Spelade sen lite hockeyspel med Rasmus......

 

 

Jag "suger" på hockeyspel, ha ha ha   men kul är det.

 Vi spelade tills det var dax för kvällsfika och läggdags..... ungefär så har dagen varit.

 

Nä nu orkar jag inte tänka längre, min hjärna skriker efter sömn..... natti natti gott folk 

kramar fr Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards