Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Upp till bevis i backen

Av Pierre - 20 december 2015 21:13

Ännu en vecka till handlingarna...

Vad ska jag berätta då....vakade av i måndags....tisdag, ledig. Var hemma på fm och pyzzlade på, tvättade, bakade det sista och klädde julgranen. Nu är det jul här i vårt hus....tral la la

 

 

Väntade in Rasmus som kom med skolbussen sen åkte vi till Högakusten, eller närmare bestämt skuleberget.

Vi var faktiskt och köpte en julklapp till mig    

Här ska det bli åka av.......

 

Ha ha ha, närå..... jag är inte så kaxig, ska sanningen fram så är jag skitskraj    Jag har inte stått på slalomskidor på typ 15 år. I min ungdom så bodde jag praktiskt taget i slalombacken, jag bodde så nära att jag kunde ta på mig skidorna hemma vid dörren och "saxa" upp till liften på hallstaberget.

Nu känns det som att jag skulle behöva gå i skidskola.... ha ha ha...

Iaf så har jag släkt som driver skidbacken i skuleberget och skidshopen där, så det var trevligt att träffas och dricka kaffe en stund med goa och fina Mattias, tusen tack för hjälpen    .


Efteråt stannade vi och åt på Dockstabaren.... ett riktigt gammalt klassiskt ställe ;)

   

 

Tyckte det var lite kul för jag lyckades fånga ett ögonblick när Rasmus stod framför tvn i veckan och var så impad över de som åkte störtlopp på tvn och han sa:

- Kolla mamma, tänk om jag kunde åka sådär fort....

Ganska ovetandes om vad han ska få i julklapp ( alltså en slalomutrustning) därav att mamma Annso äntligen köpt sig en slalomutrusning. Mogge är oxså på G.

   

Årets julklapp för oss   .

 

Onsdag, en hemmapyzzlardag igen, väntade in Rasmus med skolbussen igen..... för att därefter åka in till mor, vi åkte och gjorde vår sedvanliga mathandling och avslutade med kaffe och middag hemma hos henne. Skönt då slapp vi fixa middag hemma, klockan rusade iväg nämligen och jag kunde stoppa Rasmus i badet på engång när vi kom hem istället. 

 

Torsdag och fredag jobbade jag, ett kvällspass och ett dagpass. 

Stannade kvar i stan på fredan eftersom jag skulle hämta syrran vid tåget. Vi hade tokas med varann i telefon och hon sa att hon ville ha "limon" framkörd och champagne välkyld när hon kom....

Det flög F....n i mig, jag for på systembolaget och köpte en champagneflaska och hade pappmuggar i bilen (dock inte en limo) min saab fick duga, hade jag varit ledig och haft tid så skulle jag ha gjort choklad doppade jordgubbar oxså, vi skämtade om det med....  

Gissa om hon höll på dö av skratt när hon kom med tåget   .

 

Lördag, var ute en sväng i pulkbacken på fm

 

 

Sen var Rasmus på kalas hos en grannpojke. Mogge och jag hjälptes åt att göra den värsta julstädningen.... phu.... det tog mest hela dagen/kvällen. Såå..... skönt när det är gjort.

 

Söndag, hade bestämt med syrrorna att vi skulle göra julgodis tillsammans.

Det var full rulle i morsans kök   .

Vi kokade knäck, fudge, risgodis och tidigare hade jag gjort "snöbollar" som inte finns på bild ( det är vit choklad med kokos) ....

 

Vi kommer nog inte svälta till jul iaf ;) 

Efteråt kockade vi middag ihop, vi vart ganska många i morsans lilla kök :) mogge kom och slöt upp med oss ( han har haft nattvecka så han har legat och sovit på dagarna) och Christoffer är hemma över jul/nyår , han kom med Stockholmsbussen i lördags men varit hos sin Jenny över helgen.

En trevlig söndag med mycket tok och skratt   .

 

Måndag, skola och jobb......

Mogge vakar av från sina nattpass, jag jobbade kvällspass (14.30 - 21.30) och Rasmus gjorde sin näst sista dag innan jullov. Christoffer tog sovmorgon, skjutsade honom till en kompis när jag åkte på jobbet. De skulle ha en heldag och kolla på alla Star Wars filmer (vilka påhitt) sen är de i skrivandets stund i Övik , ett helt gäng och kollar på den nya Star wars filmen på bio...... ja se ungdomen....

 

Det har hunnit blivit tisdag oxså innan jag skriver detta färdigt. Idag har jag jobbat dagpass, Rasmus slutade kl 12.00 och följde med mogge till farmor och farfar för lite julfika och paketutdelning   .

Nu ikväll ska vi bara mysa, gudfar Peter och gudmor Carina ska komma och julfika lite och Rasmus är spänd på paket såklart   , och få lämna över julklapp till dom, han har precis suttit och textat ett julkort till paketet.

Det blir en perfekt mjukstart på julledigheten.... tjoho.... för nu är jag ledig...... läääänge

 

Ja, det var väl sammanfattningen av veckan som varit...Jag får väl passa på att önska alla en riktig god jul   

så hörs vi nästa vecka 

 

GOD JUL Kram Annso   

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards