Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

På språng...

Av Pierre - 31 maj 2015 19:42

 

Grattis alla fina mammor på morsdag   .

Några dagar försent men...ändå ;) Det har tagit lite tid att skriva detta färdigt,  började i söndags sen har det blivit div. avbrott men nu tänkte jag skriva det färdigt.

 

Vad säga om veckan då......

I onsdags åkte Chrisse tillbaka till Stockholm efter några intensiva dagar, denna gång tog han bilen med sig ner, fullpackad med vinterdäck och grejer. Kunde pusta ut, när han ringde på kvällen och sa att allt gått bra  .

 

 Tors - fredag har jag varit på utbildning med goa och glada arbetskamrater.


   

Det har varit jättetrevligt, bra föreläsningar, god mat och trevlig samvaro. 

Har för första gången i mitt liv dansat "linedance" :))) ha ha ha , ja jag kände mig verkligen som en klumpig flodhäst, men va tusan..... vi fick skratta mycket iaf.

 

Kom hem på fredag em, vi åt litegrann och bytte om, sen for vi direkt till Haga för att gratta Svärmor Lena på födelsedan + förtidig morsdag. Farfar Janne fyller oxså år, fast i början av juni så vi slog ihop allt.

De fick blommor och biljetter till Hallstaberget för show och supe´ i höst med "Östen med resten". Jag tror de blev glada över det ;))

 

Lördag, åkte vi tidigt på morgonen, upp till Borgafjäll. dax att packa ihop och bomma igen för i år. Det var vackert väder uppe i fjälls, 18 + grader och strålande sol.

Vi satt ute och åt korv med bröd och drack kaffe,  mådde gott :))

Tack för i år då borga..... vi syns till hösten igen.


     

     

Våga Vägra flytta på sig.... suck

 

Vi var hemma igen vid 17.00 tiden, åt lite middag och mogge tog en tupplur efter all körning medans jag duschade och grejade på.

På kvällen åkte vi ner på stan och kollade på crusingen. 

Folkfest i stan :)


Alltid kul, träffa folk och surra lite och Rasmus tycker det är spännande med alla raggarbilar såklart :)

 

Gissa om vi somnade som stockar på kvällen   .

 

Söndag var det morsdag, började dagen med lite tvätt och städ ( på morsdag ....... hmmmm) men på em, åkte vi på Nipan och åt morsdagsbuffe med min mor och syster.

Som vanligt blir man "övermätt". Denna vecka har jag verkligen ätit mycket god mat, ligger säkert på 5+ kg ;) det blir till att fasta nästa vecka ;).

Rasmus klagade hela söndan att han hade ont i halsen, obra. Jag klev på nattvak på söndagkväll.... och mycket riktigt hade vi en sjuk kille på måndagsmorgon, som hade kruppat under natten :(  stackars liten.

 

Det värsta är att även jag började känna av halsont.....typiskt, vill ju inte bli sjuk över min ledighet.....

Skulle tro att man är ganska lättmottaglig när man är mitt upp i nattvak, för man går som ner sig i kroppen av att vara vaken på nätterna.... suck, det verkar inte bättre, än att vi har sjukstuga.

 

Så denna vecka blir det ingen fotboll för våran del, vi är hemma och vilar istället :)

 

Jag har inte uppdaterat om vårt badrumsprojekt på ett tag, men det går sakta framåt, får ta en bild nästa gång. Just nu målar vi lister iaf.

 

Ja, jag kommer inte på nått mer att skriva om, så jag säger Hej så länge .....

Kram Annso

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards