Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Pierre - 18 maj 2015 15:12

Är precis nyvaken mitt uppi nattjobb ;) Betar av 6 nätter denna gång, man är totalt osocial under tiden... men snart är det gjort och ledig långhelg väntar :)))

 

Ja, vad har veckan bjudit på......

Utvecklingssamtal på förskolan, det sista innan förskoleklass, otroligt, vart tar tiden vägen..... känns som det var nyss vi skolade in honom på dagis, blandade känslor :/ skulle vilja bromsa tiden lite....

Fotbollsträning, tvättat in i det sista, för att sen tömma tvättstugan på grejer. Ihelgen har det hänt saker medans jag har jobbat.....

kakling p.g

 

 

I torsdags fick vi finfrämmande från Monika o Sören, det var trevligt, det vart mycket fika o surr såklart o vi lovade komma och besöka dom på campingen dagen efter.

Sagt och gjort åkte vi ner till Risön på fredag fm och fortsatte vårt fikasurr i deras förtält, mysigt ,

 


 

Tyvär har inte vädret varit det bästa under veckan, riktigt råkallt och blåst. Inte kändes det som mitten av maj precis, snarare senhöst brrr... Synd för dom som varit här på fiskevecka     men lika go och glad var de för det :))

Efteråt åkte Mogge och köpte kakel och jag hade "date" med Mor och syster, vi gjorde vår sedvanliga veckohandling, sen gick vi på marknadsmässan.

Det vart inte mycket handlat för mig, jag kom hem med en fin traktortröja åt Rasmus iaf, den vart han glad över !

Hälsade såklart på släkten oxså i mässhallen

 

Min moster Annliz med sina fina tavlor :))

Ja.....sen var det bara att åka hem och ladda inför nattpassen   . 


Rasmus har haft sin kompis Valter här på besök ,och han har i sin tur varit hos Valter

 


 Skoj för småkillarna, mycke legobygge har det blivit och rummet såg ut som en tromb gått lös ha ha ;))

En före/efter bild :))

   

Rasmus skulle så stort hjälpa mig att städa rummet sen..... men han försvann........

Det är roligare att åka fyrhjuling :)))

 


Ihelgen har jag som sagt jobbat. Både lördag och söndag har Rasmus och jag gjort cykelturer när jag klivit upp på em, så pappa får kakla ifred ;)
Skönt att komma ut och få friskluft och dagsljus, lilleman var nöjd såklart.
Han var så rolig ,för när vi kom hem från vår cykeltur så utbrister han till Mogge...
- Mamma är fantastisk å cykla !! Ha ha ha , det trodde han inte om mammsen   .

 

Efter vår cykeltur, poppade vi popcorn och tittade på film tills det var dax för mig att åka på jobbet, Mästerkatten gick på tv... spännande !

   

 

Måndag då, dags för BVC, 5 årskontroll/vaccination ( typ ett ½ år för sent) ;)

Ingen favorit..... Rasmus var dö nervös för sprutan, allt gick bra iaf, själv låg jag och sov efter nattpass så Mogge fick äran att åka dit. Det passade bra denna dag, eftersom dagis ändå var stängt för planeringsdag, då bokar vi in BVC    "klart och betalt"   .


Ja... ungefär så spännande var min vecka......Hoppas på lite varmare väder nu, helst fram mot helgen då jag är ledig   

Ha de gott kära vänner... Kram Annso








Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards